Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Mest troligt blir han dömd till livstid och att erkänna tror jag inte kommer att hända.
Han kommer att fortsätta hävda att han inte ens sett LH och därmed kan han inte heller vara skyldig. Detta oavsett denna massiva DNA bevisning. Gissar jag.
När han (inte om) blir dömd tror jag det blir en RPU och kanske då får man ett svar på ett tänkbart varför.
Förhoppningsvis kanske både England och Litauen också kan bidra med vad deras undersökningar kommit fram till.
Det hoppas jag sammantaget kan ge en förklaring.
Det behövs nog en riktigt duktig hjärnskrynklare att få grepp om denna individ och brottet är ett grovt "skambrott" vilket inte gör det lättare. Dessutom så ger en stor P7'a knappast mer info om själva brottet men möjligen om personen, bakgrund, relation till kvinnor, sexuella preferenser etc.
En total förnekelse till brottet trots mycket graverande bevisning, ibland undrar man om en övervakningskamera med förloppet inspelat ens skulle få honom att erkänna.
En lekman som jag skulle nog komma fram till en "narcissistisk personlighetsstörning".