2015-11-02, 18:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det ska vara ett browserbaserat MMORPG, servrar finns överallt.
Tvivlar på att det går att lira offline!

http://loa.r2games.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/League_of_Angels

Visst kan man spela offline:

http://free.rpgs.to.play.offline.2015mmogames.com/
Free Rpgs To Play Offline - League of Angels is a hybrid turn-based fantasy MMORPG/strategy game. Combining familiar multiplayer features with some new twists, League of Angels is a polished, unique experience in browser gaming. Players will embark on engaging quests, compete in massive PvP battles, and conquer challenging events, minigames, and more – all with the aid of mighty heroes and radiant Angels! Set off on your journey to re-awaken the Angels and bring peace back to a broken world!
2015-11-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Jag hittar bara om 3 högar, var kan man läsa att de andra högarna Inte är från människa?
De topsades ju, men testades inte enligt Fup!

"Värdet" av den bajshögen står sannolikt att finna i att en hund detekterade den samma kväll som LH försvann och därigenom med största sannolikhet skett i anslutning till brottet. Adrenalinpåslag.
2015-11-02, 18:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Klädskåpet.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det som förvånar mig är hur GM kunde få in Lisa i skåpet och pressa ihop henne som han gjorde. Lisa var väl ca 165 cm lång och skåpet är 158 cm högt.
Lisa ligger under en massa kläder så hon måste ha varit ihop/intryck med våldsam kraft då högen med kläder hon ligger under är så långt ner i skåpet.
http://postimg.org/image/704v5uf0t/

Mig också.

Han måste ha använt en fruktansvärd kraft. Bredden är ju endast 24 cm på detta klädskåp. GM måste bokstavligen ha "tryckt ihop" henne. Troligen fanns det en hel del brutet i hennes stackars kropp.

Det fodrades hela fyra personer att få ut henne därifrån. Kan en enda person kunnat utföra detta?
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Vad handlar spelet om, ett gäng goda änglar som ska bekämpa det onda, mörka krafterna ? Ironisk i sammanhanget , MGM verkar inte ha förstått spelreglerna särskilt väl.

Tydligen går det att spela via Facebook, kanske det som NB gjort??

Jag provade nu precis på min facebook, och det finns ingen möjlighet att spela offline.

Det är ett riktigt tråkigt spel i mina ögon, att det går att spela via Facebook säger väl allt..

Typiskt ett spel som är överfyllt av Öststatare.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Med sekret i denna mening behöver om jag förstår det rätt inte menas något särskilt ämne, så det kan röra sig om saliv. Det kanske är olyckligt om det för vissa direkt fört tankarna till slidsekret för vad jag förstår finns inget som extra talar för det. Det är tydligen svårt att avgöra vad det är för sekret: http://nfc.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Informationsmaterial/SKL/Faktablad%20Undersökningar%20av%20biologiska%20spå r%20och%20DNA.pdf

Som jag skrivit tidigare är det en fullt rimlig förklaring att DNA från frun överförts via mannen. Det kan mycket väl vara hans saliv med hustruns DNA.

Eller att hon snytit sig i en näsduk eller liknande och att detta "sekret" kan ha förts över?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nästan hälften av Expressens kvinnliga läsare har onanerat på jobbet.
Så fan heller.
2015-11-02, 18:35
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det var då inga större problem att krypa in och stänga sådana skåp när man gick i gymnasiet och jag var både längre och bredare än LH redan på den tiden, benen kan man böja i viss mån och man går in med sidan först, behövs nog inte så mycket våld om en person är död.

Hittade info nu.

Skåpet var 24 cm brett och 158 högt.

Våra skåp i gymnasiet var betydligt bredare än så.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja herrejävlar... En öppen lada och där kan tex grävling och räv gå in och skita.
Har nog missat i fupen... men står det någon om vilket djur dom andra två högarna kommer från?

Avföring från råttor fanns det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har man någonstans nämnt en teori varför det använts en otroligt (onödigt?) lång tejpremsa som lindats runt LH's huvud? Varför har GM använt så mycket?

Tänker att det är både omständligt plus extra tidsåtgång (med större risk att bli påkommen)..

Tror att ha håller i henne med ena handen och rullar tejprullen med den andra. Han behöver bara klippa/skära av tejpen en gång. Testa själv att sätta fast tejpen och sedan bara rulla runt ett par tre varv. Det går fort. Att ta av tejpen tar lång tid.
Medlem
OldMKenseys avatar
Kvinnliga polisen hade alltså enl förhöret idag letat i hela boden inklusive samtliga stängda skåp. Sist tittade hon på det minst sannolika stället - under kläderna i det öppna skåpet. Förstår fortfarande inte hur Lisa låg som gjorde att hon inte var mer synlig. Alltså skåpet är av absolut smalaste slaget.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hela spelet är ju gratis, så 1-2 dagar måste vara taget ur luften. Vad jag vet har det aldrig funnits något demo eller beta version.

Singelplayer finns i offline mode såvitt jag kan se.
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Semir Hasanbegovic: – Man ska inte dra några slutsatser av frånvaro av spår på en person som inte lämnat spår. Den person kan ändå ha rört vid materialet

Vilket också kan förklara varför NB:s DNA inte funnits på fler ställen....

Den här insikten är vad jag förstår helt essentiell när man sysslar med att bedöma DNA-bevisning. Varje kontakt behöver inte avsätta DNA. Det kan till och med hända att den enda DNA som avsätts är transfererat DNA från en annan person än den som vidrör materialet. Mer ovanligt men enligt försök förekommande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in