2015-11-01, 03:11
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
VArför LJUGER du???

Så HÄR står det i fupen:

"Stefan visste att hon tagit bilder på sig själv och lagt ut på nätet vilket han inte gillade. Han
hade talat om det för Lisa. Han hade också sagt att han inte tyckte om att hon klädde sig
utmanande.
Han sa att han inte trodde att Lisa höll på med alkohol och liknande. Han hade sagt till Lisa
att han inte tyckte hon skulle använda alkohol innan hon blev 18 år. Han hade hämtat Lisa
redan klockan 21 på kvällen då hon varit på fester
och de andra då hade druckit alkohol.
Detta hade Lisa "fått mycket skit för i skolan". Han hade inte sett henne berusad och åkte
alltid och hämtade henne om det behövdes. Om hon var på fest o d så var Stefan nykter så
han kunde hämta henne."
- Förhör Stefan Holm, pappan, diarienr: 5000-K698204-15

Är du NÖJD????

Lisa blev RETAD för pappans SJUKA beteende.
Lisa höll på att bli UTFRYST, MOBBAD - pga pappans SJUKA beteende!!!

Pappan tvingade hem Lisa kl 21, mitt framför hennes vänner. MITT FRAMFÖR HENNES VÄNNER:

ALLA i skolan fick reda på det.
Alla i skolan visste vilken Sjuk galning pappan var.

Är du NÖJD??

Tänker du ERKÄNNA att du hade fel, och att Jag hade Rätt?

Bra, den delen av pappans förhör hade jag glömt, tack.
Det han säger kan också tolkas som att det är Lisa som ringt och bett om att bli hämtad.
Även en sån situation skulle kunna leda till att man får skit av det från kompisar. Om pappan är orsaken till att Lisa lämnar festen tidigt, varför ska HON få skit för det ? Då får man väl snarare sympatier ?

Om nu alla i skolan visste vilken sjuk galning pappan är, varför har det inte kommit fram i kompisarnas förhör ?

Du fabulerar fortfarande ihop lögner och skriver som om det vore sanning.
2015-11-01, 03:12
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Dna-kontaminering för tusan.
Det känner du väl till.

Den åtalade Arbetade på dessa platser. Hade arbetat många år där.
Han hade dessutom allvarlig psorasis på hela ena armen, som sprider dna överallt.
Dna från den som arbetar där hamnar Överallt på golvet, och det/den som dras över golvet Kommer automatiskt få det dna:t på sig/sina kläder.

Just så som det ser ut i undersökningen.

Om den åtalade Aldrig hade varit där - DÅ hade saken varit 100 %ig.
Men nu är det hans Arbetsplats.

Och de hittade dna.spår av Flera personer.
Flera personer.
Men de brydde sig bara om att redovisa den åtalades spår.

Tycker du det tyder på Objektivitet?
HAr de verkligen undanröjt alla Rimliga tvivel"?

Nej, det ha de inte.
De har ENDAST undersökt de misstänkta balterna.

Det är inte nån jävla kontaminering!!!

Kolla FUP sid. 544!!
2015-11-01, 03:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
NNej det kan du inte alls bevisa.

Gör nu som jag sa åt dig.

Lägg dig på mage.
Dra ner dina jeans till fötterna.
Knäpp upp gylfen.
Låt ngn dra dig i armarna framåt.

Titta på hur gylfen kommer att se ut när du dras framåt.
Den kommer öppna sig utåt - så insidan kommer mot golvet.

Du behöver inte tro mig.
Bara gör det - det kommer bli som jag berättade.
det är Matematiskt Sant.
Det Blir Så.
Automatiskt!!!

Eller är Du Rädd för att se sanningen?
Är du rädd för att du ska lära dig att du har hatat fel person?
At världen inte är så svartovit enkel som du trodde ...
Sanningen är den här!
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ok... eftersom du svarar på andra saker än vad du är tillfrågad om så gör jag också så nu.

Förklara detta...
Fup sid 921
Martorps gård
Arbetsboden
På Lisas jacka, som anträffades i en rishög vid Martorps gård fanns Nerijus DNA i form
av blod
på bland annat vänster ärm. Nerijus blod fanns på rätsidan av jackan.
Då jackan
säkrades var ärmarna vrängd ut- och in, detta talar starkt för att Nerijus har hanterat
jackan innan den vrängdes, innan den togs av Lisa.

De drag/släpspår som iakttogs på golvet i arbetsboden talar för att Lisa lagts in på golvet
i boden och släpats fram mot klädskåpet där hon sedan placerades.
Detta stärks av att
avståndet mellan arbetsbodens tröskel (insteg) var 87 cm ovan mark vilket torde göra
det svårt att kliva in i boden och samtidigt bära på en kropp.

På Lisas trosa, på rätsidan av framstycket säkrades Irinas DNA. Detta kan tala för att
Irina själv har överfört sitt DNA till trosan genom kontakt med dess framstycke. Det
kan också ha skett en kontaminering från Nerijus eller på annat sätt.

På jeansbyxan och träningsbyxan som vid anträffandet bars av Lisa säkrades Nerijus
blod och DNA.
Vid knäppningen framtill och i den övre delen på jeansbyxans rät-och
avigsida, både på framstycket och bakstycket säkrades Nerijus DNA. Detta talar för att
Nerijus knäppt upp Lisas jeans och dragit ned dem. Vid vänster framficka på jeansen
säkrades Nerijus blod, detta talar för att Nerijus hade en blödande skada.

På träningsbyxan säkrades Nerijus DNA i den övre delen av byxans rät- och avigsida,
dessa satt över jeansen och DNA:t placering korrelerar med DNA:t placering på
jeansen.
2015-11-01, 03:20
Medlem
Qwarts avatar
[quote=Le Grand Maître|55235966]
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
SOM jag förklarade - genom dna.--kontaminering.

Det var baltens Arbetsplats.
Han skar sig där Ofta i sitt arbete.

BTW -- han hade INGA sårskador när han observerades av polis under själva försvinnande-natten. Polisen Såg tillomed hans psorasis. Men de såg Inga sår.
Inga sår såg de heller när han häktades.

Hur kan man bloda så mycket om man inte har några sår, inga sårskorpor - det gick bara några få dagar ...

MEn, det Finns sårskador på armar och knogar på en annan - nämligen arrendatorn Lars.
Han hade Typiska avvärjningsskador.
Sårskorpor på både armar och knogar.

Men han blev inte ens dna-jämförd.
Han blev inte dna-jämförd !!!!

Kan du fatta

På sid 544 i FUP pratar DNA i form av blod från den åtalade (+4), och du ser blodfläcken på jeansen.
Det är INTE kontaminering!!!
2015-11-01, 03:34
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Bra, den delen av pappans förhör hade jag glömt, tack.
Det han säger kan också tolkas som att det är Lisa som ringt och bett om att bli hämtad.
Även en sån situation skulle kunna leda till att man får skit av det från kompisar. Om pappan är orsaken till att Lisa lämnar festen tidigt, varför ska HON få skit för det ? Då får man väl snarare sympatier ?

Om nu alla i skolan visste vilken sjuk galning pappan är, varför har det inte kommit fram i kompisarnas förhör ?

Du fabulerar fortfarande ihop lögner och skriver som om det vore sanning.
Allt jag skriver kommer från fupen.
Så sluta anklaga mig för att ljuga.

Det är du/ni som inte gillar betydelsen av dessa uppgifter.
Men vet du vad, det innebär ju bara att du/ni själv faktiskt Förstår vad de pekar på. Att det finns utrymme för Rimligt Tvivel.
Och det gillar du/ni inte.

Du/ni vill så gärna att det ska vara rätt att hata balten så innerligt som ni gör. Så du/ni vägrar att ens ta till er allt motsägande..
Du/ni blundar hela vägen till baltens galge.

Men vet du vad, jag vill att den riktige mördaren ska åk fast.
Och det Oavsett vem det är.
Jag tänker inte tycka synd om någon bara för att "ömmande skäl" finns.
En mördare är en mördare.
Precis som Dalby-mördaren. Han mördade sin egen fru och dotter, i kallt blod.
Och Nej, jag tänker då inte tycka synd om honom bara för att han var sin frus man, sin dotters pappa.

Inte heller tänker jag hänga första bästa, bara för att offret är vacker.

Det FINNS Bevis som pekar Bort från balterna.
Det är ett faktum.

Det är för jävligt att utredarna skiter totalt i det. De vill bara ha poäng på sin karriärstege. Fällande dom till varje pris.

Detta fallet kommer att gå till Hovrätten. Den åtalade Kommer att dömas här, i den lokala tingsrätten.
Opinionen som drivits upp är Allt för Omöjlig att stå emot.
De SER inte ens det motsägande.
De vill ha blod, till varje pris.

Om bara advokaten kan visa på Rimligt Tvivel, och att åklagaren inte har tagit hänsyn till det som ger Rimligt Tvivel - DÅ kan den åtalade frias i Hovrätten.
Men det är advokatens enda chans, baltens Enda chans till rättvisa.

Lisa kommer tyvärr Aldrig få upprättelse.
För utredningen kommer ALDRIG att återupptas med samma kraft.
Utredningen kommer ALDRIG att prioriteras om balten frias.
Det kommer hamna Underst i högen.

Resultatet kommer bli att Lisas mördare Aldrig komemr att hittas.
För ingen kommer att leta.
2015-11-01, 03:35
Medlem
Utomhus123s avatar
[quote=Qwart|55236014]
Citat:

På sid 544 i FUP pratar DNA i form av blod från den åtalade (+4), och du ser blodfläcken på jeansen.

Jag har följt fallet sen länge och att tro att Mr.Nerijus kommer undan med något annat än livstid, vilket betyder 10-15 år i dagens Sveirge (tyvärr) är att vara dum. Du drar rätt slutsatser och sen finns det självklart "denialister" som kommer snacka skit.

Ibland är det dags att kasta in handduken och invänta resultatet för att sedan pissa motståndet i ansiktet, du har troligtvis nått den punkten.

2015-11-01, 03:45
Medlem
Citat:
Varför försöker du göra en stor sak av baltens dotter?
Om hon är lik Lisa.

Du glömmer kanske vilken stor sak åklagaren (och ni i tråden) försökt göra av den där "joggerskan".
Dvs anklaga balten för att ha försökt attackera godsägarens svärdotter första dagen, och sen dagen efter äntligen lyckas med lilla Lisa.

Godsägaren är en gammal gubbe, hans svärdotter är medelålders klimakterie-kossa.

Men Du försöker få det till att balten hade en särskild "typ" som han ville attackera - en som såg ut som hans egen dotter.
Är du nån incest-älskare eller?

Varför skulle balten ens försöka attackera en gammal klimakterie-kossa om han nu dras till unga flickor som ser ut som hans dotter?

Naj - det tänkte du inte riktigt på va ...?

Men du ser - återigen bevis som talar Mot att balten är skyldig.
Något för dig att tänka på kanske.

Så gammal ser hon inte ut faktiskt, rätt fräsch för sin ålder, långt blont hår har hon däremot, det verkar Nerijus gilla, så "naj", det tänkte du inte på va? Läs på lite om gärningsmannaprofiler, du bör gå djupare än på ytan, i synnerhet när det gäller såna här groteska mord.
2015-11-01, 03:52
Medlem
Qwarts avatar
Citat:

2015-11-01, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du har stora problem med relationer till kvinnor, eller hur? Det märks så övertydligt på det sätt som du beskriver tjejer/kvinnor.
Har du blivit övergiven eller allvarligt kränkt av din mor? Eller kanske av någon flicka du trånat efter på håll, som sedan bara gjort narr av dig? Och hur såg din relation till din far ut? Har den kanske varit så hemsk som du försöker få relationen mellan Lisas far och henne till?
Förmodar du kanske inte ens haft någon närvarande far att ha en relation till, är därför din avund skiner så drastiskt igenom när du beskriver Lisas pappas engagemang och kärlek som något fult.
Allt du skriver genomsyras av en oändlig känsla av att du själv aldrig upplevt något familjeliv, inga nära relationer med föräldrar eller syskon, ingenting. Bättre du söker hjälp än att spy ut din frustration över din egen situation och uppväxt, maskerat i inlägg som handlar om andra.

Huvudet på spiken! Denna misstänksamhet gentemot myndigheter och auktoriteter bottnar oftast i en dålig relation till fadern ifrån uppväxttiden, då projicerar man detta på yttre auktoriteter/myndigheter (yttre symboler för det manliga), en stark misstänksamhet mot dessa, ifrån det egna undermedvetandet. Stefan Holm har visat sig vara en strikt men ansvarstagande pappa, och det man inte själv har haft misstänkliggör man.
Senast redigerad av MoveToTheBeat 2015-11-01 kl. 03:59.
2015-11-01, 04:13
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Allt jag skriver kommer från fupen.
Så sluta anklaga mig för att ljuga.
...

Rättar dig lite: Allt du skriver är din version av vad som står i FUPen. Förutom när du direkt kopierar/citerar från FUPen.

Allt jag skriver från FUPen är min version av FUPen. Förutom när jag kopierar/citerar...

Ovanstående gäller alla.

De flesta som skriver alternativa tolkningar av FUPen brukar vara ganska bra på att skriva att det är deras tolkning, men där tycker jag att du har stora brister.

Och nej du ljuger inte om allt du skriver, jag ska bli lite tydligare och skriva mer exakt vad jag kallar lögn i fortsättningen.

By the way, jag hittade en liten mening från förhöret med mamman. Hon stod ju närmare Lisa, enligt min tolkning av FUPen. Den passar till min tolkning av pappans ord om det där med hämtning av Lisa på fester där andra drack alkohol. Jag anser ju att man kan tolka det som om Lisa själv ville bli hämtad. Det nämns ju inget om att det skulle vara tvångshämtning nämligen.
Sid 78 i FUP:
"Hon dricker inte alkohol och vill inte börja med det."
2015-11-01, 04:13
Medlem
Tankar om ladan utanför kafée.

Handske hittas på morgonen dagen efter mordet intill en brunn och bakom denna brunn hade kriminalsökhund senare markerat. Inget funnet under söndagen. Inget mer funnet under måndagen trots platsundersökning. Söktes slaktrummet och varför reagerade då ingen på repet som var uppsatt (tidigare för djur) och repen slängda på golvet? det var ju misstänkt människorov! I rummet för röret och vid slangen fanns även örhänget som hittades senare.

På kvällen 8/6-15 söktes ladan av specialsökshundar (lik, blod och sperma) och tekniker utan reslultat. Örhängena anträffades sedan 10/6-15. s.640 (602)

Kl 08:00 den 12 juni 2015 söktes ladugården mitt emot cafét ytterligare en gång. Nu tas slakteridelen och örhänge hittats vid slang. s.641 (603)

Det krävdes alltså tre sök med fynd att ta sig till slakteridelen. Med andra ord, hade fynden inte gjorts (handsken främst) som visade vägen till slakteridelen så hade det troligen inte sökts av. s.663 (625)

Ett troligt tillvägagångssätt är att Lisa av någon anledning frivilligt gick till ladan, övermannades och bars sedan till slaktutrymet där hon hängdes. Handske och örhängen tyder på det. Finns det spår av Lisa i dörröppningarna som kropp och huvud sannolikt slagit i? Finns det andra spår av Lisa i lada och slakturymmet förutom handske, örhänge, snöre och hårstrån vid röret och på tvättbänken? Fingeravtryck, blod, urin, saliv, fibrer från kläder? Kan man helt utesluta att mordplats är en annan?

Lisas DNA finns på silvertejpens insida som återfinns i ladan bland spik och verktyg och det är det enda lösa DNA-spår vad jag vet från Lisa förutom på snörbitarna. Att bara Lisas DNA finns här tyder på att GM hade handskar, tunna handskar eftersom han kunde hantera tejpen. Förmodligen har DNA avsatts på tejprullens insida från Lisa via handskarna. Mycket talar för att GM strypt Lisa medvetslös eller till döds här för det går inte att tejpa en människa som slås för sitt liv. s.666 (628)
Hennes jacka kan inte heller här ha används som låsning för armar eftersom den troligtvis var stängd upp till hals. Hon ströps sannolikt med ett grepp bakifrån och efter detta har tejpning påbörjats med annan rulle än den som låg kvar i ladan (märkligt). Det borde finns damm och partiklar från ladan på tejbitarnas klistersida men inget som setts redovisat.

Hjälm och mobil låg troligtvis kvar i ladan under hägningen och hämtades senare före transporten eftersom inga spår annat än från Lisa finns på objekten. Troligvis i den andra delen av ladan närmast slaktutrymmet där kanske repet som lindades runt hennes hals låg. Denna linding gjordes troligen här och även tejpning.

Inget blod eller saliv från Lisa på golv tyder att hon redan var tejpad innan hon bars till detta slakturymme. Inga tecken på väggar efter kamp tyder på att hon varit medvetslös eller död då hon hängdes i röret (en befrielse att tro). Frånvaro av urin från skräck eller död talar också för detta.
2015-11-01, 04:21
Medlem
Tankar om Martorp.

Transport och gömande av kropp är också märklig. Det är som MGM tvångsmässigt måste vara i eller vid sina arbetsplatser. Lördagens karthistoria med Adriana om det nu stämmer utanför GJ:s hus som han arbetade med. Söndagens bortrövande i ladan och hängning i slaktutrymme (två distinkta arbetsplatser) för att sedan gömma kroppen på Martorp där han hade verktyg, verkstad och annat och ofta var. Otrolig korkat.

Alla andra alternativ förutom sitt hem hade varit bättre för dumpning av kropp. Ett dike, i skogen, i vattnet där dom fiskade eller varför inte bara lämnat kroppen i slakturymmet, han lämnade ju snörbitarna kvar där.

Utöver detta så lämnar GM också spår av tillhörigheter från Lisa mellan tänkt mordplats och kroppens fyndplats. Det gör det lätt att senare utöka sökområdet i rätt riktning för polisen. Väl framme vi fyndplats så gömms kroppen i ett av bodens skåp. Försök till att stänga dörren till skåpet tycks ha gjorts men misslyckats så kroppen döljs av kläder och en större bränsledunk. Varför finns inga spår på dunk och skåpdörr? s.891 (853) Man kan också undra varför kläder här inte ordnades till, ingen hänsyn till den döde eller man ville visa på ett sexuallbrott? Känns som om det blir svårare att trycka in benen i skåpet med ett stort klädbylte runt fotlederna.

Väl gömd kropp men att då sedan lägga hjälm och jacka i rishögen bredvid är märkligt. Klara rena färger på båda objekten och i princip omöjlig att inte hitta om man söker kring högen. s.874 (836) Det är konstigt att ingen sökt där tidigare då en rishög är en mycket trolig gömplats för en kropp. Sök hade gjorts där dagen innan.

Att det kanske skulle ha eldats upp kan vara troligt men när skulle detta då ha skett utan att någon sett något? Om kroppen transporterats inplastad så borde jacka och hjälm försvunnit med plasten eftersom dom troligen togs av samtidigt. Plasten försvann troligen därför att det kunde ge spår från GM och bil och hjälm och jacka lämnades för att markera plats för kropp, finns ingen annan förklaring i mina tankar då dom hade kunnat gömas i boden annars. Om kroppen inte transporterades inplastad så finns det spår i något fordon ej undersökt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in