2015-10-31, 11:47
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Vem påstår att det var lillebrorsan som gillade porren? NB och ingen annan. Klart NB inte vill erkänna att han får stake av sån porr, speciellt inte när han klantat till det och lämnat blodspår efter sig samt SPERMA för han blev så löjligt kåt av att mörda och se en ung tjej lida in i det sista. Fyfan
Lillebror SJÄLV påstpår det . Läs FUP vettja .
2015-10-31, 11:48
Medlem
[quote=everythingis|55226296]
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan

Där har du en bra poäng... Om man skulle bli oskyldigt anklagad för ett sådant vidrigt brott så skulle iallafall jag bli helt galen, frustrerad och undra om det är på riktigt förhörsledaren menar att jag skulle gjort så mot en ung flicka.

Nerijus har inte reagerat på det sättet i något av de bandade förhören... Inte enligt Fuppen iallafall. Han har gråtit däremot när han inte lyckats förtränga brottet samt av förtvivlan när han inser konsekvensen av sitt handlande.
Tänk på att han har varit häktad i isolering i fem månader, man orkar inte vara galen och frustrerad i fem månader. Till slut blir man resignerad och ger upp. NB Är en EU-migrant med låg status, dåliga språkkunskaper och låg utbildning. Han har inte en chans.
2015-10-31, 11:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen45
Spekulation om hängningen:

Vi vet att ett hårstrå från Lisa fanns 1,90 upp på väggen. Hon bör alltså vid något tillfälle befunnit sig på den höjden. Är det inte sannolikt att GM tvingat henne ställa sig på något? På bilden av platsen finns det en spann. Kanske GM vände den upp och ner och ställde Lisa på den medan snöret bands om röret?

Stående på spannen med snaran om halsen har han ju henne då under kontroll (med dödshot) vilket enligt Åsgård passar sådana böjelser.

Man kan tänka sig att hon trots detta inte blev så medgörlig som mgm önskade och att han då tejpade henne. Om inte ens det gjorde henne undergiven (trots allt dotter till SOG:are) kanske han slutligen slog undan benen på henne och hängningen var ett faktum. Det skulle då förklara skadorna på Lisas ben.

Mordscenariot låter inte helt omöjligt även om vi nog inte kommer att få veta hur det gick till. Vad jag vet finns det inget som motsäger det och om någon ver något får de gärna göra de invändningarna.
2015-10-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
NB står redan som misstänkt 2015-06-08 måndag efter försvinnande.

Precis. Mycket märkligt.
Lika märkligt är att det finns ytterligare en anmälare förutom Stefan Holm. En Lars (troligen tilltalsnamn) Apell. Vem är han? Varför har han försvunnit?
Denne Apell ska vittna tycker jag. Han måste kunna ju tillföra mycket.
2015-10-31, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är åtalad för mord med teknisk bevisning mot sig - det är naivt att tro att han skulle vara där som en slags Martorpguide.
Vad som är naivt är att tro på att all teknisk bevisning som presenteras är korrekt. Det har aldrig hänt förr att polis planterat bevisning?

Det har hänt förr, ibland av ren illvilja för att dölja sanningen. Ibland av välvilja för att man är rädd att bevisningen inte håller och vill hjälpa till lite.

Men detta kan väl inte hända i lilla Idylliska Skövde......?
2015-10-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det var Björn, David coh Torbjörn från MP (tror jag) som var med en hund i Martorp och tittade in i byssjan. Visserligen hunden var ingen likhund...

"Nej vi hittar inget då men det är där vi hittar busskortet senare. Vi går runt och ser den
övertäckta gödselstacken-högarna samt byssjan.
Sen går vi bort mot rishögen och det området. Vi tar ett varv liksom.
Hundföraren går bort till byssjan och tittar in. Efter att hon har tittat in så tittar jag in i byssjan
och jag tittar såpass noga att jag ser att det står några urdruckna flaskor på bordet och det
ligger kläder slängda som i en hög. Det är stökigt men inte så stökigt att man inte kan gå in
där.
Luktar det något?
Det luktar råttor, möglig sommarstuga, inte den klassiska likdoften.
Har du känt likdoft tidigare?
Ja det har jag gjort, men det är under andra omständigheter och en annan miljö."Sida 433 i fup.

"Jag hade min privata bil, en ford focus.
Det var bara civila bilar?
Ja det var bara civila fordon.
På torsdagen vad hade ni för fordon då?
Då hade vi militärregistrerade fordon.
Utveckla.
En vit toyota hilux, samt tre eller fyra mercedes geländervagen.
De är gröna?
Ja de är gröna.
Har de luftintag som går från fronten och upp mot taket?
Ja det går från fronten längs med passagerarsidan upp mot taket men den går inte över taket." Sida 434 i fup.

Konstigt att det luktade inte lik i byssjan. Och detta var bara några timmar före det när poliser gick in i byssjan och hittade kroppen.

Jag tror inte Lisa fanns där då. Hon placerades i boden kvällen innan hon hittades.
Det början framträda en logik i det här - men den finns i fupens hål och frågetecken.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-31 kl. 12:04.
2015-10-31, 11:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Vad som är naivt är att tro på att all teknisk bevisning som presenteras är korrekt. Det har aldrig hänt förr att polis planterat bevisning?
Det har hänt förr, ibland av ren illvilja för att dölja sanningen. Ibland av välvilja för att man är rädd att bevisningen inte håller och vill hjälpa till lite.
Men detta kan väl inte hända i lilla Idylliska Skövde......?
Ah, så du anser att det är en korrupt utredning med planterat DNA. Då förstår jag mig på ditt resonemang. Är det grundingrediensen månntro? De som ryggdunkar varandra i tråden? Undrar eftersom jag inte kan begripa mig på det rättshaveristiska halvt paranoida sökandet i FUP från flera.
2015-10-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
"Anträffade"? Vadå anträffade? Hur hamnade de där inne? Låter lite arrangerat.
Tror inte att Lisa fanns där dagen innan. Nån har tipsat dem.

Anträffa är ett språkbruk, kan likställas med att man påträffar eller helt enkelt "hittar" något.

Vad gäller arrangemanget så har NB "arrangerat" (helt enkelt tryckt in offret i skåpet och täckt med kläder) vilket kommer med önskvärd tydlighet framgå när TR går till dom efter pläderingarna. Advokaten har inte med en stavelse kunna ge en bild att det skulle finnas alternativ GM vilket bl.a. föll i backen i fredagens förhandling. Hon gjorde dock sitt bästa i en omöjligt situation.

Svårare än så är det inte.
2015-10-31, 12:00
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Det var alltså fyra till fem militärbilar på Martorp och sökte på torsdagen. Är det då jättekonstigt att NB trodde att man redan sökt där. Han ville kanske bara informera om detta?

Eller så ville ha ha väck folk från att snoka där han tillfälligt gömt BO och tillhörigheter för att senare göra sig av med dem så ingen skulle upptäcka vad han gjort.

Vad tror du ärligen är orsaken till att NB sa så?
Medlem
Citat:
Jag tror inte Lisa fanns där då. Hon placerades i boden kvällen innan hon hittades.
Det början framträda en logik i det här - men den finns i fupens hål och frågetecken-

Enligt rättsläkaren har Lisa placerats i skåpet innan likstelheten utvecklats till 100%.
Så allt mellan 0-8 timmar efter döden, hon beräknas ha dött på söndagen.
Medlem
Citat:
Det var alltså fyra till fem militärbilar på Martorp och sökte på torsdagen. Är det då jättekonstigt att NB trodde att man redan sökt där. Han ville kanske bara informera om detta?

Det ska ju dessutom vara någon som informerade honom speciellt om att det var avsökt. Någon tror jag har benämnts som Lars och är också militär. ""Lars" har sedan förnekat detta.
"Lars" måste vittna! Är detta en "setup"?

Tänk om det är samma "Lars" som är medanmälare enl sid 1?
2015-10-31, 12:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis. Mycket märkligt.
Lika märkligt är att det finns ytterligare en anmälare förutom Stefan Holm. En Lars (troligen tilltalsnamn) Apell. Vem är han? Varför har han försvunnit?
Denne Apell ska vittna tycker jag. Han måste kunna ju tillföra mycket.
Är det rättshaverist du har som epitet eller vad grundar sig din paranoida framfart på?
Exakt allt tolkar du som belägg - hur orimligt och överdrivet det än är.
Vad har pappans anmälan med saken att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in