2015-10-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Vad som är naivt är att tro på att all teknisk bevisning som presenteras är korrekt. Det har aldrig hänt förr att polis planterat bevisning?

Det har hänt förr, ibland av ren illvilja för att dölja sanningen. Ibland av välvilja för att man är rädd att bevisningen inte håller och vill hjälpa till lite.

Men detta kan väl inte hända i lilla Idylliska Skövde......?

Ja varför behövde polisen två blodprov från NB? Försvann det första?

Vilka kunde komma och gå som de ville i polishuset och till Grova Brott?
2015-10-31, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ah, så du anser att det är en korrupt utredning med planterat DNA. Då förstår jag mig på ditt resonemang. Är det grundingrediensen månntro? De som ryggdunkar varandra i tråden? Undrar eftersom jag inte kan begripa mig på det rättshaveristiska halvt paranoida sökandet i FUP från flera.
Jag är ingen rättshaverist. Jag månar om rättssäkerheten. För alla, även litauiska hantverkare.
2015-10-31, 12:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det ska ju dessutom vara någon som informerade honom speciellt om att det var avsökt. Någon tror jag har benämnts som Lars och är också militär. ""Lars" har sedan förnekat detta.
"Lars" måste vittna! Är detta en "setup"?
Tänk om det är samma "Lars" som är medanmälare enl sid 1?
Kan du inte göra en lista om allt du anser som stooora frågetecken i din bubbla?
Sen kan vi väl gå igenom den du och jag?
Det blir liksom inte kreativt i analysen för du bara småfiser överallt och sen händer det inget av värde.
2015-10-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Lillebror SJÄLV påstpår det . Läs FUP vettja .

Och i NBs mobil vettja! Gott att sitta och glutta på när man vill och vart man vill.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Anträffa är ett språkbruk, kan likställas med att man påträffar eller helt enkelt "hittar" något.

Vad gäller arrangemanget så har NB "arrangerat" (helt enkelt tryckt in offret i skåpet och täckt med kläder) vilket kommer med önskvärd tydlighet framgå när TR går till dom efter pläderingarna. Advokaten har inte med en stavelse kunna ge en bild att det skulle finnas alternativ GM vilket bl.a. föll i backen i fredagens förhandling. Hon gjorde dock sitt bästa i en omöjligt situation.

Svårare än så är det inte.

Jag vet att det är ett språkbruk. Men vad döljer dessa uttryck egentligen? De talar ju om vad som hände och varför. Plötsligt bara "anträffas" Lisa.

Det finns inget bevis på att Lisa fanns i boden på torsdag dag och inte på vem som har placerat henne där.
Medlem
Citat:
Jag tror inte Lisa fanns där då. Hon placerades i boden kvällen innan hon hittades.
Det början framträda en logik i det här - men den finns i fupens hål och frågetecken.

Det framgår tydligt i fup att hon placerades i boden innan likstelheten inträdde, alltså senast några timmar efter hon dog.
2015-10-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Enligt rättsläkaren har Lisa placerats i skåpet innan likstelheten utvecklats till 100%.
Så allt mellan 0-8 timmar efter döden, hon beräknas ha dött på söndagen.

Det går att placera människor efter likstelheten också. Rättsläkare har böjt sig ang dödsdatum.
Rättsläkare har haft fel förut.
2015-10-31, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det rättshaverist du har som epitet eller vad grundar sig din paranoida framfart på?
Exakt allt tolkar du som belägg - hur orimligt och överdrivet det än är.
Vad har pappans anmälan med saken att göra?

Men har inte DU läst fupen? Där står en anmälare till, en "Lars" Apell.
Vet du vem det är? En militär?
2015-10-31, 12:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag är ingen rättshaverist. Jag månar om rättssäkerheten. För alla, även litauiska hantverkare.
Menar du att du månar om rättsäkerhet via att påstå att polisen planterat bevisning? Vad grundar du det på?
2015-10-31, 12:10
Medlem
Citat:
Det går att placera människor efter likstelheten också. Rättsläkare har böjt sig ang dödsdatum.
Rättsläkare har haft fel förut.

Självklart går det att placera döda kroppar. Men just Lisas döda kropp står det i fup att den helt uppenbart placerats i skåpet innan likstelheten inträdde.
2015-10-31, 12:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag konkluderar att det är himla mystiskt.

Tycker inte du det?

om inte

Förklara mig detta händelses förlopp som då skimmrar all mystik:

Torsdag den 11 Juni:
Militären söker av Martorp men hittar ingen Lisa krop, ingen Lisa Jacka, ingen Lisa hjälm, inga Lisa hörproppar

Fredag den 12 Juni:
Missing people söker av Martorp och hittar flux meddesamma Lisa Jacka och Lisa hjälm
och Lisa's hörproppar, alla 3 föremål ligge helt synliga i en risbunke 15 meter från byggboden

Få timmar efter hittas desutom Lisa's krop i byggboden

Och jag har läst, och läser om och om igen, FUP.

Jag säger som andra- LÄS (inte skumma igenom) FUPE:en! För det verkar du ju inte ha gjort.

Vad är det som är så "mystiskt"?
INTE ENS efter 5 dagar kändes det någon specifik likdoft i byssjan.
Och folk som sökte (MPS, poliser, kriminaltekniker) var på gården hela tiden. från 15-16-tiden till långt in på natten

Lisas tillhörigheter hittas 12/6 ca 18.45 av MPS-deltagaren Mikaela.

Björn S*hl, en av deltagarna i MPS-gruppen som stötte på litauerna på gården, säger om mötet med NB och AB (sid 432)

"Klockan var 1715 när jag tänkte på situationen och vad klockan var. Detta utspelade sig ca 30 minuter innan dvs 1645."

Efter detta söker de vidare, och han fortsätter sin beskrivning där det framgår att 2 personer tittade in i byssjan och INGEN av dom reagerar på klädhögen i skåpet eller på någon likdoft. (Sid 433):

"Vi går runt och ser den övertäckta gödselstacken-högarna samt byssjan.
Sen går vi bort mot rishögen och det området. Vi tar ett varv liksom.
Hundföraren går bort till byssjan och tittar in. Efter att hon har tittat in så tittar jag in i byssjan och jag tittar såpass noga att jag ser att det står några urdruckna flaskor på bordet och det ligger kläder slängda som i en hög. Det är stökigt men inte så stökigt att man inte kan gå in"

Kl 18.47 bekräftar Torbjörn Bergman i sin avroppertering till MPS att han ser jacka och hjälm, som deltagaren Mikaela nyss funnit (sid 418)

Ca kl. 20:45 bekräftade kriminalteknikerna Helene Almgren per telefon att hon kunde se en rosa jacka, en hjälm med texten "HJC" samt ett par IPhone-hörlurar. (Sid468) Därefter har de sökt av den gula utbyggnaden (personalutrymmmet/matsalen)

Strav innan kl 21 antar jag att Lisa påträftas:

"Protokoll över platsundersökning Martorps gård - arbetsbod" (sid 845)
Martorps gård, Götene. Undersökningen påbörjades den 12 juni 2015 kl. 21.05
2015-10-31, 12:11
Medlem
Kunde Stefan Holm och ev andra militärer komma och gå som de ville hos Skövdepolisen Grova Brott?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in