2015-10-30, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Anders Eklund var säkert en duktig lastbilchaufför.
Folk är idioter i många fall, den här tråden är ju ett talande exempel på detta.

Å andra sidan kanske en duktig hantverkare har större incitament att inte begå ett brott som syr in honom. Då han har kapacitet att tjäna pengar.
2015-10-30, 13:54
Medlem
Obolenskys avatar
Finns det någon detaljkarta över händelsen ( MGM:s bostad, lada, handske, arbetsboden där kroppen hittades, kaféet, slaktrummet mobiltelefondelar, kexchokladomslag etc)?
2015-10-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montaigne
Om jag minns rätt från vad jag läste så hade tejpen används efter repet (tejpat för ögon, näsa och mun). Det troliga måste alltså vara att hon har dött av hängningen. Finner det dock vara en märkligt ordning att företa åtgärderna i.
Rätta mig gärna!
Jag tror inte man kan "bevisa" att Lisa dog p.g.a. hängning Man kan påstå att hon var redan död innan hon hängdes. Jag hittar inget argument som kan motbevisa påståendet!
2015-10-30, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror dock inte att Lisa var målet om det nu var planerat. Det bör ha varit Julia som var målet - eftersom NB knappast kunde veta att Lisa skulle åka hem på egen hand just den här dagen.

Vem är Julia???

Hur menar du han planerat att ta Julias liv isf? Och varför?
2015-10-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Dom säger ju inte att "på grund av att han är skicklig så tror jag han är oskyldig", dom bara sammanfattar väldigt snabbt och grovt några uppfattningar kring målet.
Ja men det är tamefan helt orelevant i fråga.
Så om han e duktig på jobb så kan han inte ha mörka sidor? Jävla pajas till advokat. Välutbildad tillika *herregud vilken triumf*
2015-10-30, 13:57
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mycket skarpt inlägg !

Fanns också flera människoblod besudligar i slakt-rummet, det ena, på golvet, så stort som 2 cm i diameter, men av någon konstig anledning kunde man inte hitta DNA i det blodet, det skickades då till ytteligare test men det blev aldrig gennomfört !!??
Den andra blod besudlingen, på en dörr i slaktrummet, det blodet kunde man heller inte, av någon konstig anledning, hitta DNA i .

Underligt med så många olika blod besudlingar som man inte undersökt !

Det har med tidsspannet och vita blodkroppar att göra. Blodets placeringboch utsatthet helt enkelt. De besudlingar man hittat har suttit på platser som är skyddade i sig själv.
Vi har ett tidsspann från den 7 till den 12 vilket med utfällning regn mm snabbt bryter ned de vita blodkropparna
Och då har man bara blod
Tycker tecknikerna gjort ett lysande tungt jobb
Senast redigerad av Willow1 2015-10-30 kl. 14:01.
2015-10-30, 13:57
Medlem
Spekulation om hängningen:

Vi vet att ett hårstrå från Lisa fanns 1,90 upp på väggen. Hon bör alltså vid något tillfälle befunnit sig på den höjden. Är det inte sannolikt att GM tvingat henne ställa sig på något? På bilden av platsen finns det en spann. Kanske GM vände den upp och ner och ställde Lisa på den medan snöret bands om röret?

Stående på spannen med snaran om halsen har han ju henne då under kontroll (med dödshot) vilket enligt Åsgård passar sådana böjelser.

Man kan tänka sig att hon trots detta inte blev så medgörlig som mgm önskade och att han då tejpade henne. Om inte ens det gjorde henne undergiven (trots allt dotter till SOG:are) kanske han slutligen slog undan benen på henne och hängningen var ett faktum. Det skulle då förklara skadorna på Lisas ben.
2015-10-30, 13:58
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Underligt med så många olika blod besudlingar som man inte undersökt !

Inte det minsta. Det är ju du/ni som inte har alla pusselbitar på plats.
2015-10-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Ja men det är tamefan helt orelevant i fråga.
Så om han e duktig på jobb så kan han inte ha mörka sidor? Jävla pajas till advokat. Välutbildad tillika *herregud vilken triumf*

Det heter irrelevant, och du har inte förstått mitt svar, för du fortsätter att föra samma felaktiga argument. Ingen av dom säger att dom tror att han är oskyldig på grund av att han är duktig. Du gör kopplingen själv i ditt huvud baserat på mycket korthuggna citat som alldeles säkert inte representerar alla deras tankar kring fallet. Skulle du fråga ut dom i detalj så skulle dom säkert ge fler motiv än så, varav ett skulle vara samma som du och jag själva skulle uppleva starkt i en sådan situation: "Inte Nisse! Jag känner honom ju!"
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2015-10-30 kl. 14:02.
2015-10-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror dock inte att Lisa var målet om det nu var planerat. Det bör ha varit Julia som var målet - eftersom NB knappast kunde veta att Lisa skulle åka hem på egen hand just den här dagen.
Spelar det nån roll? Här är så många kloka dumstrutar..
.
2015-10-30, 14:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Du är ute och cyklar. Hans DNA fanns tom i hjälmen.
Länk till FUP finns på sida 1. Där har du bilder och DNA prov för att visa trolighetsvärdet och vart man hittat DNA

MGM's DNA fanns INTE i hjälmen !!!

Man hittade enbart Lisa's eget DNA:

FUP sidan 566
5503/26565-15/G013 Hjälm - utomhus, på baksidan av rishög på södra delen av
Martorps gård
Beslagsnr: 2015-5000-BG59896-1
Uppdragsgivarens beteckning: 5503/26565-15/G013
Forums materialnr: 201500923912
Materialhantering: Materialet återgår separat
Metodik: B-SF001*, B-M055*, B-SF003*, B-M056*, B-M071*,
B-M072*, B-SF002*, B-SF011*, KT-SF025*, KT-SF012*,
KT-M079*, KT-M049*, KT-M033*, KT-M077*, KT-M012*

FUP sidan 841
5503/26565-15/G013 Hjälm - utomhus, på baksidan av rishög på södra delen av
Martorps gård Forums materialnr: 201500923912
DNA
I en undersökt besudling på insidan vid munområdet påvisades blod. Resultaten talar
extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +4)
, om man bortser
från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
I två undersökta områden samt en besudling på utsidan kunde sekret/DNA som kan
jämföras mot person inte påvisas.

Sprid inte missinformation tack.
2015-10-30, 14:02
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det har med tidsspannet och vita blodkroppar att göra. Blodets placeringboch utsatthet helt enkelt. De besudlingar man hittat har suttit på platser som är skyddade i sig själv.
Vi har ett tidsspann från den 7 till den 12 vilket med utfällning regn mm snabbt bryter ned de vita blodkropparna
Och då har man bara blod

Ok så byxor gå bra samt jacka men ej strumpor, skor eller tröjan hon också hade på sig vid anträffandet? Nja.

Fast "bara blod" de är ju inte ens undersökta. Besudlingarna alltså

ex: "Tröjan":

5503/26565-15/G023 Svart tröja. - Målsägaren hade den på sig då hon anträffades.

Forums materialnr: 201500923980
DNA
På tröjan iakttogs ett flertal blodlika besudlingar. Någon
ytterligare undersökning av dessa har inte utförts.
Vidare kunde sperma inte påvisas.
Tröjan har inte undersökts avseende hår.
Textila material/fibrer Materialet har enligt överenskommelse med uppdragsgivaren
inte undersökts.

Varför? Allt man gjort ät att screena för sperma? Den lär ju varit mer skyddad än jackan te x?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in