2015-10-31, 21:18
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det är väl inte omöjligt.
Men isf har åklagaren valt att inte redovisa detta i fupen.

Det enda som åklagaren redovisar i fupen är ju pusselbitar han tycker att han behöver för att få fällande dom.

Dvs han Utelämnar allt sådant som hade kunnat hjälpa den åtalade. Bla sådant som kan peka på alternativa gärningsmän.

Ett tips såhär på kvällen är att titta på Youtube.
Finns en dokumentär som är riktigt bra som heter "Murder on a Sunday Morning".
Den visa hur polisen begraver bevis som kan fria en åtalad - bara för att de inte Tror att någon annan än den åtalade kan ha gjort det.

Åklagaren i detta fallet redovisar heller inte dna-spår eller jämförelser med andra än balterna och Lisas familj (som är sk kontroll-dna).
Det fetade: Men det borde stå i slasken ändå elr?
2015-10-31, 21:19
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det har man gjort och förhört dom också. Alla tips och spår har uppföljts därav denna omfattande "slask" på 5000 sidor. Det som haft bäring för åtalet finns i den 2000 s FUP.

IR har ju gjort en djupdykning även i denna slask och kallat flera vittnen samt knutit experter till sig. En del avhandlades i fredags och resten kommer avhandlas på måndag.

Fredagens förhör stärkte, enligt mig, inte förhörets sak, men vi får se vad måndagen kan ge.

Varför kan man inte få dna på sig om man släpas på golv med utoinvända kläder.? Eller om man blir inlindad i något från en annan människa ?
Ska bli intressant att höra dna expert på måndag.
2015-10-31, 21:21
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det går inte att utesluta att mopeden ställdes tillbaka när larmet utlöstes.
Flera förbipasserande har som sagt inte sett någon moped vid caféet efter stängningsdags.

Personer har sett den också. Du bor inte på kullen va?
Vet inte hur terrängen där ser ut?
Medlem
dannees avatar
Citat:
Pappan gillar att meka på fritiden. Det är hans fritidsintresse, inte hans yrke.

Han arbetar som teknisk officer
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Däremot kan man fråga sig vad lillebror gjorde när NB o IB var och handlade vid 8-tiden, på macken.

Det resan tur och retur inkl. inköp tar ju max 15 min. Men det stod någonstans att lillebrodern inte ville ha någon middag när det kom hem.
Medlem
kardashanarsels avatar
Lögndetektor kanske vore något ?
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Tror inte ens att IR kommer att framföra den icke existerande pojkvännen som alternativ gärningsman.

Nej, det är klart hon inte gör, det blev ju tydligt i Fredags att det rörde sig om språkförbistringar inget annat, IR jobbar efter de förutsättningar hon har och nu när hennes klient till och med nekar till en klar +4 i dna hänseende så vad fan kan hon göra, hennes sits är inte avundsvärd.
2015-10-31, 21:22
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ja - men nu sa hon inte det.
Utan hon sa att "Det är MIN pojkvän".

En Stor Stor skillnad, eller hur?

Har du ens läst vittnesmålet med maria? Det förklarar allt kring detta.
2015-10-31, 21:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
http://www.expressen.se/gt/gw-verkar-som-att-hon-tittat-pa-tv-serier/
Citat:
Men det finns fortfarande frågetecken i utredningen menar han och pekar på avsaknaden av den misstänkte gärningsmannens DNA på flickans kropp och avsaknaden av hennes DNA i den misstänkte gärningsmannens bil.
– Det räcker att han spolar vatten på henne för att avlägsna spår, sedan ligger kroppen i fem dagar innan den hittas så kläderna hinner torka, säger Leif GW Persson, och fortsätter:
– Hennes DNA finns inte i bilen som hon troligtvis har transporterats i. Det är enkelt att undvika sådant, förmodligen har han virat in henne i en pressning.
Efter att ha spolat av kroppen (vardå?) klär han på henne så att kön och bröst blottas för att visa att det är ett sexmord? Knappast.

Om kroppen virats in i en presenning (utgår jag från att GW menar), varför hamnade den inte på rishögen, eller sparades på kroppen?
2015-10-31, 21:25
Medlem
kardashanarsels avatar
Varför släpades kroppen på golvet ? Om kroppen vägde 50 kg ? Släpspår var ju i Fup.
En svag person måste släpa och en stark bär
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Men både mamman och pappan var väl där och åt?
Om han varit arg för att hon inte smsat så borde han väl ha tagit det då när de ändå var där!?l
Man blir inte först upprörd över något, åker och äter lugnt och sen upptar upprördheten.

Om jag var upprörd på min dotter skulle jag definitivt inte åka till hennes första arbetsplats och ställa till med en scen... Inför gäster och kollegor. Det hade han nog tänkt att ta med henne på kvällen. Men han ville väl försäkra sig om att hon var där. Eftersom hon inte svarat på sms om hon kommit fram.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hjärnskrynklare.

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det behövs nog en riktigt duktig hjärnskrynklare att få grepp om denna individ och brottet är ett grovt "skambrott" vilket inte gör det lättare. Dessutom så ger en stor P7'a knappast mer info om själva brottet men möjligen om personen, bakgrund, relation till kvinnor, sexuella preferenser etc.

En total förnekelse till brottet trots mycket graverande bevisning, ibland undrar man om en övervakningskamera med förloppet inspelat ens skulle få honom att erkänna.

En lekman som jag skulle nog komma fram till en "narcissistisk personlighetsstörning".

Jag undrar om ens en mycket duktig och erfaren hjärnskrynklare kommer att kunna få grepp om denne man?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in