2015-10-31, 07:20
Medlem
Angående att orka lyfta Lisa:
Det anordnas VM i kärringkånk varje år. Banan är 253,5 meter bestående av grus, gräs, asfalt, vattengrav osv. Det hela går ut på att bära kärringen på ryggen på bästa tid. Det tar ca 1 minut för de bästa. Minivikt på kärringen ska vara 49 kg. Som kuriosa kan nämnas att Lena Philipsson och Pierre Leander har deltagit. Att inte NB skulle orka lyfta Lisa är ju bara nys.
Balterna i form av ester är jätteduktiga deltagare.
2015-10-31, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag är utbildad sjuksjöterska och har därför ganska bra vetskap om just hur det går till när en människa dör.
Om en människa har legat sjuk längre tid eller av annan orsak inte ätit och drukit väldigt lite ja då kommer det förståss mycket lite eller nästan ingenting, men en människa som upp till döden ätit och drukit helt normalt, då kan jag lova dig att det både kommer urin och avföring, så är det.

Det beror väl ändå helt på tarm-/blåsinnehåll? Om Lisa gått på toaletten strax innan hon slutade jobbet och med tanke på att en normal tarmpassage tar mellan 18 och 28 timmar så är det ingen omöjlighet att det inte fanns något som kunde läcka.
2015-10-31, 07:30
Medlem
andersaanderssonas avatar
Fortfarande stör snitslandet av Lisas ägodelar mig.

På sid 453 i FUP säger vittnet Nicklas. Jag trodde.........

Någon har tagit henne och kört långt bort med henne. Och sedan placerat ägodelarna för att förvilla polisen.

Uppenbarligen var det tvärtom.

Jag har aldrig läst att en gärningsman snitslat vägen till sitt hem och likets placering. Hur tokiga gärningsmännen än varit, har det mig veterligen inte varit så tokiga. Dessutom påstås det att man hittat ägodelar i områden som redan varit genomsökta. Om det stämmer finns det enbart 2 förklaringar. Antingen missade man första gången eller så har föremålen placerats där i efterhand.

Vet inte vad detta betyder, men det är det enda som sticker ut i detta fallet. Övriga beteenden finns beskrivna tidigare i kriminalhistorien.

1. Ägodelar stannar kvar på mordplatsen tillsammans med liket.

2. Ägodelar tas med en bit från liket och placeras där. Ibland tas en eller flera med som trofeer. I sällsynta fall har något hittats en bra bit därifrån. En dumpning där mördaren känt sig säker.

3. Liket transporteras bort. Ägodelar finns kvar på mordplatsen, eller dumpas i mordplatsens närhet. Inte strös ut en och en längs färdvägen.

4. Ägodelarna följer med liket till dumpningsplatsen.

Frågan är om MGM är unik. Eller om det finns någon annan förklaring.
2015-10-31, 07:34
Medlem
att gm inte vill erkänna kanske beror på att han skäms för vad hans mamma ska tycka, sen har han en dotter och om några år är hon lika gammal som LIsa....
2015-10-31, 07:45
Medlem
Börjar bli trött på att det ändå är såpass många som tror att det INTE är rätt kille som sitter åtalad. Man har hans DNA, han gillar att kolla på bundna kvinnor på datorn osv
Han blir väldigt upprörd över att man fått reda på att han gillar att kolla på denna slags porr och blir förbannad över att man genomskådat honom. Men han rör inte en min att han står anklagad för att mördat en söt flicka på värsta tänkbara sätt. Ja herregud... Må han brinna i helvetet
2015-10-31, 07:56
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Fortfarande stör snitslandet av Lisas ägodelar mig.

På sid 453 i FUP säger vittnet Nicklas. Jag trodde.........

Någon har tagit henne och kört långt bort med henne. Och sedan placerat ägodelarna för att förvilla polisen.

Uppenbarligen var det tvärtom.

Jag har aldrig läst att en gärningsman snitslat vägen till sitt hem och likets placering. Hur tokiga gärningsmännen än varit, har det mig veterligen inte varit så tokiga. Dessutom påstås det att man hittat ägodelar i områden som redan varit genomsökta. Om det stämmer finns det enbart 2 förklaringar. Antingen missade man första gången eller så har föremålen placerats där i efterhand.

Vet inte vad detta betyder, men det är det enda som sticker ut i detta fallet. Övriga beteenden finns beskrivna tidigare i kriminalhistorien.

1. Ägodelar stannar kvar på mordplatsen tillsammans med liket.

2. Ägodelar tas med en bit från liket och placeras där. Ibland tas en eller flera med som trofeer. I sällsynta fall har något hittats en bra bit därifrån. En dumpning där mördaren känt sig säker.

3. Liket transporteras bort. Ägodelar finns kvar på mordplatsen, eller dumpas i mordplatsens närhet. Inte strös ut en och en längs färdvägen.

4. Ägodelarna följer med liket till dumpningsplatsen.

Frågan är om MGM är unik. Eller om det finns någon annan förklaring.

Detta va väl saker hon hade i mobilfodralet? han hade rullat in lisa o hennes grejer i plast o lyfte in hela paketet i bilen o slägde igen bildörren brått brått! Märkte inte att en bit av plasten m mobilfodralet i hade "kommit emellan" när han smällde dörren o hängde utanför, Sen skakade grejerna ut under den vilda färden längs vägen. enkelt min käre watson
2015-10-31, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Om man har psoriasis är det miljoner flagor i ett klädesplagg som du haft på dig.
Var det inte blod på röret?
Kan ha kommit dit vid ett tidigare tillfälle.

Min teori är följande. Lillebror har lånat storebrors kläder, handskar, dator och fru.
Om storebror har psoriasis, så då går det hur lätt som helst att sprida hans DNA. Och angående datorer, så i alla fall fru har varit på sin mans fb-sidor. Undrar om dessa tre har en gemensam dator? Mycket sannolikt...

Kanske fruns DNA hamnade i Lisas trosor så att det blev kontamination ELLER en som jobbade med provtagning och analysproven och laborant hade slarvat med proven så, att ett fel hade uppstått? Jag har själv erfarenhet av sådana "forskare" som kanske är lite tankspridda i sitt arbete...Felet har kunnat uppstå i vilket skede som helst fr o m provtagning t o m analys.

Men konstigast är detta, att det har inte kommit fram några andra människors DNA på Lisas kropp och tillhörigheter (kläder, mopednyckel, telefonskal osv). Eller har man bara letat efter litauiska DNA ?
2015-10-31, 08:00
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Börjar bli trött på att det ändå är såpass många som tror att det INTE är rätt kille som sitter åtalad. Man har hans DNA, han gillar att kolla på bundna kvinnor på datorn osv
Han blir väldigt upprörd över att man fått reda på att han gillar att kolla på denna slags porr och blir förbannad över att man genomskådat honom. Men han rör inte en min att han står anklagad för att mördat en söt flicka på värsta tänkbara sätt. Ja herregud... Må han brinna i helvetet
Jamen grattis då. Är du domare i målet eller? Sen har du fel angående hand porrtittande. Det var hans bror som gillade den typ av porr. Sen är det inte som på CSI gällande dna. Själv tror jag att det är hans bror eller någon komplott från flera banjospelare i blomberg . Sen om du och alla som redan dömt honom kallar mig dum i huvudet? Jaha , och ??
2015-10-31, 08:00
Medlem
Det finns fortfarande många som inte tror att NB på något sätt är inblandad i mordet. Men för att kunna tro på det måste de för sig själva besvara den första frågan som är som en port till själva mordet: Det är frågan om blodbesudlingarna. Om det inte hade varit fråga om blodbesudlingar utan om man hade hittat NBs fingeravtryck i stället utan att NB ens träffat Lisa hade man nog inte trott att NB varit utan skuld.
Man måste ha ett adekvat svar på hur en annan GM fått tag på NBs blod utan att NB själv varit medeveten om saken. GM måste ha även ha haft heparin för att inte blodet skulle koagulera och därefter planterat blodet ur ett provrör eller liknande. Det är en port som IR och NB på något sätt måste igenom för att lyckas i TR. Det vore intressant för oss andra här i tråden att de som påstår att NB är totalt oskyldig även samtidigt ger sin syn på blodförekomsterna.
2015-10-31, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan

Den tekniska bevisningen är svår att komma ur. Han har inga rimliga förklaringar till någonting. Han nekar och svarar han någon gång så är det med -jag vet inte, - jag är ingen expert. Hans eget försvar ligger i att han har en fru och är pappa till en egen dotter ( som han inte får träffa ) I sin värld tycks han naivt tro att det per automatik inte skulle få honom att framstå som gärningsman.

Allternativteoretikerna i tråden har inte ens reflekterat över att MGM själv inte kommer med ett enda allternativ till alla DNA spår. Han insinuerar först nu att det kan vara hans bror, men aldrig under ett enda förhör tidigare med polisen. Att någon skulle ha gjort inbrott och stulit hans DNA är ju ingen rimlig förklaring.
2015-10-31, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Jamen grattis då. Är du domare i målet eller? Sen har du fel angående hand porrtittande. Det var hans bror som gillade den typ av porr. Sen är det inte som på CSI gällande dna. Själv tror jag att det är hans bror eller någon komplott från flera banjospelare i blomberg . Sen om du och alla som redan dömt honom kallar mig dum i huvudet? Jaha , och ??
Vem påstår att det var lillebrorsan som gillade porren? NB och ingen annan. Klart NB inte vill erkänna att han får stake av sån porr, speciellt inte när han klantat till det och lämnat blodspår efter sig samt SPERMA för han blev så löjligt kåt av att mörda och se en ung tjej lida in i det sista. Fyfan
2015-10-31, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Den tekniska bevisningen är svår att komma ur. Han har inga rimliga förklaringar till någonting. Han nekar och svarar han någon gång så är det med -jag vet inte, - jag är ingen expert. Hans eget försvar ligger i att han har en fru och är pappa till en egen dotter ( som han inte får träffa ) I sin värld tycks han naivt tro att det per automatik inte skulle få honom att framstå som gärningsman.

Allternativteoretikerna i tråden har inte ens reflekterat över att MGM själv inte kommer med ett enda allternativ till alla DNA spår. Han insinuerar först nu att det kan vara hans bror, men aldrig under ett enda förhör tidigare med polisen. Att någon skulle ha gjort inbrott och stulit hans DNA är ju ingen rimlig förklaring.

Tack för att du delar samma åsikt! Håller fullständigt med, en del kommer med helt ogenomförbara teorier och tror att det slutar som i en påhittad dålig deckare. Suck!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in