2015-10-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
FEL. Lisa var med våld hopvecklad i nedre del av det lilla klädskåpet.

Bra med svar, står detta i fuppen?
2015-10-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guran48
Är det bara vi som får en känsla av att det faktiskt kan röra sig om ett självmord? Flickan var ju dock hårdare hållen än andra tjejer. Pappan har redan sagt att hon inte ens hade ett facebook-konto. Känns inte det lite extremt?! Hon var ändå 17 år. Vad ansåg Mamman om att hindra dottern att ha en social kontakt som andra ungdomar frekvent använder.
Vidare påminner Pappan sin dotter om att hon ska meddela sig när hon åker. Detta gör han i direkt anslutning till att hon slutar jobbet. Ett jobb som hon haft i fyra veckor. Litar han på henne? Eller inte? Var han manisk? Hur länge har han isf varit sådan och stod Lisa ut med det?
Var det något mer hon inte "fick ha"? Pojkvän, kanske? Kan det varit diskussioner om detta? Vad tyckte isf Mamman om det? Hade Pappan och Mamman ofta diskussioner om hur hårt Lisa skulle hållas?
Vad är Pappan för person? Vi vet redan vilken yrkesroll han har (hade). Hur färgar den han som person? Vad har han för kunskaper?

Släpp det där med en kontrollerande pappa. .... va en helg vanlig normal omtänksam förälder. Dessutom hade hon Facebook..... föräldrarna hade dock inte tidigare velat det..... men hon hade deg alltså
2015-10-30, 22:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Något som är märkligt tycker jag är att militären söker på Martorp med flera bilar och plötsligt hittar man hjälm och jacka.
Varför ser inte militären detta?
Det ligger inte väldigt väl gömt i rishögen.
Och var ju så rysligt skickliga att hitta saker första kvällen.

Har militären lagt dit hjälm och jacka?
Nej, kommer ni att säga, varför skulle de gjort det?
Ja , det kan man verkligen fråga sig.

Ja det är ju en av de helt stora mysterier i detta fall.
Og en av de frågorna i denna fruktansvära mordgåta som kraftigt pekar
mot att något ABSOLUT inte stemmer, och som får en för allvar att tänka
i banorna av plantering och "sätta dit någon".
2015-10-30, 22:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Och varför ligger den i så fall i sekretessen ?
Hur påverkar den integriteten, de har ju visat "stumparna" ?

Det kan finnas omständigheter, i detta fallet pga det är kränkande att placera i offentlig handling.
Jag vägrar lägga ut mina egna slutsatser eller ens funderingar i frågan, mer än att en del faktiskt står mellan raderna i den offentliga delen av FUP.

Men vill gärna understryka att man hela tiden får ha med sig att det finns en slask om 5000sid, och en del av förundersökningen som är och kommer förbli sekretessbelagd.
2015-10-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Men de tre avskavda ränderna på det horisontella röret gick runt röret, vilket väl måste tyda på att repet varit lindat runt röret? Hur drar man i ett rep som har lindats runt ett rör? Om man ska hissa upp någon måste man väl lägga repet över röret så det löper fritt, inte linda repet runt röret.
Kan man inte dra först och linda sen menar du?
2015-10-30, 22:18
Bannlyst
Tunnelsyn
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Det ses som vanlig kontaminering, däremot är det problematiskt för åklagare att inte även mannens DNA är på trosorna.
Det är bara problematiskt ur aspekten sexuell motivation och perspektiv. Inte ur andra perspektiv, tvärtom indikerar det att sex av någon interaktiv typ var icke huvudmål. Bara att kontroll och ha makten vilket kan innebära något som kan tolkas som sådant. Jag bestämmer din klädsel etc ... Men i övrigt kan det ha varit underordnat.

(FB) Hänga för att dö
(FB) Kontrollera Underlagen
2015-10-30, 22:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är ett betydande område och man letande efter spår men framförallt en levande Lisa. Sökområdet utökade mer och mer i riktning mot Martorp ...

Tror du själv på det där ?
2015-10-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det är ju en av de helt stora mysterier i detta fall.
Og en av de frågorna i denna fruktansvära mordgåta som kraftigt pekar
mot att något ABSOLUT inte stemmer, och som får en för allvar att tänka
i banorna av plantering och "sätta dit någon".

Finns ingen saklig grund för dessa konspirationsideer. Läs FUP istället.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Att mordet och bortforslande av kroppen till arbetsboden ska ha skett på en dryg timma (enligt teori) är förunderligt. En timma är ingen lång tid. "Råkade det bara bli ett mord" i "bara farten"? Om det rör sig om den MG sexuella fantasier så förstår jag inte vad han han "lyckades" få ut av det?
Ja det är konstigt, tiden är för knapp.
Detta mord är inget sexmord, tror jag. Någon vill få det att se ut som det.
Medlem
Jag tror att denna trådens spekulationer kan mattas av.

1) Jag känner inte till att någon blivit överbevisad med DNA i liknande grad som här, och gått fri ändå.
2) Domstol går inte på konspirationsteorier ,de tar ett beslut med grund i vad som ligger på bordet.

-Han kommer inte gå fri. Det vore en rättsskandal utan dess like.

Givetvis blir han dömd. Frågan är om det blir livstid. Sannolikt. Även om han börjar prata i HR och komma med alternativteorier så faller trovärdigheten i och med att han hållit käft innan.

Många söker alternativa gärningsmän. Lägg ner. NB skulle kunna peka ut ett helt kompani som stått och runkat till den hängda kroppen ihop med honom.

Det är ju inte så att straffvärdet för detta är 40 år i finkan och kompaniet delar på det solidariskt och får 2 år var.

Givetvis delar inte några rabatter ut. NB får livstid på detta. Pekar han ut en alternativ gärningsman (kompanion) får denna givetvis samma straff, de delar knappast på det!

Sen har jag svårt att få in i min skalle hur man kommer överrens med någon att nu hänger vi henne tillsammans så vi kan stå runka till det! Okej! vi gör det!

Det tjänar NB ingenting att stå och peka på fem andra gärningsmän. Han har på något sätt haft med detta att göra, grejat med byxorna och avsatt sin dna.

Han är helt jävla torsk. Livet är slut där och då.
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Men de tre avskavda ränderna på det horisontella röret gick runt röret, vilket väl måste tyda på att repet varit lindat runt röret? Hur drar man i ett rep som har lindats runt ett rör? Om man ska hissa upp någon måste man väl lägga repet över röret så det löper fritt, inte linda repet runt röret.

Inte alls så fort du lyfter det som hänger i snöret kan du drar åt snöret, så fort vikten är på igen krävs obetydlig kraft för att hålla fast tyngden i detta fall LH... Testa själv! Detta kallas för repbroms...
2015-10-30, 22:21
Medlem
Varför finns ingen utredning kring skadorna på mopeden och när dom kom till?
Passar inte det in i polisens och åklagarens tes?

Varför är inte polisens första uppgift om att LH:s mobil rört sig söderut intressant längre?
Varför är inte Anders (som sett en moped söderut) hörd?

Passar inte det in i polisens och åklagarens tes längre?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in