2015-10-31, 17:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror det var NB som kom ut ur ladan.
Varför bad inte polisen honom att identifiera NB? Varför kallade inte åklagaren vittnet till rättegången?
2015-10-31, 17:36
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag bor i Skövde och vill minnas det var kallt, det kanske blev varmare under veckan som kom...
Har en screenshot från vädergadget/app som visar det bara var 3 grader den 2 juni, visserligen nattetid men maxtemp var 13 på dagen...
Det var ju inte jag som ifrågasatte hennes klädval

Kolla på temperatur.nu så kan du se grafen för aktuell tidpunkt.
Jag kollade både Skövde och Mariestad och såg då att det runt 18-19 tiden var ca 12 grader.
Blomberg ligger relativt nära Vänern så viss påverkan kan det vara där då sjön kyler på våren.
2015-10-31, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hohoho!
Nopomil, XavvonZac, Vastmanlanning!

Jag anropar er eftersom ni tar upp pappan gång efter annan i misstron.
Kan ni 1. berätta om hans roll i det hela 2. samt hur NB:s blod DNA är överallt - speciellt på insidan av hennes byxor, tack
.

Det här vill jag också veta, kan ni svara på develis frågor här - Nopomil, XavvonZac, Vastmanlanning?!
2015-10-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han dök upp för din skull så att har nåt att grotta ner dig runt i den paranoida jakten kanske?
.. Då tycker jag du ska ta och läsa expressen idag om att litauerna inte var under bevakning på måndag. Jag har citerat in det längre bak. God läsning.

Så du misstror pappan för mordet?
Sök hjälp.

Rent ut sagt sorgligt att en del vill misstro pappan till Lisa, tror knappast dessa har barn själv. Egentligen bättre att bara ignorera sådana. Att det finns överväldigande bevis som talar emot NB det vet vi. Att frun skyller på att hon är rädd för svensk polis, fjanterier, hon hade ju fått vittna över telefonen, så det var ju bara skitsnack. I förhöret i Litauen tog hon tillbaka ALLT hon sagt till NBs nackdel, är hon rädd att svensk polis ska slå henne genom telefon? Fråga: folk som som är intagna på psyk i Sverige, har dom tillgång till Internet?
2015-10-31, 17:40
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför bad inte polisen honom att identifiera NB? Varför kallade inte åklagaren vittnet till rättegången?

Bra fråga. Vill man undvika ett lite halvtaskigt signalement och att vittnet inte kan peka ut NB i rätten ?
Jo, nog möjligt, men nu spekulerar jag bara.
2015-10-31, 17:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Kanske för att vittnet inte är speciellt säker på sin iakttagelse...tex att det man troligtvis en man...räcker inte. Han körde bil så det kan ha varit svårt att se...om det dessutom var någon med fuffens i kikaren som tex mGM så bör han ha försökt skyla sig eller vända sig bort eller något liknade.
Edit: tvåa på pucken...
2015-10-31, 17:42
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Det kan man undra.
2015-10-31, 17:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tillhörigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Du skrev att det var stor sannolikhet att det var så. Finns det några spår från IB eller AB på sakerna?

Nej och det behöver inte heller finnas några spår efter dem på hennes tillhörigheter.

Om det nu var på detta sätt?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-31 kl. 17:44.
2015-10-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Var finns dennes DNA?

Det är klart att en gm använder handskar! Något annat
skulle ju vara befängt. Elementärt. Till och med i serietidningar
om man nu skulle vara på den intellektuella nivån. Därav
enbart DNA från gmg. Då de KAN ha uppträtt då han
arbetade i ladan. Tror du att man hittar ditt DNA på din
arbetsplats?
2015-10-31, 17:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag tänker att hon hinner ursäkta ordvalet gurla upp en del blod innan hon död och därmed slutar hjärtat också pumpa...handlar inte om så många sekunder och hinner inte bli så mycket blod. Jag pratade främst om blodet i hjälmen och hur det kan ha kommit dit. Det hindrar inte att hon i övrigt är misshandlad och har blött.
Om hon hängt och det kommit blod ur munnen så är det ju en enkel förklaring till varför det hamnat på händerna...jag utgår från att hon försökt klösa sig fri så att säga. Sedan har armarna ramlat ner..i och med döden och solkat ner en del andra kläder? Att man kämpar är en automatisk reaktion. Hennes nacke var väl inte knäckt vilket tyvärr ger oss att hon har hunnit lida en stund...
Jodå, jag tror hon kämpade i nån del av processen eftersom blodförekomst finns under hennes naglar. Jag tvekar inte heller på att det är en automatisk reaktion..
Vart ska då allt detta gurglande blod komma ifrån? Det som sker är möjligen tungbett och sen avsnörning. Mig veterligt är det bara den preliminära som finns så nacken kan vi inte sia om.
Hur som haver handlar diskussionen om blod på hjälmens insida vid munparti, om hon är hängd med hjälmen på: Vilket jag inte tror.
2015-10-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Bra fråga. Vill man undvika ett lite halvtaskigt signalement och att vittnet inte kan peka ut NB i rätten ?

Det spelar mindre roll vad gäller klädsignaliment. Men
ATT någon kommit UT ur ladan 18.30 är
ju mycket viktig information.
2015-10-31, 17:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam

Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Kanske för att vittnet inte är speciellt säker på sin iakttagelse...tex att det man troligtvis en man...räcker inte. Han körde bil så det kan ha varit svårt att se...om det dessutom var någon med fuffens i kikaren som tex mGM så bör han ha försökt skyla sig eller vända sig bort eller något liknade.
Edit: tvåa på pucken...
Polisen och åklagaren ska vara opartiska och även ta fram uppgifter som talar för den misstänkte, så sådan oro är obefogad. Precis som joggaren fick vara med om en fotokonfrontation skulle även detta vittne ha varit med om en.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in