2015-11-01, 19:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren använde kanske NB:s handskar. Sådana kan ha legat i till exempel runkrummet och lätt tillgängliga.

Men tar han av och på dem då?
Det fattade inte jag
NBs handskar låg i dörrfickan i bilen
2015-11-01, 19:02
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Förstås ljuger NB . Han har sett Lisa och hanterat hennes döda kropp. Men var det han som lockade eller tvingade henne in ladan och kvävde henne? För det första så måste NB i så fall ha hängt utanför kafet en lägre tid. Alla vet att kafet stänger 18 men städningen osv tar väl olika tid, beroende på hur mycket fanns att göra. Jag inte se att Lisa skulle ha gått i ladan frivilligt om en tandlös litauer hade bett henne om det. Men kanske om en stiligare karl bad henne om det. Hennes fingeravtryck finns på tejprullen. Hur kan man förklara det? Några vittnen har också sett en bil utanför lådan som inte stämmer med litauerna a bil. NB må ha runkat hur mycket som helst i ladan men om han var så het på gröten så förstår inte varför han inte våldtog Lisa. Om han nu var så sugen på henne. Han hade gott om tid på sig. Han kunde knappast veta att LIsas familj skulle sakna henne så snabbt. Vad NBs avföring i ladan beträffar så tror att fick ont magen när han insåg att det var ett pådrag efter Lisa och att han hade lämnat massa DNA efter sig för att först figurera ett självmord genom. hängning och sedan nödtorftig gömma henne i Martorp.
Om ditt scenario stämmer med figurerat självmord så har han gett "den enfaldige mördaren" ett ansikte...
Har du nånsin läst om någon som tagit sitt liv genom att hänga sig som först dragit ner byxor och trosor till anklarna och stuckit huvudet i snaran , virat några varv tejp runt huvudet för att sen hänga sig?
2015-11-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
För det första kallnar inte ett lik nämnvärt på 45 min... Varför tror du frostkänsliga växter täcks vintertid? Vilket lik tror du ruttnar fortast ett täckt med massor av tyg ell ett naket? Visst tycker även du att typ filtar alstrar el skapar värme

Filtar värmer om det finns något med temperatur under så att säga. Häng en filt på ett element utan värme. Återkom när filten blivit varm, så lovar jag att ändra uppfattning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi vet redan ungefär vad han kommer att säga.

http://www.expressen.se/gt/nerijus-bilevicius-levde-ett-dubbelliv/

Det förekommer att den här typen av mördare är acceptabelt socialt anpassade och har familj och att det är en hantverkare är inte förvånande det heller. Bilevicius passar ganska bra till profilen om än inte helt klockrent.

Men visst blir det intressant att höra exakt vad han säger.

Det var inte poängen. Det var nämligen sarkastiskt skrivet. Du får läsa vad jag svarade på.
Gm har snitslat banan på ett tidigare icke förekommande sätt. Det är alltså unikt. Så vad ska Långström hitta på?
Senast redigerad av nopomil 2015-11-01 kl. 19:08.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Nånting har nog fastnat i skallen, som handlar om rökning, eller så hann hon nämna för sin pappa att han luktade rök (innan hon glömmer) och pappan tipsar fel, sen under rättegången ploppar As förträngda minne upp. Vittnesuppgifter måste man vara kritisk emot och inte ta för exakta fakta.
Svårt detta för mycket är ju fakta, men definitivt inte allt.
Absolut, men det behöver inte ens vara pappan som nämnt fimp. Troligen har han sagt något om rökande. Inte riktat mot dig, men jag tycker att den här fimpdiskussionen är så typisk för vissa deltagare i tråden. Varje argument monteras ner i sina beståndsdelar, som var och en måste debatteras och föder var och en lika många följdfrågor. Till slut vet ingen vad som egentligen var frågeställningen, men någon anser sig ha vunnit diskussionen eftersom alla andra tröttnat.

Frågan var om en ev fimp ev kunde ha tillfört något av bevisvärde. Jag föreslog att polisen av utredningsekonomiska skäl inte fullföljde uppslaget. Men det går tydligen att se detta som ett typiskt utslag av polisens korruption/tunnelseende/inkompetens. Nu ger jag mig.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men tar han av och på dem då?
Det fattade inte jag
NBs handskar låg i dörrfickan i bilen

De handskarna är kanske inte de enda han har haft på sina händer. Handskar är en förbrukningsartikel, lätta att förlägga, och hittar man inte sina arbetshandskar ordnar man nya.
2015-11-01, 19:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Indicierna säger oss att NB mördade Lisa Holm. Om man inte har några ögonvittnen så är det mesta man kan göra att koppla mördaren till offrets död. Om man kräver att alla teoretiska tvivel som inte görs gällande skall tas hänsyn till så befinner man sig bortom rimligt tvivel, för då skulle inte ens den mest solida koppling mellan offrets död och gärningsmannen närvaro räcka.

Om du drar ett resonemang där städarscenariot måste uteslutas helt till dess logiska slutpunkt, så hamnar du i ett allsmäktighetsperpektiv som inte är rimligt att bygga tvivel på. Det går i princip alltid att konstruera teoretiskt, vilket är ett tecken på att det är juridiskt och logiskt oanvändbart.

Vi skall ha höga beviskrav och kanske borde man undersöka mycket ner noggrant alla spår, men att göra den här typen av spaningsmord näst intill olösbara gynnar ingen.
Skyldig och dömd är inte synonymer. Som det ser ut nu kommer han att dömas, och det är riktigt, han måste förklara sig för att komma undan morddom. Annars skulle, som du säger, aldrig den här typen av spaningsmord kunna lösas.

Det är synd bara om nästa tjej, om han är oskyldig.
Medlem
Suck, det kan inte vara lätt att vara polis. Ända sedan augusti har alternativteoretikerna klagat på att Fup-arbetet går för långsamt och när det nu är klart skulle alla spår, sidospår och sidospåren till sidospåren ha undersöks utförligare. Enkelt uttryckt, allt skulle ha undersökts på i stort sett nolltid.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
...fimpen...Det framgår väl inte av FUP att någon fimp ens eftersökts, än mindre att en sådan tillvaratagits ?
Rättelse: Xenia har hittat en fimp.
2015-11-01, 19:07
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: Ja varför har Skövdepolisen Grova Brott inte undersökt den blodfläcken!? Den här fupen är rentav rättsosäker! Jag börjar blir trött på alla hålen. Snart är det bara hål kvar.

ORKAAAAAAR inte

DEN ÄR UNDERSÖKT!! FUP 516

5503/26565-15/S166
Tops. Cirka 2 cm i diameter - På golvet i förrummet till
"slaktrum".
Forums materialnr: 201501049304
DNA För topsen erhölls indikation på blodförekomst. Vid utförd
DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte
påvisas.
2015-11-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren använde kanske NB:s handskar. Sådana kan ha legat i till exempel runkrummet och lätt tillgängliga.

Fanns NBs färska blod på handskarna?
2015-11-01, 19:08
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men nu gjorde han uppenbarligen inte det, oavsett om han mördade eller bara städade. Handskar kan vara förklaring till att det inte hittats spår av någon annan.

Jag vet inte, men vart kommer en andre gärningsman in i bilden.
Är det AB el. vem är det

Man har undersökt data loggar och övriga misstänkta utan ett enda hårstrå. För mig är det väldigt märkligt.
I aktivitets loggarna satt AB vid datorn men det gjorde inte NB, vilket tör att hans alibi är putsväck.
Han sa tydligt i rätten att han spelat onlinespel vid försvinnandet, så var det inte.
Inget inlogg ingen aktivitet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in