2015-11-02, 19:55
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Läs fupen igen om du inte behagar lita på mig.

Polisen har faktiskt noterat Flera olika fynd. Både dna-spår i form av tex blodfläckar, hårstrån, andra dna-spår och dessutom fingeravtryck - som polisen sen inte har identifierat, och som polisen helt enkelt inte ens bett rättsteknikerna att ens försöka identifiera eller analysera.

Det är Jättemånga såna spår som polisen inte
brytt sig om.
De har endast Noterat att de finns.

Som sagt, läs fupen så ser du.

Polisen har Endast fokuserat på Nerijus.
De har inte ens brytt sig om annat.
De var ju så emotionellt övertygade redan från början om att det bara Måste vara onda balter som gjorde det där hemska. Något så hemskt hade såkalrt alllldrig en svensk kunnat göra, tänkte polisen.

Favoritorden : Inte ens

DET FANNS INGET FRÄMMANDE DNA!!!
2015-11-02, 19:56
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det går att köra på laptopen med enkla medel.

http://www.technologypep.com/how-to-play-league-of-angels-on-laptop-computer-or-windows-tablet.html

Tror du att det är sannolikt att en gästarbetare från Litauen var så angelägen att spela Android spelet att han gjorde precis det som länken hänvisar? Väldigt orimligt.
2015-11-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet. Men jag ser inte LCN-metoden på jackan (s. 489,490) - det är detta jag funderar på. Ej heller jeans (s. 492) Vid sidan av analyssvaren står enbart "DNA" - annars står det "DNA, specialanalys, LCN"?

Det är detta jag funderar på. Kolla ska du se.

Såvitt jag fattat är det bara på repsnuttarna man använd LCD dock är +3 för bland DNA lika säkert som tradtionell analys. Så tolkade jag det i vart fall.

Jag är imponerad av hur skickligt genomförd utredningen är. Att direkt utfärda yppandeförbud t.ex., snabbt inkallande av gruppen gärningsprofiler, all tekisk bevisning ... ja examplarisk FUP.
2015-11-02, 19:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Öppningen är 24cm bred.
http://z.cdn-expressen.se/images/0e/4c/0e4c4ee0ca844073bbc49cd790bfd393/16x9/680@80.jpg

De som hittade henne fick vara fyra stycken för att få ut henne.
De funderade på om de skulle såga, men lyckades väl utan det.

Kan bero på hur många dagar LH varit död då hon påträffas. Föruttnelseprocessen gör att man sväller.
2015-11-02, 19:57
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
League of Legends ONLINE bara!
League of Angels fire raiders OFFLINE och Online, verkar det som.

Vad handlar detta spelet om egentligen? Vad går det ut på?

Inte ens detta kunde NB svara på idag:
- Det är ett av världens mest populära spel -.
2015-11-02, 19:58
Medlem
N berättade för en granne att han kände sig utpekad och oskyldigt misstänkt när han blev topsad för att han jobbade i ladan och hans DNA fanns överallt, alltså visste han att LH DNA skulle hittas i ladan och ihop med hans eget . Varför oroa sig för det annars, LH kunde ju lika väl blivit bortförd i en bil och mördats 3 mil bort. Han kände sig också tvungen att berätta för grannen att han sett en bil utanför Cafet den kritiska tiden( spelade han inte dataspel då? Han berättade också att han varit i affären men dör ändrade han tiden till en kvart tidigare .

Angående skåpet hon hittades i så fick hon inte plats det är därför det ligger kläder över bänken som är framför
Medlem
Pennskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vi kan nog avskriva kontamineringsteorierna. Det fanns bara en liten fläck i mellanrummet som inte ens gav utslag hos NFC. Blodet på röret kan inte ha orsakat kontaminering. För att koagulerat blod ska kunna överföras som fläck krävs att man blöter blodet. Då skulle det ju vara frågan om avsiktlig plantering. Hur skulle en alternativ GM ha hittat NBs koagulerade blod att blöta och avsiktligt plantera och varför göra det är berättigade frågor.

Det här är ju ren spekulation eftersom jag inte tagit del av FUP och därmed inte vet var man hittat NB's dna men kan det ha hänt att repet har "skavt" av torkat blod som sen trillat ner satt sig på något ställe som har varit fuktigt av t.ex svett eller så ?
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Fyra pers krävdes för att få ut Lisa ur skåpet. Ändå hade hon knappt några skador förutom lite blåmärken på benen. (Om man bortser från halsen).

Sekretess på resten?

Om hon låg med benen vända/vikta åt fel håll menar jag. Det står så i FUP.
2015-11-02, 19:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det är en uppgift som man förstår med tanke på under vilka omständigheter hon hittades.

Jag tror att det kan ha varit en hel del brutet i hennes kropp. Hon var nog inte "hel" - förutom förruttnelsen.

Vilket fruktansvärt våld han måste ha använt sig av!

Detta är ju ingen människa som kan bete sig på ett sådant sätt utan ett vidrigt monster!

Det är inte konstigt om vittnet på tisdagen inte såg LH i skåpet. Vem kan i sin vildaste fantasi tro att en människa kan finnas under klädhögen?

Det här fallet är bland det mest bizarra jag har hört talas om faktiskt.

Jag trodde länge att det var riktat mot LH. Att hon på något sätt var "utvald", men så verkar det inte ha varit. Det kunde ha blivit vem som helst bara rätt läge infann sig.
2015-11-02, 20:00
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vad handlar detta spelet om egentligen? Vad går det ut på?

Inte ens detta kunde NB svara på idag:
- Det är ett av världens mest populära spel -.

Just därför förstår jag inte diskussionen om spelet. Hans Facebook har tidigare länkats av en medlem där man kan se att det finns ett spel som heter League of Angels med på hans lista av appar.
2015-11-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
"Advokaten ställer flera frågor om varför brottsoffret inte gjort mer för att värja sig, vilket frånvaron av avvärjningsskador tyder på."

Nej klart fan det inte blir det om man blir överrumplad och troligtvis bunden med händerna direkt. Dumma frågor från IR

Ja och jackan har ju varit vrängd. Låst armarna på ryggen. Då flög en vante av. Inget skrap under Lisas naglar såklart när hon hade handskarna på sig.
2015-11-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Just därför förstår jag inte diskussionen om spelet. Hans Facebook har tidigare länkats av en medlem där man kan se att det finns ett spel som heter League of Angels med på hans lista av appar.

Var det inte ett försök till alibi? Men det ska tydligen ha varit IB som spelat på söndagen.
Oavsett om det är online eller offline så bör det finnas spår av spelandet.
Om det var genom facebook så måste man vara online.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in