2015-11-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Visst kan man spela offline:

http://free.rpgs.to.play.offline.2015mmogames.com/
Free Rpgs To Play Offline - League of Angels is a hybrid turn-based fantasy MMORPG/strategy game. Combining familiar multiplayer features with some new twists, League of Angels is a polished, unique experience in browser gaming. Players will embark on engaging quests, compete in massive PvP battles, and conquer challenging events, minigames, and more – all with the aid of mighty heroes and radiant Angels! Set off on your journey to re-awaken the Angels and bring peace back to a broken world!

Jaja, jag ska testa när jag kommer hem Eller om det finns någon annan trevlig själ som kan göra det? Känns ändå som att det bör lämna spår på servrarna då det krävs inloggning för att spela. (vad jag förstod, kollar som sagt sen)
Det borde lagras filer för aktivitet på datorn i sådana fall, om de nu inte rensat cache etc på ett sjukt bra sätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Öppningen är 24cm bred.
http://z.cdn-expressen.se/images/0e/4c/0e4c4ee0ca844073bbc49cd790bfd393/16x9/680@80.jpg

De som hittade henne fick vara fyra stycken för att få ut henne.
De funderade på om de skulle såga, men lyckades väl utan det.
Jag förstod inte om det var skåpet eller Lisa man funderade på att såga.
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
Tydligen går det att spela via Facebook, kanske det som NB gjort??

Jag provade nu precis på min facebook, och det finns ingen möjlighet att spela offline.

Det är ett riktigt tråkigt spel i mina ögon, att det går att spela via Facebook säger väl allt..

Typiskt ett spel som är överfyllt av Öststatare.

Nu spelade han inte via facebook utan han laddade ner det, förmodligen här http://download.game.league.of.angels.offline.2015mmogame s.com/ och spelade det offline.
2015-11-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Jag förstod inte om det var skåpet eller Lisa man funderade på att såga.

Skåpet så klart.
2015-11-02, 18:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nja, jag tror du får tänka lite om där.

Dvs om man får in ett ärende med ett offer som hittats upphängd i en snara - där kommer den bilden att bli själva Utgångspunkten när man sen analyserar saken.
Det gör att det blir lite väl lätt att faktiskt i sin analys fokusera på fynd som Bekräftar denna initiala bild.

MEN - om man Inte har denna bild framför sig, utan Bara ett lik. Bara "döden" framför sig. Då analyserar man den information man har, Utan att riskera bli färgad av själva Sättet offret hittades på.

Fröstår du?

Här analyserade den kvinnliga rättsläkaren informationen som fanns, och från den informationen gjorde hon en bedömning.
Dvs hon hittade ett antal "pusselbitar", och dessa "pusselbitar" jämförde hon med de olika forskningsresultat som finns, den Kunskap som finns, och hon lade ihop det och berättade vad pusselbitarna sa.
Och de sa att det var Strypning.
OM det hade varit Hängning, så hade det funnits pusselbitar som hade talat om att det var hängning.
För Båda dödsorsaker producerar olika pusselbitar.
Pusselbiten som hade avslöjat Hängning som dödsorsak, den fanns inte.
Alltså kunde hon inte säga att Lisa dog av hängning.
Förstår du?
Men Gubben, åklagarens rättsläkare - han Såg Lisa upphängd.
Han Utgick då alltså från att hon hade blivit hängd.
.

Offertret har inte hittas hängande i en snara.
Nej rättsläkaren såg inte henne upphängd.

Ärligt talat blir jag oroad när jag läser dina inlägg.
De verkar komma från en person som saknar verkligetsförankring, som inte kan ta till sig fakta överhuvudtaget.
2015-11-02, 18:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fattar du vad säkerhetsgraden +4 betyder?
Jo det gör jag. Detta var bara ett svar på ett påstående att absolut inga andra DNA hittats.
2015-11-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, men man brukar kunna se utan prover vad som är koskit/hundskit/grävlingskit~ och vad som är människoskit.
Jag har ingen förklaring på det, kan inte dubbelkolla i FUP just nu.

Läs t.ex sid 1122(1160).
2015-11-02, 18:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Svar från Skaraborgs TR:

Varför påstår TB det? Vill han tvätta av sig kannibaladvokatstämpeln?
Men jösses jävlar....konspirationer överallt. Kanske dags att ta ett djupt andetag? Jag kan i alla fall redogöra för hur detta kommer sig med advokater...och dagboksblad.

Åter igen dags att dra ner på växlarna lite. Han kan ha fått frågan om han finns tillgänglig av en domstolssekreterare tex...och han även, kanske lite senare fått frågan från familjen och följaktligen tackat ja till senare och nej till att förordnas som offentlig försvarare. Det är BARA de som blir förordnade som genererar en notering i dagboksbladet dvs när de på riktigt blivit aktörer i målet.
2015-11-02, 18:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mig också.

Han måste ha använt en fruktansvärd kraft. Bredden är ju endast 24 cm på detta klädskåp. GM måste bokstavligen ha "tryckt ihop" henne. Troligen fanns det en hel del brutet i hennes stackars kropp.

Det fodrades hela fyra personer att få ut henne därifrån. Kan en enda person kunnat utföra detta?

Den info jag fick i midsommar talade om att hon var "sönder" på något sätt. Tänk placeringen i skåpet och hur långt förruttnelsen gått så kan man förstå den uppgiften.
2015-11-02, 18:40
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, han är intressant och det finns en hel del som han tillför som i alla fall jag inte känt till.
Det här är inte vilket mord som helst utan ett mycket ovanligt mord vilket kräver den här typen av expert utlåtande.

Advokaten
Hur pass vanligt är det att män, kanske kvinnor, onanerar på sin arbetsplats? Undrar advokaten.

Niklas Långström som är professor och sexualbrottsexpert
Vi brukar beskriva det som en del av hypersexualitet eller sexmissbruk. Det här är då något som kan medföra bekymmer av olika slag men som också ökar risken att man ska agera ut.

Det kan handla om kanske 5 procent av den vuxna befolkningen som kan behöva onanera på sin arbetsplats. Det vanliga då är att man gör det på toaletten så det inte blir synliga spår av det.
Den där Niklas Långström verkar ju aldrig ha läst på Flashback iaf ...

För som Flashback visar så är det snarare 5 % som INTE har onanerat på sin arbetsplats.

Och Flashback är ju trots allt representativt för svenska folket.

Så med denna kunskapen i bakhuvudet kan vi alltså ganska enkelt avgöra att Långström är en inkompetent eller ljugande person.
En person som vill försöka svärta ner den åtalade så mycket den kan i egenskap av auktoritet.

Hur många bland nämndemännen och domaren är män?
Jag undrar om några av dem sitter där och skruvar lite obekvämt på sig nu ... =)
Och även kvinnor onanerar på sina arbetsplatser.
2015-11-02, 18:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Så fan heller.

Du läser kanske Aftonbladet, mycket talar för det eftersom att du har undanhållits verkligheten.

Jag redovisade vad Expressens undersökning säger, den är inte vetenskapligt gjord, dock så finns det en undersökning att förhålla sig till, ditt....så fan heller, har du något som styrker din inställning?

Hur som helst, NB har runkat på sin arbetsplats, många andra har också gjort det, inget konstigt.
2015-11-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mig också.

Han måste ha använt en fruktansvärd kraft. Bredden är ju endast 24 cm på detta klädskåp. GM måste bokstavligen ha "tryckt ihop" henne. Troligen fanns det en hel del brutet i hennes stackars kropp.

Det fodrades hela fyra personer att få ut henne därifrån. Kan en enda person kunnat utföra detta?

Vem vet, det våldsamma hoptryckandet av Lisa kanske var en del av den sadistiska njutningen.

Uppenbart är dock att det inte fanns någon tvekan var han i hastig fart skulle dumpa henne. Det var redan tänkt ut på förhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in