Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Jag konkluderar att det är himla mystiskt.
Tycker inte du det?
om inte
Förklara mig detta händelses förlopp som då skimmrar all mystik:
Torsdag den 11 Juni:
Militären söker av Martorp men hittar ingen Lisa krop, ingen Lisa Jacka, ingen Lisa hjälm, inga Lisa hörproppar
Fredag den 12 Juni:
Missing people söker av Martorp och hittar flux meddesamma Lisa Jacka och Lisa hjälm
och Lisa's hörproppar, alla 3 föremål ligge helt synliga i en risbunke 15 meter från byggboden
Få timmar efter hittas desutom Lisa's krop i byggboden
Och jag har läst, och läser om och om igen, FUP.
Jag säger som andra- LÄS (inte skumma igenom) FUPE:en! För det verkar du ju inte ha gjort.
Vad är det som är så "mystiskt"?
INTE ENS efter 5 dagar kändes det någon specifik likdoft i byssjan.
Och folk som sökte (MPS, poliser, kriminaltekniker) var på gården hela tiden. från 15-16-tiden till långt in på natten
Lisas tillhörigheter hittas 12/6 ca
18.45 av MPS-deltagaren Mikaela.
Björn S*hl, en av deltagarna i MPS-gruppen som stötte på litauerna på gården, säger om mötet med NB och AB (sid 432)
"Klockan var 1715 när jag tänkte på situationen och vad klockan var. Detta utspelade sig ca 30 minuter innan dvs
1645."
Efter detta söker de vidare, och han fortsätter sin beskrivning där det framgår att
2 personer tittade in i byssjan och INGEN av dom reagerar på klädhögen i skåpet eller på någon likdoft. (Sid 433):
"Vi går runt och ser den övertäckta gödselstacken-högarna samt byssjan.
Sen går vi bort mot rishögen och det området. Vi tar ett varv liksom.
Hundföraren går bort till byssjan och tittar in. Efter att hon har tittat in så tittar jag in i byssjan och jag tittar såpass noga att jag ser att det står några urdruckna flaskor på bordet och det ligger kläder slängda som i en hög. Det är stökigt men inte så stökigt att man inte kan gå in"
Kl
18.47 bekräftar Torbjörn Bergman i sin avroppertering till MPS att han ser jacka och hjälm, som deltagaren Mikaela nyss funnit (sid 418)
Ca kl.
20:45 bekräftade kriminalteknikerna Helene Almgren per telefon att hon kunde se en rosa jacka, en hjälm med texten "HJC" samt ett par IPhone-hörlurar. (Sid468) Därefter har de sökt av den gula utbyggnaden (personalutrymmmet/matsalen)
Strav innan kl 21 antar jag att Lisa påträftas:
"Protokoll över platsundersökning Martorps gård - arbetsbod" (sid 845)
Martorps gård, Götene. Undersökningen påbörjades den 12 juni 2015 kl.
21.05