2015-11-02, 18:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har du sett LH innan tejpen togs bort?
Detta är vad rättsteknikern som hittade henne säger och tror.
Repet såg ut att vara sträckt vid tejpning.

Det finns säkerligen bilder på detta i den sekretessbelagda delen av FUP.
Att snöret var sträckt under tejpen kan bero på att någon höll upp huvudet genom att dra i snaran. Efter hennes död och efter att hjälmen eventuellt tagits av. Som jag har tjatat om tidigare så fanns blod på tejpen och lika så i hjälmen vid munnen.

Om hon inte blev dödad vid mopeden skulle jag kunna tänka mig att någon hon kände skulle kunnat lura in henne i ladan. Kanske skulle hon hjälpa till med något? Efter "nu är det klart" vände hon sig om och gick mot ladans utgång samtidigt som hon satte på sig hjälmen.

I vilket fall som helst så anses hon blivit tejpad efter att hon dött. Slarvigt tejpad!
Senast redigerad av iesho 2015-11-02 kl. 18:43.
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Hittade info nu.

Skåpet var 24 cm brett och 158 högt.

Våra skåp i gymnasiet var betydligt bredare än så.

Mätte aldrig mitt måste jag erkänna så det kan säkert stämma att de var smalare, tror dock inte att det är så otroligt svårt att få inte en person där. Handlar om att man är smalare än 24 cm från sidan, samt att man vinklar huvudet, mjukdelar kan tryckas in i viss mån, att få ut personen måsta nästan vara omöjligt dock då kroppen "vänder tillbaka sig" så att säga.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Tror att ha håller i henne med ena handen och rullar tejprullen med den andra. Han behöver bara klippa/skära av tejpen en gång. Testa själv att sätta fast tejpen och sedan bara rulla runt ett par tre varv. Det går fort. Att ta av tejpen tar lång tid.

Jo, det är sant. Men frågan kvarstår ändå varför han skulle behöva använda så mycket tejp runt huvudet? Om jag minns rätt från förhöret så nämnde man 264 cm. Vad är en rimlig förklaring till att använda en så lång remsa? Enbart för att försvåra för henne att dra loss den? Ok, men det låter ändå onödigt långt i mitt tycke.
Senast redigerad av GilGrissom82 2015-11-02 kl. 18:43.
2015-11-02, 18:42
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nu ljuger du, och är såpass okunnig att du inte fattar hur man kan syna lögnen. Man kan inte hitta DNA-spår utan att analysera dem. (Eller, kan och kan - man kan visualisera DNA som sådant med etidiumbromid, men det görs aldrig i forensiska sammanhang, bland annat därför att etidiumbromid sabbar en efterföljande PCR-analys, men också eftersom en PCR-analys är både precisare och känsligare än en etidiumbromidvisualisering.)

Så man har inte hittat "många andra DNA-spår" eftersom man bara hittar DNA-spår som PCR-ade DNA-profiler, och sådana självklart anges i analysprotokollet.
Det är resultatet jag syftade på, och det tyckte jag framgick.

Men titta igen i protokollet, och läs hur ofta det står att polisen INTE bad om vidare analys.

Detta ärhelt enkelt inte ens något du behöver ifrågasätta. Det Är ett faktum.
2015-11-02, 18:42
Medlem
Så tre st "skitare" har använt rummet? något där måste göra folk väldigt nödiga. Intressant info dock.
2015-11-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nästan hälften av Expressens kvinnliga läsare har onanerat på jobbet, det finns skäl att antaga att andelen män är ännu högre. Att NB runkade på jobbet är knappast anmärkningsvärt i sig.

http://www.expressen.se/halsoliv/over-halften-onanerar-pa-jobbet/

Förmodligen runkas det på toaletter, det har även NB gjort, och intill en toalett som var ur funktion.

Den undersökningen var långt ifrån vetenskaplig, står i din egen länk. Se vilken målgrupp de refererar till också. Jo det är anmärkningsvärt och värt att belysa MGM sexuella vanor. Att göra detta i ett rum på sin arbetsplats bland bord och stolar som MGM gjort och i lampskärmar är ett udda beteende, det kan ge svar på om han har en sexmissbruk. Vad du gör på jobbet, om du nu har något är däremot mindre anmärkningsvärt så länge du inte har huvudrollen i en av vår tids vidrigaste brott.
Senast redigerad av birkaboo 2015-11-02 kl. 18:45.
2015-11-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför är Lisa Holms föräldrar där varenda minut av rättegången?
Dom kommer ju inte få några svar om varför det hände eftersom MGM förnekat det hela tiden, både tidigare och nu, ändrar sig inte.
Således kommer dom inte få något svar eller upprättelse, ett livstidsstraff är ingen hämnd eller ger ro/tröst, dödsstraff är det enda som ger den drabbade familjen ro, så har det alltid varit i vår kristna västerländska civilisation. Förstår inte vad föräldrarna hoppas få ut, för de kommer inte få ut något... Jag lider med dom.

Det kan vara ett sätt att få vetskap om vad som verkligen hänt. En del av deras bearbetning om än en liten del av deras livslånga hantering av sorgen. Vi ska nog inte fördjupa oss för mycket i detta. Vi har som tur är ingen erfarenhet av detta hemska trauma.
2015-11-02, 18:44
Medlem
rotesaus avatar
Känns som en förmäten ot-detalj att ens plöja igenom, men ändå. Bättre än allt annat generellt snicksnack i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Visst kan man spela offline:

http://free.rpgs.to.play.offline.2015mmogames.com/
Free Rpgs To Play Offline - League of Angels is a hybrid turn-based fantasy MMORPG/strategy game. Combining familiar multiplayer features with some new twists, League of Angels is a polished, unique experience in browser gaming. Players will embark on engaging quests, compete in massive PvP battles, and conquer challenging events, minigames, and more – all with the aid of mighty heroes and radiant Angels! Set off on your journey to re-awaken the Angels and bring peace back to a broken world!

Man måste iaf gå in på internet och hämta det först alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jaja, jag ska testa när jag kommer hem Eller om det finns någon annan trevlig själ som kan göra det? Känns ändå som att det bör lämna spår på servrarna då det krävs inloggning för att spela. (vad jag förstod, kollar som sagt sen)
Det borde lagras filer för aktivitet på datorn i sådana fall, om de nu inte rensat cache etc på ett sjukt bra sätt.

... vilket lämnar spår, tveklöst. Eller att man påträffar en variant av detta spelet sparat på hårddisk, eller som varit sparat på hårddisk.

OT
Så gammal jag känner mig. Minns tillbaka till 8-bit tiden
2015-11-02, 18:45
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Visst kan man spela offline:

http://free.rpgs.to.play.offline.2015mmogames.com/
Free Rpgs To Play Offline - [b]League of Angels is a hybrid turn-based fantasy.. *TEXT*

Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Nu spelade han inte via facebook utan han laddade ner det, förmodligen här http://download.game.league.of.angels.offline.2015mmogame s.com/ och spelade det offline.

Jag provade båda era länkar, de leder ingenstans.

Hittar någon att det är möjligt att lira offline??
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Den där Niklas Långström verkar ju aldrig ha läst på Flashback iaf ...

För som Flashback visar så är det snarare 5 % som INTE har onanerat på sin arbetsplats.

Och Flashback är ju trots allt representativt för svenska folket.

Så med denna kunskapen i bakhuvudet kan vi alltså ganska enkelt avgöra att Långström är en inkompetent eller ljugande person.
En person som vill försöka svärta ner den åtalade så mycket den kan i egenskap av auktoritet.

Hur många bland nämndemännen och domaren är män?
Jag undrar om några av dem sitter där och skruvar lite obekvämt på sig nu ... =)
Och även kvinnor onanerar på sina arbetsplatser.

Det säger något om den betydelse hans vittnesmål borde ha tycker jag. Han är en tyckare, måhända med lång yrkeserfarenhet, dock så har han även läst en massa slut och med det i bagaget bildat sig en egen uppfattning om hur det förhåller sig.

Jag tar hans vittnesmål med en stor skopa salt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De frågade Adriana under förhör om han rökte. Hon svarade Nej.
Så jag håller med.
Ev blandar de ihop något fimp fynd
Andriana sa nåt om att han luktade rök enl fup:en. Inget om nån fimp. Läs på
2015-11-02, 18:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Kommer bilden från FUP?

Hur bred var öppningen?

Känns som att det behövs kraftigt våld att bända in en person i ett sånt skåp, jag greppar inte detta riktigt
Ja den bilden kommer från fup

sid 853 i fup visar det tomma skåpet. Dörröppningens höjd är 158 cm.
Öppningen på skåpet var 24 cm mellan de bruna kantlisterna. Inre bredd 29,5 cm.
Dörröppningens höjd var 158 cm. Skåpets innermått var 175 cm högt, skåpets djup 53 cm, instegsmått 43,5 cm. Skåpets undersida var 32 cm ovanför golvet. Framför klädskåpen fanns en träbänk som var 40 cm hög mätt från golvet i boden. Avståndet mellan skåpets framkant och bänkens slut (bredd) var 27 cm. Skåpsdörren tillhörande det skåpet där Lisas kropp anträffades beslagtogs, G030.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in