2015-10-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag är utbildad sjuksjöterska och har därför ganska bra vetskap om just hur det går till när en människa dör.
Om en människa har legat sjuk längre tid eller av annan orsak inte ätit och drukit väldigt lite ja då kommer det förståss mycket lite eller nästan ingenting, men en människa som upp till döden ätit och drukit helt normalt, då kan jag lova dig att det både kommer urin och avföring, så är det.

Då en hemfärd på en timme sittande på moped väntade BO så är det väl rimligt att anta att hon varit på toaletten. Detta förklarar väl i så fall avsaknaden av urin på brottsplatsen. Rätta mig om jag har fel.
2015-10-31, 00:02
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Jag tror ärligt talat NB är en av det sjukaste människorna vi haft här i sverige.

Jag ska ge ett exempel som säger mer om han än något annat.

Dagen efter mordet är LH pappa där och letar med vänner + polis efter LH, i denna stund sitter NB och AB och fikar då pappan går förbi.

Enligt LH pappa följde NB pappan med sin sjuka blick i ca 30sec då han passerade.

Ville han att pappan skulle bli misstänksam på han då eller är han bara helt själv sjukt i huvudet??

jag begriper helt enkelt hur man kan göra en sån grej om man inte e riktigt jävla sjuk!!

Visste NB vem det var som gick förbi ?
2015-10-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Dom letade dessutom där dagen innan. Troligt att de inte såg denna ganska iögonfallande jacka?
På torsdag ringde pappa Holm och korrigerade sitt hjälmsignalement. Dagen efter hittas hjälmen. Dagen efter hittas också kroppen samtidigt som militären misstänkliggör litauerna.
Hur ska man tolka detta sammanträffande?

I och med att jackan var vänd in och ut, så var den inte längre rosa/vit i ögonfallande utan snart dovt blå och tvärtom "gifte" sig bra med torkade ris och kvistar.
2015-10-31, 00:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja just det. Det tänkte jag också på när jag började läsa fupen men sedan föll det bort vid resten av den långa fupen.

Varför är "Apell, Lars Olof Ingemar" anmälare också?? VEM är han?
Militärkollega? Varför innebar det att han är anmälare då? Åkte han och Stefan Holm i samma bil till Blomborg så upptäckten gjordes av båda två? Eller var det på något annat sätt?

Han är nog inte kallad som vittne. Varför tycks han ha "försvunnit"? Ytterligare ett djupt hål och ett stort frågetecken i fupen.

Gick han i MP sedan? Är det han som är med senare och misstänkliggör litauerna? Detta behöver redas ut. Var det förresten inte en "Lars" som påstod att mgm ljög när han sa att en militär på torsdagen sa att Martorp var genomsökt? Samma Lars?

59 årig man som bor i Götene (på en stor lantbruks gård)

äger bla.:
VOLKSWAGEN CADDY (2013) vit
VOLVO V70 (2007) grå
2015-10-31, 00:05
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Otroligt bra fråga

Jag har tänkt samma sak;

Tänk om de blodfläckar man säger är MGMs blod i verkligheten är Lisas blod men att det fanns MGMs DNA på samma ställe som Lisas blod och att på just det stället finns begges DNA men bara en av dom ät upphov till blodet.

Om det är möjligt, ja då har vi svaret på hur MGM kan vara oskyldig på trots av all denna tekniska bevis.

Om jag var advokaten skulle jag skicka alla dessa MGM blod besudligar till englands bästa forensic lab och be dom testa.

Man kartlägger DNAet. MGM, BO och övriga berörda topsas så man får det rena DNAet från varje individ som är aktuell i fallet.

Det är en DNA profilering som ett genetiskt personligt fingeravtryck.

Idag är det väldigt tillförlitligt.

Så det dem gör är att med de rena proverna plocka ut vilka personer det rör sig om.
Medlem
Vi har en Byssja på jobbet som vi kallar den , vi är på olika platser varje dag och jobbar så då drar vi runt Byssjan och använder den som fika/omklädningsrum.

Det är vad Byssja är för mig.
Bannlyst
Ödets ironi att hon ville bli bonde och så slutade hennes liv i en ladugård

http://nyheteridag.se/lisa-holms-egna-ord-ska-bli-bonde-nar-jag-blir-stor/
Medlem
Hur gör man för att lyckas "fickringa" med en iphone 5?
Går förfarandet att reproducera?
2015-10-31, 00:06
Medlem
Citat:
Dom letade dessutom där dagen innan. Troligt att de inte såg denna ganska iögonfallande jacka?
På torsdag ringde pappa Holm och korrigerade sitt hjälmsignalement. Dagen efter hittas hjälmen. Dagen efter hittas också kroppen samtidigt som militären misstänkliggör litauerna.
Hur ska man tolka detta sammanträffande?
vad tänker du själv om det? jag tror att här har man tänkt "the butler did it" från minut 1.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Visste NB vem det var som gick förbi ?

som jag skrev innan

Det handlar mer om att försöka vara så osynlig som möjligt för NBs del efter detta brottet , även om han inte visste att det var pappan ska man inte göra en sån här grej , om man förstås inte är mentalt sjukt på något sätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
När skulle det ha skett?
När den andra Litauern som fick sparken jobbade kvar?

Va inte det andra Litauer. ... som jobbade i spritfabriken när den va i drift i Blomberg?
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Nu handlar det ju om att dra upp vikten i ett rep, som dessutom är lindat x antal varv runt ett rör. ...

Det är inte på det sättet han har hanterat repet. ”Låsningen” fungerar utifrån annat syfte. Karln är ingen idiot utan praktisk yrkesman.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in