2015-10-31, 17:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
blodet kan inte ta sig ner...snöret hindrar ju detta så det kommer nog ut via munnen och kan då hamna lite varstans beroende på hur kroppen hanteras...
Diskussionen handlade ursprungligen om hjälmen och att ÅK mörkar för att han inte återger denna SEKRETESSbelagda del. Detta är bullshit för det presenteras i TR. Sen handlade det om att hjälmen satt på under hängning och det tror jag inte.
Över till nästa del.
Tungbenet ger inte de blodfynd som ses på kläder och kropp. Det handlar om en blödning i kringliggande muskulatur/vävnad inkl brosk som går av. Viss avsöndring blod sker men det är främst saliv och det kan ske via tungbett vid kramper. Blod stängs av pga hopsnörningen i halsen.
Ja: det kan vara av denna sort på tejpen, men nej - jag ser det inte som rimlig förklaring angående blod på handleder, fingrar, byxor, jacka, bh, bröst. Vi har dock inte tillgång till obduktionsprotokoll så vi vet inte vad som hänt.
2015-10-31, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
FUP, sid 312
Hade mgm mörka kläder? Varför skulle
mgm gå ut ur ladan?
2015-10-31, 17:17
Medlem
om gm hade haft det minsta empati så hade han tagit ner Lisa innan det var för sent,han kunde försökt få liv i henne,jag undrar hur han gör nu för att tillfredställa sina sjuka behov, han kanske fan¨tiserar om dom kvinnliga fångvaktarna
2015-10-31, 17:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja han är sannolikt militär. Varför dyker han upp överhuvudtaget som anmälare?
Vid sidan av pappan. Samma dag dag den 8:e som polisen började misstänka litauerna.
Vad sa egentligen pappa Holm och Apell till polisen? Pekade de ut litauerna.
Märk väl att militärerna och pappa Holm fortsatte "söka" ensamma framåt gryningen.
Fanns tid att plantera diverse handskar och örhängen m m
Ladan var inte avspärrad. Den var ju avsökt och säkrad. Sedan dyker handsken upp.
Det är för mycket som inte stämmer här.
Jag vidhåller: mordet har skett i vredesmod. Så in med Apell i rätten.
In med MP-Lars också. Eller är det samma person?
Han dök upp för din skull så att har nåt att grotta ner dig runt i den paranoida jakten kanske?
.. Då tycker jag du ska ta och läsa expressen idag om att litauerna inte var under bevakning på måndag. Jag har citerat in det längre bak. God läsning.

Så du misstror pappan för mordet?
Sök hjälp.
2015-10-31, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Ja, vittnet är äkta och förhöret finns i FUP.
Personen som kom ut ur ladan är man inte 100 % säker på och jag tror att nån tidigare i diskussionen skrev vittne, men menade egentligen personen.
Åklagaren är nog inne på att personen är NB, även om signalementet inte stämmer helt.
Jag är av samma uppfattning och tror NB överrumplade LH vid mopeden och fick med sig henne under hot. Han har gömt sig i närheten av mopeden innan tjejerna kommit ut, antingen innan Julia åkte med sin moped eller direkt efter. Min teori.

Men om han gick UT ur ladan 18.30 och Lisas mobil dog
18.23 har han ju bara varit i ladan i 7 minuter. Om det var
precis efter 18.30 ger det ju mg ännu kortare tid. Varför skulle
Gm gå ut ur ladan efter 7 minuter?!
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Håller med om att detta inte känns bra.

Är det inte bättre ju fler som letar? Det skulle jag tycka om min dotter försvann.

Ni skulle alltså inte vilja ha med folk ni känner i sök efter försvunnen dotter? Ni skulle säga till dom att ni inte vill att någon ni känner ska vara med. Det låter ju helt befängt.

Pappa Holm kände många i trakten.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Avledningsmanöver eller inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Har du seriöst oxå blitt infekterad av konspirationsvirus

Har tyckt att du var en av de redigare tänkarna runt detta och seriöst gjort undersökningar som faktiskt stämt en hel del, men nu stoppade jag in dig i lådan tillsammans med dom antra alternativteoretikerna och foliehattarna, börjar bli fullt i den lådan

Detta diskuterades en del igår om en ev. avledningsmanöver från trions sida.

Jag säger inte att det är så, men det kan ha varit på det sättet att NB, IB och AB planterade ut LH personliga tillhörigheter. Kan vara orsaken till att dessa tillhörigheter kom att hittas på ställen som redan var genomsökta.

SH gav också uttryck något i stil med att "det kändes som om någon ville driva med dem".
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-31 kl. 17:24.
2015-10-31, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Håller med om att detta inte känns bra.
Misstror du pappan du med - eftersom föregående inlägg handlar om honom?
2015-10-31, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Men om han gick UT ur ladan 18.30 och Lisas mobil dog
18.23 har han ju bara varit i ladan i 7 minuter. Om det var
precis efter 18.30 ger det ju mg ännu kortare tid. Varför skulle
Gm gå ut ur ladan efter 7 minuter?!

Och varför kallas inte detta viktiga vittne
till rättegången?
2015-10-31, 17:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det här fallet visar tydligt kopplingen mellan Missing People och polis och militär. Det är illa och obehagligt.
Pappa Holm säger själv att "hälften av MP-gänget har en connection till mig och min familj".
MP misstänkliggör litauerna. Polis använder sig av MP:s misstänkliggörande av litauerna i förhör. Så här ska det inte gå till.
Misstror du pappan menar du? Jag frågar var och en för jag är intresserad av hur ni tänker förklara befintligt blod DNA isf.
2015-10-31, 17:24
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Mordet kan ha skett i vredesmod. Något måste
ha triggat gm. Kan förklaringen finnas i vad som
skedde i caféet under dagen eller kanske gårdagen.
Kan någon av Lisas kollegor hamnat i konflikt
med någon gäst. Någon som inte fick sin vilja fram
eller som inte fick den respekt han tycker att han
förtjänade. Vissa gubbar kanske har svårt att bli
tillrättavisade av unga tjejer. Kanske gm har ett
latent kvinnohat som väcktes till liv. Män som hatar
kvinnor. Med hjälm på huvudet är det svårt att se
vem som är vem. Kan gm ha tagit fel?

Var finns dennes DNA?
2015-10-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag känner också igen det scenariot men har inte läst något om det, är det inte oftast män utan en egen partner som blir mest påverkade?
Nej det tror jag inte! Mitt ex, som hade oedipuskomplex, har haft många partners. Han var väldigt våldsam mot mig också När vi hade sex, bet han ihop sina tänder ( som i ilska ).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in