2015-10-31, 11:10
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag tror inte det finns någon annan bil som NB haft tillgång till.

Och om man är helt ointresserad av bilar så är det fullt möjligt att kalla en Sharan för en skåpbil.
Fast någon av dessa vittnen sa att bilen hade bara två fönster...det missar man inte oavsett kunskap och ointresse.
2015-10-31, 11:11
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Du tycks inte veta mycket om män... Män i ALLA åldrar håller på! Oavsett om de kan eller inte.

Tro mig, när man får en dotter och hon kommer i tonåren så känns det inte lika bra som innan.
2015-10-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Att GM skulle ha vid flertal tillfällen setts med en vit pickuplikande bil, tex av joggeskan...är något jag funderar på. Kan han ha haft tillgång till denna bil även aktuell dag. Joggeskan oavsett hur dålig man är på bilmärken så tror jag att man ser skillnad på kombi och en typ skåpbil och både hon och någon tant sa att det var några dekaler på bilen. Vem som än äger denna bil, varför inte komma fram med det? Vad kan vara värre än ha lånat ut sin bil till en mördare?

Han kan ha hyrt en bil som en del i planeringen. Kanske långsökt. Uthyrningsfirmor borde ju hört av sig då.
2015-10-31, 11:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Förvånar mig inte om NB har ett hemligt ställe någonstans i Blombergsområdet, åtminstone att det finns en ännu inte hittad dator, och lite annat. NB har ju iaf sysslat med "live-sex" via minst tre olika webbsidor. Synd att detta inte går att få fram då man undersöker datorn.
Här har någon som kallar sig Nerux blivit bannad. Behöver självklart inte vara NB, men han kallade ju sig Nerux28 på andra siter.
https://chaturbate.com/nerux/
Intressant med nicket - "Access Denied. This room has been banned". Ja, jag tror han haft mer för sig - det sker inte över en natt. Speciellt med tanke på dagen innan och A som skulle visa vägen till Medelplana och som jag skrev nyss så låg det ett vitt rep strax innanför dörren i kopplingstationen.
2015-10-31, 11:28
Medlem
everythingiss avatar
Jag undrar hur Lisa transporterades till Martorp och hur emballerade de henne för att inte avsätta spår i bilen, om den nu användes till transporten. Någonstans måste det finnas emballage i nåt slag.... plast, filtar, mattor eller liknande. Det kan ju vara så att de slängde lite saker i någon slags miljöstation på vägen till Källby... jag antar att det finns någon sådan runt i kring där eller när de åkte till den lite större orten för att handla senare i veckan.

Jag vet inte hur mycket resurser polisen han för att kolla upp sådana saker, men jag antar att det var försent redan när Lisa hittades eller männen misstänktes eller greps. Om de nu städade ur bilen när de bytte däck så kan det finnas spår av Lisa uppe på Martorp där de stod och bytte däck... jag kommer inte ihåg att jag läste något om beslag som gjordes uppe vid Martorp eller att det var lämnat något sådant till NFC... typ någon dammsugarpåse eller sopsäck i verkstaden.
2015-10-31, 11:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Joggerskan kan jag förstå om hon inte fokuserat på bilen. Hon kom springande, hög puls, andfådd och troligen allt fokus på personen som ville tala med henne. Bilen var nog mer något i bakgrunden som i förbifarten noterades.
Visst är det så - speciellt då han kändes suspekt. Inte fasen har man ögonen på bilen i ett sånt läge. Dess innan visade hon mobilen. Hon var på en oerhört utsatt plats om man kollar google map och street view.
Hon såg bara bakänden på håll - turligt nog. Nåt steg mer in mot bilen/huset så hade det varit hon.
2015-10-31, 11:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/gt/vi-kanske-skulle-ha-satt-span-pa-honom/

Jag, 23/7:

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Natten till tisdag lär det förslagsvis varit ordentligt törstigt och mycket utrymme för slarv.
Onsdag vid initiering av Missing People - Törstig,, till den graden att slarv bli att räkna med.

Om span har legat på litauerna från start, så skulle jag säga Tis-Ons, för vad vet jag - han kanske är en härdad fegis som inte visar/vågar visa sin törst?
Därför tror jag mer att namnen försvunnit i mängden på listan, och att denna specifika misstanke inte fattades förrän Fredag vid fyndplats.

Bakar gärna in detta faktum också, efter som även jag kan intyga det efter att ha sett det med egna ögon:

Landsvägen som ligger i direkt anslutning till platsen, öppnar för väldigt många alternativ.
Drar mig till minnes att "Rohna" uppgett att den var duktigt trafikerad vid den aktuella tidpunkten.
Om inte landsvägen existerat, eller om caféet och ladan mittemot varit de enda fasta punkterna som kunnat knyta andra människor till platsen, hade jag köpt att fokus, och ev. span hade lagts på berörda.
Landsvägens närvaro gör att listan på alternativ blir lång.

Det är också intressant att personal/djurtillsyn noterat NB på Martorp under veckan, samt att AB uppger i förhör att NB lämnat bostaden ensam korta stunder.
Färsk krafsad jord vid fyndplatsen/rishögen noterades av Missing People.

Något säger mig att NB gjort många försök att ta hand om situationen han befinner sig i, men inte lyckats alls.
2015-10-31, 11:37
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag undrar hur Lisa transporterades till Martorp och hur emballerade de henne för att inte avsätta spår i bilen, om den nu användes till transporten. Någonstans måste det finnas emballage i nåt slag.... plast, filtar, mattor eller liknande. Det kan ju vara så att de slängde lite saker i någon slags miljöstation på vägen till Källby... jag antar att det finns någon sådan runt i kring där eller när de åkte till den lite större orten för att handla senare i veckan.

Jag vet inte hur mycket resurser polisen han för att kolla upp sådana saker, men jag antar att det var försent redan när Lisa hittades eller männen misstänktes eller greps. Om de nu städade ur bilen när de bytte däck så kan det finnas spår av Lisa uppe på Martorp där de stod och bytte däck... jag kommer inte ihåg att jag läste något om beslag som gjordes uppe vid Martorp eller att det var lämnat något sådant till NFC... typ någon dammsugarpåse eller sopsäck i verkstaden.
Det naturliga är ju att detta emballage finns (fanns?) vid Martorp, troligtvis kring/i rishögen där jacka och hjälm dumpades. Bilder på rishögen i FUP s 835-838.
2015-10-31, 11:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis

NB var till ladan då han åkte ut kl 16, sen dit igen. Jag kollade bilder på spritfabriken och det fanns massor med vita säckar där inkl blå snören. Fick hon plats i en sån?
Släpspår på golvet men inte som det indikerar på byxorna? Urtagen för att få in i det smala skåpet öht antar jag isf.
s.717
2015-10-31, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det var Björn, David coh Torbjörn från MP (tror jag) som var med en hund i Martorp och tittade in i byssjan. Visserligen hunden var ingen likhund...

"Nej vi hittar inget då men det är där vi hittar busskortet senare. Vi går runt och ser den
övertäckta gödselstacken-högarna samt byssjan.
Sen går vi bort mot rishögen och det området. Vi tar ett varv liksom.
Hundföraren går bort till byssjan och tittar in. Efter att hon har tittat in så tittar jag in i byssjan
och jag tittar såpass noga att jag ser att det står några urdruckna flaskor på bordet och det
ligger kläder slängda som i en hög. Det är stökigt men inte så stökigt att man inte kan gå in
där.
Luktar det något?
Det luktar råttor, möglig sommarstuga, inte den klassiska likdoften.
Har du känt likdoft tidigare?
Ja det har jag gjort, men det är under andra omständigheter och en annan miljö."Sida 433 i fup.

"Jag hade min privata bil, en ford focus.
Det var bara civila bilar?
Ja det var bara civila fordon.
På torsdagen vad hade ni för fordon då?
Då hade vi militärregistrerade fordon.
Utveckla.
En vit toyota hilux, samt tre eller fyra mercedes geländervagen.
De är gröna?
Ja de är gröna.
Har de luftintag som går från fronten och upp mot taket?

Ja det går från fronten längs med passagerarsidan upp mot taket men den går inte över taket." Sida 434 i fup.

Konstigt att det luktade inte lik i byssjan. Och detta var bara några timmar före det när poliser gick in i byssjan och hittade kroppen.

Det var alltså fyra till fem militärbilar på Martorp och sökte på torsdagen. Är det då jättekonstigt att NB trodde att man redan sökt där. Han ville kanske bara informera om detta?
2015-10-31, 11:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag, 23/7:
Det är också intressant att personal/djurtillsyn noterat NB på Martorp under veckan, samt att AB uppger i förhör att NB lämnat bostaden ensam korta stunder.
Färsk krafsad jord vid fyndplatsen/rishögen noterades av Missing People.
Något säger mig att NB gjort många försök att ta hand om situationen han befinner sig i, men inte lyckats alls.
Är jackan och hjälmen ett "andrahandsverk"? Hade det blivit kvarglömt? Det känns slarvigt och onödigt att dumpa det bortom kroppen. Har också funderingar på att det gjorts försök men inte getts tillfälle..
2015-10-31, 11:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det var alltså fyra till fem militärbilar på Martorp och sökte på torsdagen. Är det då jättekonstigt att NB trodde att man redan sökt där. Han ville kanske bara informera om detta?
Han är åtalad för mord med teknisk bevisning mot sig - det är naivt att tro att han skulle vara där som en slags Martorpguide.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in