2015-10-31, 21:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Alla som var på cafét den dagen är väl hörda antar jag .Det finns väl kvitton och sånt
Alla är nog att ta i. Det fanns en dagskassa och därmed kontantkunder.
2015-10-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det finns ingen pojkvän, det är bara fria fantasier av ett troll, inget annat.
Tror inte ens att IR kommer att framföra den icke existerande pojkvännen som alternativ gärningsman.
2015-10-31, 21:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Detta är inte regiserat av Hitchkock, det är gjort av NB. Släpp SH nu en gång för alla.
Om du fortfarande tror på att pappan gjort detta så förklara hur IB:s DNA finns på Lisas trosor-

Citera gärna rätt person/inlägg nästa gång - Det är INTE jag som tror på pappans skuld, utan jag tror MGM, begått detta hemska dåd - för mycket som talar emot honom...
2015-10-31, 21:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Släpp SH nu men svara först på hur kunde isf IB:s DNA hamna på Lisas trosor?
En gissning. NB och IB har sex. Den genuint äckligt ofräsch NB tvättar sig inte. Han hänger LH, njuter av utsikten, runkar lite. Drar av LH byxorna med handen som han runkat med, eftersom IBs sekret fortfarande finns på hans penis finns de på handen som han tar på LHs trosor med.
Senast redigerad av PeoFallmo 2015-10-31 kl. 21:19.
2015-10-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Man kan utesluta att hon åkt eftersom mopeden står kvar där hon ställde den? Är det svårt att förstå?

Det går inte att utesluta att mopeden ställdes tillbaka när larmet utlöstes.
Flera förbipasserande har som sagt inte sett någon moped vid caféet efter stängningsdags.
2015-10-31, 21:14
Medlem
Citat:
Hon är hans svägerska
Däremot kan man fråga sig vad lillebror gjorde när NB o IB var och handlade vid 8-tiden, på macken.
2015-10-31, 21:15
Medlem
Citat:
Alla som var på cafét den dagen är väl hörda antar jag .Det finns väl kvitton och sånt

Ja, det har man gjort och förhört dom också. Alla tips och spår har uppföljts därav denna omfattande "slask" på 5000 sidor. Det som haft bäring för åtalet finns i den 2000 s FUP.

IR har ju gjort en djupdykning även i denna slask och kallat flera vittnen samt knutit experter till sig. En del avhandlades i fredags och resten kommer avhandlas på måndag.

Fredagens förhör stärkte, enligt mig, inte förhörets sak, men vi får se vad måndagen kan ge.
2015-10-31, 21:16
Medlem
http://www.expressen.se/gt/gw-verkar-som-att-hon-tittat-pa-tv-serier/
2015-10-31, 21:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att psykopater vill se detta så mycket det bara går. För att det är hans fetisch troligen, han går igång på all denna tejp. Inkl lidandet då.
Läste nånstans att de som inte vill se ögonen oftast är schizofrena ( med reservation ej dubbelkollat faktabas)
Schizofreni är behandlingsbar...så då skulle det vård och utskrivning kanske rätt snart...tycker dock inget tyder på schizofreni men det är inte uteslutet.
2015-10-31, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Så vitt jag vet så är det inte undersökt var pappan befann sig när hon smsa. Ej heller fickringningen. Däremot är det fastställt att Lisa inte svarade på pappans sms när han frågar om hon kommit fram till Blomberg denna söndags morgon. Kanske blev pappan arg och det var därför han dök upp på kaféet på em.

Men både mamman och pappan var väl där och åt?
Om han varit arg för att hon inte smsat så borde han väl ha tagit det då när de ändå var där!?l
Man blir inte först upprörd över något, åker och äter lugnt och sen upptar upprördheten.
2015-10-31, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mest troligt blir han dömd till livstid och att erkänna tror jag inte kommer att hända.

Han kommer att fortsätta hävda att han inte ens sett LH och därmed kan han inte heller vara skyldig. Detta oavsett denna massiva DNA bevisning. Gissar jag.

När han (inte om) blir dömd tror jag det blir en RPU och kanske då får man ett svar på ett tänkbart varför.

Förhoppningsvis kanske både England och Litauen också kan bidra med vad deras undersökningar kommit fram till.

Det hoppas jag sammantaget kan ge en förklaring.

Det behövs nog en riktigt duktig hjärnskrynklare att få grepp om denna individ och brottet är ett grovt "skambrott" vilket inte gör det lättare. Dessutom så ger en stor P7'a knappast mer info om själva brottet men möjligen om personen, bakgrund, relation till kvinnor, sexuella preferenser etc.

En total förnekelse till brottet trots mycket graverande bevisning, ibland undrar man om en övervakningskamera med förloppet inspelat ens skulle få honom att erkänna.

En lekman som jag skulle nog komma fram till en "narcissistisk personlighetsstörning".
2015-10-31, 21:18
Medlem
Citat:

Det tror jag. Var ju cirka tre sidor med namn. Men många förhörda per telefon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in