2015-10-31, 17:47
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det är klart att en gm använder handskar! Något annat
skulle ju vara befängt. Elementärt. Till och med i serietidningar
om man nu skulle vara på den intellektuella nivån. Därav
enbart DNA från gmg. Då de KAN ha uppträtt då han
arbetade i ladan. Tror du att man hittar ditt DNA på din
arbetsplats?

De DNA-Bevis kan enligt mig inte ha uppkommit på annat sätt än att NB har hängt Lisa i ladan. Allt annat är orimligt att tänka sig om man inte är väldigt konspiratoriskt eller okunnig om DNA.
2015-10-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Nej.... hon låg under kläderna.... precis som bilden o FUP visar
Har du länk till den bilden el sida i FUP?
2015-10-31, 17:50
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jodå, jag tror hon kämpade i nån del av processen eftersom blodförekomst finns under hennes naglar. Jag tvekar inte heller på att det är en automatisk reaktion..
Vart ska då allt detta gurglande blod komma ifrån? Det som sker är möjligen tungbett och sen avsnörning. Mig veterligt är det bara den preliminära som finns så nacken kan vi inte sia om.
Hur som haver handlar diskussionen om blod på hjälmens insida vid munparti, om hon är hängd med hjälmen på: Vilket jag inte tror.

Benbrottet kan ha skadat halsärtaren men i och med snöret blir inte blödningen så massiv?
Tungbett har jag inte läst om..har jag missat detta?
2015-10-31, 17:51
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Polisen och åklagaren ska vara opartiska och även ta fram uppgifter som talar för den misstänkte, så sådan oro är obefogad. Precis som joggaren fick vara med om en fotokonfrontation skulle även detta vittne ha varit med om en.

Ja håller med, men just jag svarade på att inte ta vittnet till rättegången.
Inga andra ögonvittnen verkar ha fått kolla foton heller, bara Adriana.

Försvaret hade mått bra av detta vittne däremot, så varför har advokaten inte kallat honom, det fattar jag inte. Eller finns det fler dagar med vittnen kvar ?
2015-10-31, 17:51
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jodå, jag tror hon kämpade i nån del av processen eftersom blodförekomst finns under hennes naglar. Jag tvekar inte heller på att det är en automatisk reaktion..
Vart ska då allt detta gurglande blod komma ifrån? Det som sker är möjligen tungbett och sen avsnörning. Mig veterligt är det bara den preliminära som finns så nacken kan vi inte sia om.
Hur som haver handlar diskussionen om blod på hjälmens insida vid munparti, om hon är hängd med hjälmen på: Vilket jag inte tror.
Hur tror du blodet kan ha kommit dit då? I hjälmen?
2015-10-31, 17:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
De DNA-Bevis kan enligt mig inte ha uppkommit på annat sätt än att NB har hängt Lisa i ladan. Allt annat är orimligt att tänka sig om man inte är väldigt konspiratoriskt eller okunnig om DNA.
Jo, det kan också ha uppstått genom att NB skar ner Lisa och maskerade dödsfallet som sexmord. Det är varken konspiratoriskt eller okunnigt om DNA.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Benbrottet kan ha skadat halsärtaren men i och med snöret blir inte blödningen så massiv?
Tungbett har jag inte läst om..har jag missat detta?

Jag skrev att kramper kan uppstå och förorsaka tungbett.
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Tack! Vill också ha en välgjord förklaring ifrån dessa skribenter, istället för en jävla massa näbbande.

Gärna med motivbild och redogörelse för vilka som som saknar alibi för brottstidpunkten (runt 18:30 på söndagen alltså).
Senast redigerad av countrychick 2015-10-31 kl. 17:56.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det spelar mindre roll vad gäller klädsignaliment. Men
ATT någon kommit UT ur ladan 18.30 är
ju mycket viktig information.

Som sagt:
Vad jag försöker säga är att om någon kom
ut ur ladan 18.30 så hade antingen
A) mordet redan skett mellan 18.23-18.30
B) mordet ännu inte skett men ger mgm
ännu kortare tid.
Min teori: mordet skedde i två etapper,
Tanken var att gm skulle komma tilbaka.
2015-10-31, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Rent ut sagt sorgligt att en del vill misstro pappan till Lisa, tror knappast dessa har barn själv. Egentligen bättre att bara ignorera sådana. Att det finns överväldigande bevis som talar emot NB det vet vi. Att frun skyller på att hon är rädd för svensk polis, fjanterier, hon hade ju fått vittna över telefonen, så det var ju bara skitsnack. I förhöret i Litauen tog hon tillbaka ALLT hon sagt till NBs nackdel, är hon rädd att svensk polis ska slå henne genom telefon? Fråga: folk som som är intagna på psyk i Sverige, har dom tillgång till Internet?

Instämmer helt i det du skriver. Det är sorgligt och helt makabert att en del inte ens skäms över att rikta misstro mot pappan. Bevisen som finns - som är överväldigande - tas ingen hänsyn till - för de är nog planterade, som en del i en konspiration av militär eller andra. Och Irina - ja, hon vill inte vittna för svenska polisen kan ge henne stryk via telefonlinjen. Suck!
Det fetade: Ett självklart JA på den frågan, intagna på psyk måste ha tillgång till internet...
2015-10-31, 17:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Ja håller med, men just jag svarade på att inte ta vittnet till rättegången.
Inga andra ögonvittnen verkar ha fått kolla foton heller, bara Adriana.

Försvaret hade mått bra av detta vittne däremot, så varför har advokaten inte kallat honom, det fattar jag inte. Eller finns det fler dagar med vittnen kvar ?
Advokaten kan inte kalla honom för att han kanske pekar ut NB. Men den "objektive" åklagaren riskerar inget.
2015-10-31, 17:56
Medlem
På vilken sida i FUP finns klädskåpet, med kläder som döljer liket?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in