2015-11-01, 19:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Frågan är om en kåt sadistisk lustmördare i första hand tänker på handskar när han vill få utlopp för sina sjuka lustar. Kanske han bar handskar från början, men tyckte det var svårt att runka med dem och glömde kanske ta på sig dem när han runkat klart. Då lär han ju ha blivit stressad för att någon skulle komma och se vad han gjort och kan i stressen ha glömt handskarna när han skulle börja städa.
Eller så är det två olika män.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är nog precis tvärtom.

Du menar svensk skam dvs svensk dubbelmoral och svensk onämnbar hederskultur? Som de som försvarar en kontrollerande pappa gör sig till en del av?

Nej, jag utgick från hur jag kan gissa att NB kan tänkas se på läget. Ren spekulation, javisst.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har man inte en slang med rinnande vatten att städa med efter slakt så lär det finnas en hel del blodfläckar kvar i det äckliga rummet och det är antagligen därför som man inte slösat tester på alla blodfläckar i det rummet.

Har du kollat bilderna ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Absolut, men det behöver inte ens vara pappan som nämnt fimp. Troligen har han sagt något om rökande. Inte riktat mot dig, men jag tycker att den här fimpdiskussionen är så typisk för vissa deltagare i tråden. Varje argument monteras ner i sina beståndsdelar, som var och en måste debatteras och föder var och en lika många följdfrågor. Till slut vet ingen vad som egentligen var frågeställningen, men någon anser sig ha vunnit diskussionen eftersom alla andra tröttnat.

Frågan var om en ev fimp ev kunde ha tillfört något av bevisvärde. Jag föreslog att polisen av utredningsekonomiska skäl inte fullföljde uppslaget. Men det går tydligen att se detta som ett typiskt utslag av polisens korruption/tunnelseende/inkompetens. Nu ger jag mig.

Fimpen är bara ett utav många hål i fupen. De bildar ett mönster som visar att polisen inte är förutsättningslösa.
Du kanske kan avfärda en detalj men inte ett mönster.
2015-11-01, 19:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Fanns NBs färska blod på handskarna?

Jag vet inte, men ingenting talar för att det inte var så. NB rörde sig i området lördag och söndag, han var i ladan på lördagen har jag för mig, Adriana såg honom där när AJ m.fl också var där.
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Även om man mördar är det extra noga att ta på sig handskar. Självfallet, om han tar på sig skulden så säger han väl att han inte skulle gå med på att städa. Minnesmästarinnan minns inte från ena dagen till den andra om mannen rökte, och hon kan med bestämdhet avvisa nr 3 i fotokonfrontationen och med tveksamhet peka ut nr 10, trots att de är rätt lika på fotona.

Minnesmästarinnan - du syftar på den kvinna som faktiskt var nära att falla offer för NB? Javisst, i rätten kunde hon erinra sig doften av cigarettrök, vilken hade legat och pyrt i hennes undermedvetna.

De är inte alls rätt lika. Och framförallt inte vad gäller utstrålningen. Att hon ändå var osäker på nr 10 hade sin grund i att det ansikte hon mötte den 6/6 såg smalare ut. Och jämför man bilder på NB så ser han närmast plufsig ut på bilden från fotokonfrontationen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den första bilden i FUP härrör från en gammal video.

Det finns mängder av liknande bilder/videos som MTM kunnat ta del av på nätet. MTM gillar att se tjejer förnedras å det grövsta – och det synes han långtifrån vara ensam om. Även kvinnor deltar som åskådare till de här inspelningarna.

IB bedyrade att man bara sett ”vackra” porrfilmer (en eller två…) varav den senaste ska ha setts efter att MTM kommit hem från sitt misslyckade försök att lura in AJ:s sonhustru i det lilla ödehuset vid sidan av vägen (FUP, s. 1308).

De bilder man funnit i IB:s/MTM:s dator härrör från följande siter:

Vidrigt. Packet från öst förnekar sig aldrig. Har undvikit att titta på bilder men här får man en inblick i vad äcklet går igång på. Hjälmen var ju bra att ha till hands då kan jag tänka såvida han inte själv tänkt använd någon låda men tejpen kanske räckte.
Hans fula öststatsfru hade förstås ingen aning. Vem vet de kanske tänkte dryga ut kassan och producera egna filmer. Fan trot om han inte dokumenterat övergreppet, mordet på något sätt.
2015-11-01, 19:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Förstås ljuger NB . Han har sett Lisa och hanterat hennes döda kropp. Men var det han som lockade eller tvingade henne in ladan och kvävde henne? För det första så måste NB i så fall ha hängt utanför kafet en lägre tid. Alla vet att kafet stänger 18 men städningen osv tar väl olika tid, beroende på hur mycket fanns att göra. Jag inte se att Lisa skulle ha gått i ladan frivilligt om en tandlös litauer hade bett henne om det. Men kanske om en stiligare karl bad henne om det. Hennes fingeravtryck finns på tejprullen. Hur kan man förklara det? Några vittnen har också sett en bil utanför lådan som inte stämmer med litauerna a bil. NB må ha runkat hur mycket som helst i ladan men om han var så het på gröten så förstår inte varför han inte våldtog Lisa. Om han nu var så sugen på henne. Han hade gott om tid på sig. Han kunde knappast veta att LIsas familj skulle sakna henne så snabbt. Vad NBs avföring i ladan beträffar så tror att fick ont magen när han insåg att det var ett pådrag efter Lisa och att han hade lämnat massa DNA efter sig för att först figurera ett självmord genom. hängning och sedan nödtorftig gömma henne i Martorp.

Holm behöver inte ha gått in i ladan frivilligt, men kan ha gjort det och GM behöver inte hängt utanför ladan en längre tid och hans mål kan ha varit att nå sexuell tillfredsställelse genom dödandet och inget annat.

Inget av sakerna går att veta säkert och vi lär nog inte få veta det heller, men det saknar i stort sett betydelse. Inget av det är något som helst tecken på en annan GM än NB.

Det strider mot Ockhams rakkniv att förutsätta en massa saker som inte behövs för att förklara funna fakta. Att NB mördade Holm är en utmärkt och täckande förklaring till de fakta vi har.

Vi kan inte teoretiskt utesluta att det stod en mycket känd tv-kändis bredvid honom därför att sådana hypoteser helt enkelt inte går att motbevisa.
2015-11-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Om han kommer prata vill säga. Jag har en önskan av hela hjärtat och det är just at han ska prata och förklara.
Tycker -vet ej
Är väldigt tungt att höra

Vad skulle han tjäna på att börja prata och erkänna? Ingenting! Så länge han hävdar sin oskuld så finns det alltid folk som kommer tro honom och som kommer stötta honom. Bara att titta i denna tråd där det finns folk som tror han är oskyldig trots alla bevis.
2015-11-01, 19:14
Bannlyst
Nu har jag sett dom sekretessbelagda bilderna fy fan säger jag bara Stackars Lisa jävla as som gjorde detta inför dödsstraff nu!
2015-11-01, 19:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag vet inte, men vart kommer en andre gärningsman in i bilden.
Är det AB el. vem är det

Man har undersökt data loggar och övriga misstänkta utan ett enda hårstrå. För mig är det väldigt märkligt.
I aktivitets loggarna satt AB vid datorn men det gjorde inte NB, vilket tör att hans alibi är putsväck.
Han sa tydligt i rätten att han spelat onlinespel vid försvinnandet, så var det inte.
Inget inlogg ingen aktivitet
Enligt uppgift i tråden, som jag inte kan verifiera, kan NB:s spel spelas utan att det syns i datorn.

Vilken tid satt AB vid datorn?
2015-11-01, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nu har jag sett dom sekretessbelagda bilderna fy fan säger jag bara Stackars Lisa jävla as som gjorde detta inför dödsstraff nu!

Kan du beskriva vad bilderna visar, kan du dra några slutsatser av detaljerna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in