2015-10-31, 00:08
Medlem
Snoovits avatar
Följer tråden när jag hinner och har missat massor, så har följande redan varit uppe, ber jag om ursäkt. Det fanns blod från Lisa inuti hjälmen, finns det några reflektioner runt detta? Kan det vara så att Lisa kanske satt körklar på moppen och blivit tagen med ett nackgrepp, som kan orsaka frakturen på tungbenet och lätt att man biter sig i tungan eller läppen. Hon är då medvetandesänkt/medvetslös när hon hängs. Det hade varit en tröst med ett sådant scenario.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Visste NB vem det var som gick förbi ?

Det tror jag inte. Men han måste varit höggradigt stressad över den pågående aktiviteten.
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Vi har en Byssja på jobbet som vi kallar den , vi är på olika platser varje dag och jobbar så då drar vi runt Byssjan och använder den som fika/omklädningsrum.

Det är vad Byssja är för mig.
Vem tvekar öh på det?
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Hur gör man för att lyckas "fickringa" med en iphone 5?
Går förfarandet att reproducera?

ICloude säkerhets kopia
2015-10-31, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Kan man inte dra först och linda sen menar du?
Jag gjorde en liten utredning av detta någon gång förra natten. I korthet: det finns spår av 3-4 slag av repet runt slangen. Det är omöjligt att dra en tyngd med denna lindning emellan. Att dra upp en kropp med repet bara passerande över slangen skulle kanske vara möjligt men kräva mera än 50 % mera kraft än kroppens tyngd. Att sedan stå och pillra på 2-3 varv till med sträckta armar och hållande emot dragkraften från repet p g a kroppen låter mycket jobbigt. Mitt förslag är att han förberett genom att lägga ett snarförsett rep löst 3-4 varv över slangen. Väl tillbaka med offret lägger han på snaran, böjer knäna, fattar med ena armen om hennes höfter, lyfter snabbt och spänner samtidigt repet, släpper kroppen på "rätt" höjd, håller lätt repet låst på plats medan han med en hand slår en knop med den lösa ändan om den bärande. Fysikens lagar gör att bara 2-5 kp ("kg") motkraft behövs i den fria ändan, men han kan också fixera repet genom tryck med ena handen. Allt grejat på 20 sekunder. Förutsättningen borde då vara ett passivt offer: död, medvetslös, paralyserad, bunden.
2015-10-31, 00:14
Medlem
Willow1s avatar
Jag har funderat över en så kallad ligga i ladan.
Vad menas med en ligga??
2015-10-31, 00:14
Medlem
Citat:
Jag tror ärligt talat NB är en av det sjukaste människorna vi haft här i sverige.

Jag ska ge ett exempel som säger mer om han än något annat.

Dagen efter mordet är LH pappa där och letar med vänner + polis efter LH, i denna stund sitter NB och AB och fikar då pappan går förbi.

Enligt LH pappa följde NB pappan med sin sjuka blick i ca 30sec då han passerade.

Ville han att pappan skulle bli misstänksam på han då eller är han bara helt själv sjukt i huvudet??

jag begriper helt enkelt hur man kan göra en sån grej om man inte e riktigt jävla sjuk!!

NB kände väl till någon rysk militär som jobbar där tidigare.. Lisa Holms pappa jobbade väl inom försvarsmakten och hemliga saker inom det?. Vem vet LH pappa kanske har något hot mot sig? att det är något sådant bakom det hela.

Nej nu blev det kanske lite långdraget men jag kan verkligen inte släppa min känsla att något inte stämmer med allt det här.
2015-10-31, 00:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Jag har läst FUP, men kommer inte riktigt nu ihåg om det står vem som faktiskt hittade kroppen i byssjan. Alltså, vem var det som öppnade skåpsdörren? Just curious.

Tekniker.
2015-10-31, 00:15
Medlem
profundersams avatar
Citat:
som jag skrev innan

Det handlar mer om att försöka vara så osynlig som möjligt för NBs del efter detta brottet , även om han inte visste att det var pappan ska man inte göra en sån här grej , om man förstås inte är mentalt sjukt på något sätt.

Okej, bäst att jag slutar kolla på folk i 30 sekunder, speciellt de som går utanför min radhuslägenhet och som jag inte känner igen. Jag kan klassas som mentalsjuk.
2015-10-31, 00:16
Medlem
😈 vad alla är Sherlock H här då! Synd att inte polisens erfarna brottsplatsundersökare, åklagaren och NFC haft er expertis med sig från början. Känns det bra att spekulera i sådant som nybörjare inom polisväsendet redan avfört? Sett för mycket på CSI? Rättvisan ska ha sin gång och det som ser ut som den mest troliga förklaringen är oftast det. Nu har ju t.o.m. LGWP krupit till korset bevars... Han ÄR inte allsmäktig, har ni hört va!?
2015-10-31, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tekniker.

Nä poliser hittade henne en sökpatrull med hund
2015-10-31, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad lyckades han med, med bravur? Han fick inte ett enda svar.

Jodå, N standardsvar, jag vet inte och jag minns inte!

Han vet inte varför han sa till MP att området var genomsökt
Han minns inte när han onanerade i ladan
Han vet inte varför hans DNA finns på insidan av L kläder eller på hennes jacka
Han vet inte varför han ville få sina kläder tvättade
Han vet inte vem som stoppas joggaren
Han vet inte varför han åker flera kilometer för att hitta mask

Men han vet

Att han skitit i ladan
Varit hemma 18,00 och spelat dataspel även om det inte finns någon sådan trafik på datorn och då vet han inte varför det inte gör det
Att han inte stoppat joggaren och han vet inte riktigt hur han vet vem joggaren är
Onanerat med utsikt över caféet men han kommer inte ihåg varför det var just där
Han vet att det finns bilder i hans data med grov porr men han vet inte varför bilderna är där
Att han har hejat på godsägarens son som körde förbi, men han har inte kört förbi och även om han gjort det så var N inte hemma då

Han kommer att åka dit så det ryker och jag och många andra kommer alltid att undra om han var ensam

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in