2015-10-31, 21:29
Bannlyst
Trodde jag skrev det i (FB) Kontrollera Underlagen

Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Varför tror du bara Lisas DNA finns på serpentinrullen o hur fixade Nero det?

Om en skruvad person med handskar lägger en serpentin tejpning runt någons huvud och sedan låter Centrum av tunneln all tejp vänder sig mot dvs rullen vila på toppen. Då får du en regelrätt gloria av komplett tunnelsyn & lär dessutom få den en effekten på den andra serpentinen rent mikroskopiskt i formen av DNA. Skruvat va? Tycker snubben är relativt kalejdoskopisk i sin tunnelsyn.
2015-10-31, 21:29
Medlem
Sicket jävla skitsnack om pappan!

JAG har också hämtat barn ut mina barn från fester jag inte ansett att de ska vara på.
JAG har också kontrollerat vad mina barn har på sig när de går ut.
JAG har stängt ner hemmets internet och förbjudit mina barn att vara ute på nätet när jag sett att de inte klarat av det.
JAG har krävt av mina barn att de ska höra av sig när de är framme nånstans samt när de ska lämna stället.
Mina barn har fått redogöra för vem de umgås med, var och varför.
JAG har hållt koll på mina ungar som idag är hyggliga samhällsmedborgare till skillnad från en hel del av deras kompisar vars föräldrar inte hållit det minsta koll på sina ungar.
De har säkert också gråtit ut hos nån kompis under åren, därför att de då inte har förstått förmånen i att ha en förälder som bryr sig.

Inte sjutton har jag dödat mina barn för det!

Däremot så har de vid ett par tillfällen var råkat ut för lätt otrevliga händelser när de valt att opponera sig mot mina metoder. Vilka de idag, när de är vuxna, tackar mig för!

Så sluta med detta dravvel nu! Det har ingen som helst bäring i ärendet så länge det inte finns någon bevisning som säger motsatsen.

Det låter som om du är rätt ung som lägger så stor vikt vid ett uteblivet festande. Kanske har du själv just nu utegångsförbud som gör att du är så förbittrad på Lisas pappas metoder? Det går över när du blir vuxen, jag lovar!
2015-10-31, 21:30
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det går inte att utesluta att mopeden ställdes tillbaka när larmet utlöstes.
Flera förbipasserande har som sagt inte sett någon moped vid caféet efter stängningsdags.

Det betyder ju att de som inte sett den, de har inte noterat den.
De som har sett den, fast den inte stod där, har alltså hallucinerat.

Är det så du menar ?
2015-10-31, 21:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen avundsvärd sits.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, det är klart hon inte gör, det blev ju tydligt i Fredags att det rörde sig om språkförbistringar inget annat, IR jobbar efter de förutsättningar hon har och nu när hennes klient till och med nekar till en klar +4 i dna hänseende så vad fan kan hon göra, hennes sits är inte avundsvärd.

Ja vad kan IR göra?

Inte mycket. Hon får utgå ifrån vad hennes huvudman har för inställning. Detta är hennes skyldighet som dennes försvarare.

Hennes sits är verkligen inte avundsvärd.
2015-10-31, 21:31
Medlem
Daggizs avatar
Jag tror som GW Persson att det blir livstid för IB - men nu blir jag förbannad när jag läser att livstid är ca. 20 år - det ska vara 99år!!! Vad där det för fel på svensk rättsystem ?
2015-10-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
En normalt funtad människa skulle nog tänka såhär:
Oj, det går rykten att jag, som son till AJ, på vilkas ägor
det skett ett hemskt flickmord, som dessutom varit på
Caféet, i ladan, ute och kört bil aktuella tidpunkt för mordet,
Utan alibi, att jag skulle vara inblandad...
Då skulle man säga till polisen: Topsa mig! Jag vill inte
att det ska florera rykten om att jag skulle kunna vara
inblandad. Tjänstefel av polisen!! Konstigt av HJ.

Eller så är HJ inte medlem på Flashback och har ingen aning om att det florerar teorier och rykten kring hans (icke)medverkan i mordet på Lisa.
2015-10-31, 21:32
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Ja - men nu sa hon inte det.
Utan hon sa att "Det är MIN pojkvän".

En Stor Stor skillnad, eller hur?
Den här diskussionen påminner starkt om Sa Emma Tina eller Tine?-diskussionen i Arbogatråden för sådär sju år sedan. Den trådens alternativteoretiker hävdade med stor emfas att Emma inte hade sagt Tine, utan bara Tina, när hon hade pratat om överfallet de första gångerna, och den skillnaden var FUNDAMENTAL OCH HELT AVGÖRANDE FÖR HELA FALLET, och att den för det första visade på Christine Schürrers totala oskuld, och att det för det andra var både tjänstefel och rättegångsfel att det stod som det gjorde i FUP, och att domstolarna så småningom skrev så som de gjorde.

Men Christine Schürrer fälldes som bekant av två enhälliga domstolar. Och det finns alltid lösa trådändar i alla förundersökningar. Om förekomsten av lösa trådändar i en förundersökning skulle göra att den åtalade inte kunde dömas, så skulle vi inte kunna döma någon alls mot sitt nekande för krångligare saker än fortkörning. Jag är den förste att erkänna att det inte går att med fullständig säkerhet förklara vad Lisa menade med sitt pojkvänssnack. Men det spelar ingen roll. För det första hade Lisa vid tiden för mordet ingen "erkänd" pojkvän. Den expojkvän hon hade spelade fotboll när hon dog. För det andra skulle en hypotetisk Lisas av föräldrar och kompisar okände pojkvän hemmahöra i Skövdetrakten, och inte alls vara så hemtam på Martorp och Blomberg som gärningsmannen måste vara. Och för det tredje binder DNA-bevisningen redan i sig NB till dådet.

Så det spelar ingen roll vad Lisa menade när hon pratade om en pojkvän i soppan. Och alltså är det fullkomligt jävla meningslöst att jiddra mer om det.

Det ger absolut ingenting.
2015-10-31, 21:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
http://www.expressen.se/gt/gw-verkar-som-att-hon-tittat-pa-tv-serier/

Åter igen flera feluppfattningar av vår gode fyllo-Leffe. Ser ut som han slarvat igenom ärendet och kommentarerna brister.

Om du läser Leif, ta till dig detta då:

Inget ombyte av jeans har skett - Hon bar dom hela dagen.
Kläder som smutsats ner - sedan blötts av vatten - för att sedan torkat upp, ser annorlunda ut spårmässigt än vad dom gör i utredningen.
Borde inte golvet upptäckts blött vid nattens sök?

Bara för att 08-snutar saknar intuition innebär inte det att hela polis-sverige saknar det. Det framgår också av AB+IB-förhören redan i anhållan att man varit rätt ute att hålla även dessa två.
Leif har iakttagit ett polis-län han inte har någon som helst inblick i. Men vill ändå lämna en kommentar om det.
2015-10-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Sicket jävla skitsnack om pappan!

JAG har också hämtat barn ut mina barn från fester jag inte ansett att de ska vara på.
JAG har också kontrollerat vad mina barn har på sig när de går ut.
JAG har stängt ner hemmets internet och förbjudit mina barn att vara ute på nätet när jag sett att de inte klarat av det.
JAG har krävt av mina barn att de ska höra av sig när de är framme nånstans samt när de ska lämna stället.
Mina barn har fått redogöra för vem de umgås med, var och varför.
JAG har hållt koll på mina ungar som idag är hyggliga samhällsmedborgare till skillnad från en hel del av deras kompisar vars föräldrar inte hållit det minsta koll på sina ungar.
De har säkert också gråtit ut hos nån kompis under åren, därför att de då inte har förstått förmånen i att ha en förälder som bryr sig.

Inte sjutton har jag dödat mina barn för det!

Däremot så har de vid ett par tillfällen var råkat ut för lätt otrevliga händelser när de valt att opponera sig mot mina metoder. Vilka de idag, när de är vuxna, tackar mig för!

Så sluta med detta dravvel nu! Det har ingen som helst bäring i ärendet så länge det inte finns någon bevisning som säger motsatsen.

Det låter som om du är rätt ung som lägger så stor vikt vid ett uteblivet festande. Kanske har du själv just nu utegångsförbud som gör att du är så förbittrad på Lisas pappas metoder? Det går över när du blir vuxen, jag lovar!

Håller med. Det säger mycket om en del personer i tråden att de blir upprörda när en förälder vågar bete sig som just en förälder.
Alla tjejer med "låt-gå-föräldrar" som jag har känt genom åren, de gick på alla dessa "coola fester", med dräggiga killar som de blev ihop med, blev gravida vid 20 med något av dessa stolpskott och sen var deras tråkiga öden utstakade... De dom hade föräldrar som höll koll på dem däremot, de fick ett liv.
2015-10-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Efter att ha spolat av kroppen (vardå?) klär han på henne så att kön och bröst blottas för att visa att det är ett sexmord? Knappast.

Om kroppen virats in i en presenning (utgår jag från att GW menar), varför hamnade den inte på rishögen, eller sparades på kroppen?

Lika lite som jackan eller hjälmen fick plats i det ytterst lilla skåpet rymdes pressening eller plast, det var ju svårt att med våld ens rymma Lisa. Varför hon täcktes med en hög av en hög av kläder och stöttades upp av en 20 liters bränsledunk.

Varför hamnade inte också plasten i rishögen? Han satte eld på den med sin tändare POFF så var den väck.

I samma artikel

"Men Leif GW Persson dömer ut försvarets taktik.

– Att peka finger på brorsan, han har ju alibi, till skillnad från den åtalade, det är klent. För henne handlar det om att ifrågasätta bevisningen mot hennes klient. Det förekommer att advokater säger att det kan ha varit i stort sett vem som helst, utom just den som de försvarar. Det brukar man ta i pläderingen men inte lägga in som den tyngsta synpunkten man har att anföra. Det verkar som att den juridik hon kan har hon tagit del av genom att titta på amerikanska tv-serie."

Just så.
2015-10-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om kroppen virats in i en presenning (utgår jag från att GW menar), varför hamnade den inte på rishögen, eller sparades på kroppen?
Domen står inte och faller med presenningen. Kan anges bara som ett av flera alternativ till att DNA inte hittats i bilen. NB blir inte oskyldig för att man inte hittat en presenning.
2015-10-31, 21:40
Bannlyst
Tunnelsyn
(FB) Hänga för att dö
(FB) Kontrollera Underlagen
En silverliknande yta mot den centrala funktionen av nätverk ande funktion
Titta på Silvertejpen och fundera över vad den egentligen är om inte varv efter varv i upp linding mot den centrala tunneln. I tunnelsynen. Nu ska du också be om att få se tunneln!
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Citat från FUP sid. 922

"Det blå balsnöret var lindat kring Lisas hals, i nacken stack en ände av snöret ut mellan
tejpvarven. På vänster sida av Lisas huvud fanns den andra änden av snöret, också den
innanför tejpen, dess övre del stack lodrätt upp ovanför tejpningen.
Detta talar för att snöret har virats runt Lisas hals innan tejpen anbringades runt hennes
huvud.
Den lodräta snöränden samt det faktum att håret hängde framför ansiktet och var
under tejpen talar för att Lisa hängde i snöret då hon tejpades."

Stämmer det så är han mer avancerad än jag trodde.
Tänkte mig mer att han ville få en ren upplevelse från sin recipient och avlägsna ögonlocken ifall någon inte gav allt denne hade till expeditionsledare. Alltså inte blunda eller vända bort synen med ögonlocken. Han kräver total uppmärksamhet inför sin fullständigt nollställda gestalt och försöker med alla medel att inte visa några känslor, får springa ut och spruta både fram och bak när det bubblar över i tunnelsynen. Men han vill inte påverka recipienten, för han vill ha kontroll nektaret rent. och bli sedd som mäktig och stark med kontrollen.

Att vilja se in i hans tunnelsyn
Han får på detta viset recipienten själv villig att se in i hans tunnelsyn, det är synnerligen svårt att fantisera fram på egen hand. Men den som har ett öga stängt av silvertejp med näsan och munnen vill nog högst sannolikt se vad som händer. och kan komma att be för att få se in i den tunnelsynen. Det kanske kan ge den känsla av mening makt och kontroll som denne eftersträvade.

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/10/31/att-vilja-se-in-i-nagon-annans-tunnelsyn/
Det är ju just där det blir riktigt jobbigt. Jag har länge hoppats att det inte är så, men inte funnit så många skäl att se något annat.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-31 kl. 21:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in