2015-10-30, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Fast med tanke på den typ av porr som NB konsumerade; bundna yngre kvinnor med te.x tejp över munnen. Lägg då till Lisa som återfanns med så väl tejp som snören. Då är inte steget långt till att man ponerar att åtminstone större delen av händelseförloppet var ett försök av NB att återskapa ett scenario han gärna runkat till på nätet.

Därmed har en "sexfixerad och sjuk" teori skapats. Inte sant? Att gå från bild-/ filmkonsumtion till handling förekommer tyvärr bland annat hos pedofiler.

Dom flesta föräldrar till ungdomar vet att porrsurfning
är en form av utforskning/ nyfikenhet, dom tittar på allt
möjligt, det gör vuxna män som kvinnor med.
Nyfikenheten har inga gränser.
Det är porr som folk tittar på av ren häpnad
obehag eller frustration.
Är det Amish konservativa tråd troll
eller överbeskyddade finkristen ungdom
som chockeras av AB NB porrsurfning?

Amen
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Försvarsadvokat Inger Rönnbäck ville inte kommentera dagens förhandling.

– Jag har inget att säga, förklarar hon på väg ut från rättssalen.

Till och med hon inser ju nu att detta är kört men hon har gjort det hon kunnat vilket hon också skall och förväntas göra av henne.

Varför ska man tolka det uttalandet som att hon har insett att det är kört?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
At brottsplats, händelsesförlopp och fyndplatsen inte riktigt stemmer om det inte finns någon avföring från Lisa någon av dom ställen eller på hennes kläder.
Att utredningen i så fall har missat minst en location och en del av händelsesförloppet.

När man dör så släpper tarmen det som står i tarmen och finns det inget där så släpps ingen avföring
2015-10-30, 23:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Okej är man sencuserad?

Antar att du svarar mig?
(Använd citeringsfunktion då, längst ner till höger i inlägget du vill citera - märkt "CITERA" )

Tycker inte du bör lägga ut något personligt.

Jag tycker IB verkar krystad i mycket som handlar om det personliga om NB. Vissa delar bekräftas även av AB, och i andra delar tycker jag mig se att IB intalar sig (stoppar huvudet i sanden) osanningar, tex våld mot hans tidigare fru.

På en skala 1-10. Hur mycket psykopat bedömer du NB vara?
2015-10-30, 23:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Är ju hans uppgift b.la att ställa frågor till den åtalade. Och, han kan - till skillnad mot åklagaren - vara lite tuffare, mer känslosam mot den åtalade. Det lyckades han ju med, med bravur! Jävligt duktig skulle jag vilja tillägga
Vad lyckades han med, med bravur? Han fick inte ett enda svar.
2015-10-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tycker ändå att ett vittnesmål med bäring på detta samtal gör en nyfiken.
FUP sid 264: Vittnet Lennström omvittnar samtal med MGM ”under veckan”:
Vid ett tillfälle sade Nerius till henne att han tyckte det var konstigt att den försvunna flickan
skickat SMS till sin pappa och inte ringt honom. Det borde gå fortare att ringa sade han.

Detta kan tolkas som ett fiskeförsök. Hypotesen skulle vara, att MGM vetat om ett samtal, som han avbrutit, men som han oroade sig för kunde knytas till honom på något sätt. SMS:et kanske han inte bevittnat och kände till. Han kan inte bärga sig utan frågar om ett samtal, som få vid denna tidpunkt kände till.
då är alla på flashback mordmisstänkta efter din lilla formel där.. diskuterar du nåt i brottsfallet så fiskar du bara och därför borde vara skyldig
2015-10-30, 23:53
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jösses!

Nej, det är inte svårt för en fullvuxen karl att bära 50 kg. Det finns gott om kvinnor som väger mer än så och som blivit burna av karlar. Det är skitsnack att detta skulle vara omöjligt för GM när han är 1,85 lång och LH 1,65 och väger 45 kg. Hade det varit något problem för karlar som GM att bära 45 kg så hade förvaret tagit upp det som förvar och hävdat att GM är för klen för att bära 45 kg. De tar inte upp detta i sitt förvar nu eftersom de flesta med lite IQ fattar att GM är en frisk stark hantverkare som klarar 45 kg. Finns ingenting som tyder på att han skulle vara fysisk handikappad eller klen. Så lägg ner nu!

Nu handlar det ju om att dra upp vikten i ett rep, som dessutom är lindat x antal varv runt ett rör.
Läs för fan vad du svarar på. Nu menar jag inte att det skulle vara omöjligt.
Jag kritiserar ditt svar och att det ser ut som du inte ens fattat vad du svarar på.
Klart man tar en viss vikt i fritt marklyft SOM EXEMPEL, men tar man samma vikt i en Smith-maskin ?
Inte mycket extra friktion där inte, men tekniken kan bli grymt avgörande.
2015-10-30, 23:55
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Både byxor och trosor var neddragna. Så om "kroppsvätskan" hamnade nånstans så hade det hamnat på golvet. Och då hade hunden fått upp ett spår. Och då hade det stått i FUP'en att hunden hade fått upp spår just i det rummet. Men den markerade inte nån gång av vad som framgår.

Reagerar hunden på MGM bajshög så borde den även reagerat på spår av avföring i hängnings-rummet.

Det var en vanlig patrullhund som sökte...

Men rent logiskt borde allt hamna i byxorna om FUP:en har rätt att hon hängdes och då borde kroppsavsöndringar rinna ner efter benen in i byxorna och även falla ner i byxorna om det rör sig om mer solida lämningar..
2015-10-30, 23:55
Medlem
Jag tror ärligt talat NB är en av det sjukaste människorna vi haft här i sverige.

Jag ska ge ett exempel som säger mer om han än något annat.

Dagen efter mordet är LH pappa där och letar med vänner + polis efter LH, i denna stund sitter NB och AB och fikar då pappan går förbi.

Enligt LH pappa följde NB pappan med sin sjuka blick i ca 30sec då han passerade.

Ville han att pappan skulle bli misstänksam på han då eller är han bara helt själv sjukt i huvudet??

jag begriper helt enkelt hur man kan göra en sån grej om man inte e riktigt jävla sjuk!!
2015-10-30, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Varför ska man tolka det uttalandet som att hon har insett att det är kört?

Hon är advokat hon fattar ju vad det handlar om men ibland är det för brant uppförsbacke och även om hon inte visar det utåt så fattar hon ju det.
2015-10-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Jag tror ärligt talat NB är en av det sjukaste människorna vi haft här i sverige.

Jag ska ge ett exempel som säger mer om han än något annat.

Dagen efter mordet är LH pappa där och letar med vänner + polis efter LH, i denna stund sitter NB och AB och fikar då pappan går förbi.

Enligt LH pappa följde NB pappan med sin sjuka blick i ca 30sec då han passerade.

Ville han att pappan skulle bli misstänksam på han då eller är han bara helt själv sjukt i huvudet??

jag begriper helt enkelt hur man kan göra en sån grej om man inte e riktigt jävla sjuk!!
Enligt pappan.
2015-10-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
När man dör så släpper tarmen det som står i tarmen och finns det inget där så släpps ingen avföring

Hur ofta står man med helt tom tarm då? Det är inte särskilt ofta.
Samma med urinblåsan.

Finns i hängningsrummet någon golvbrunn? Har sett bilden därifrån men minns inte om det fanns någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in