2015-10-30, 22:44
Medlem
Jag kan tro att Lisas pappas jobb kommer väga in i själva åtalet också.. Med tanke på att han jobbar för försvarsmakten så tror jag det spelar in en del också. Hade Lisas pappa haft ett vanligt jobb så hade säkert detta undersökts mer än vad dom gjort. Det känns lite som dom redan bestämde sig innan bevisen var klara. Dom bestämde sig ju redan då när NB hade pratat med MP att militären redan hade sökt där runt Martorp. Han å sin bror var å leta mask i komposten där för dom skulle fiska istället för att arbeta eftersom deras arbetsplats var avspärrad. Han hade då sett militärjeepar sökt där boden låg så han berätta detta för Mp senare som genast tyckte att han försökte få dom att åka därifrån när det enligt NB bara va att han gick fram å prata med dom för att nämna om jeeparna å militären.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Jag går på fakta som knyter NB till att vara GM och inte SH. Idiot.

Då behöver du inte bli upprörd (och personligt berörd?) på mig som är förutsättningslös och vet hur kunskap och statistik ser ut om sannolika gärningsmän.

Vad säger din "fakta" om att DNA inte är planterat? Det har visst lämnats flera prover? Behövdes alla dessa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Jasså?

yess, så är det.

För att HD ska ta upp det behöver dom följande. Ärendet är så unikt att det inte behandlats innan i liknande grad och man behöver ett prejudikat 8finns inget prejudicerande innan) då tar man upp det, dömer och visar vägen för kommande ärenden av liknande karaktär!

Att Lisa blivit av med livet där och då och en galning har gjort det är inget unikt som inte avhandlats i svenska domstolar innan!

DVS ingen prövningsrätt i HD
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Han svarade på det, han hade sett två jeepar där tidigare och därför sa han att området var genomsökt, när han fick frågan om det så sa han att han inte visste varför han sa så
Han ville informera upp detta kanske, varför måste det betyda mer? Området var ju sökt av militärer. Han sa sanningen.

När det gäller NB tolkar alla allt till det värsta.
Men det är klart , NB är litauer, EU-migrant, husslav hos godsherren. Hans status är så gott som 0. Sparka på den som redan ligger. Känns igen från skolgården.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det kanske har påpekats tidigare, men pappan har skjutsat henne de åtta tidigare arbetspassen. Nu skulle hon få "frigöra" sig och få åka moppe till jobbet, som pappan hade fixat och tankat. Vad händer då? Pappan och mamman dyker upp på fiket halv fyra... Men va fan. Vilket jävla kontrollbehov. Kunde dom inte fika någon annanstans denna söndag och låta henne vara. Hon blev ju uppenbart irriterad när dom dök upp. Hallå, köra nästan 10 mil för att fika hos dottern när hon ändå inte behövde skjuts. Ryser.

Pappan skulle hjälpa till med en grej på fiket.

Jag undrar för övrigt hur du hade känt om din dotter, bror, mor eller far blivit mördad och att sen ha personer på nätet som misstänker att du har gjort det trots alla bevis talar emot dig och en given MGM finns?

Lyckligtvis läser med största sannolikhet SH inte tråden. Men även jag, som inte har någon anknytning till familjen, mår på fullaste allvar illa av att läsa alla foliehattars "svar på tal" om att det nog minsann är SH ihop med militären och hela jävla svenska staten som ligger bakom detta. What's next? UFO? Illuminati? Kanske Putin? Varför inte Kim Jong-un?
2015-10-30, 22:45
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men lyssna nu han hade tänkt fjutta på allting men antingen var gasen slut i tändaren eller så hade han ingen just vid tillfället då tänkte han fan kan ju inte bara låta kroppen ligga här på rishögen så han tänkte snabbt att fan jag gömmer henne i byschan så länge och sagt o gjort så knökade han in henne i skåpet täckte med en hög kläder och dunken framför. Sedan åkte han till affären köpte ciggar o cigarettändare tror det var sexpack öl också Carlsberg. Sen kom han väl på att fan jag kan tutta eld på skiten imorgon så jag åker hem till frugan istället och får mina kläder tvättade.

Vad tror ni låter inte detta jävligt rimligt?

Jo viss jätte bra tänkt skicka upp ett par timmar feta röksignaler så att polisen brannkåren och hela trakten kommer förbi snabbt som ögat och så ligger där ett människo och hjälm skelet kvar i askan.
Du hade kanske glömt att det var et stort eftersök igång i trakten
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Men att dra upp 50 kg människa är inte lika lätt som det låter. Har han dragit upp henne genom att dra i repet över röret så blir det dessutom tyngre eftersom det blir friktion. Har han lyft upp henne och satt en snara runt halsen på henne så krävs det också mer än vad man tror att lyfta en människa.

Men visst, omöjligt är det inte. Däremot svårare än vad ni tror. 50 kg skivstång är ingenting, men 50 kg människa är rätt mycket. Har hon dessutom gjort motstånd så blir det ännu svårare.

Helt klart, jag reppade ofta 10-12 ggr marklyft med 125 kg, så att flytta en svarv på 100 kg borde ju vara lätt, tänkte jag. Jo, tjena...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Leif Silbersky säger som mig efter dessa tre dagarna i rätten

Loppet är kört

Bevisning och hustruns vägran att vittna talar inte för MGM

Se inslaget på AB

Leif Silbersky är en ökänd sexualbrottsadvokat. Noll trovärdighet.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Beträffande frugans DNA på Lisas trosor: Det troligaste senariet är väl att han legat med frugan, ej tvättat sig efter det, och sen "ollat" på trosorna innan han drog ned dem.

Exakt så tror jag med. Frun och AB säger att han har dålig hygien. Hon får tjata in honom i duschen
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Det finns visst bevis för det. Hårstrået i vägen där röret går ut och avskavt dam på röret.

Ja, hårstrået finns med i FUP:et, det är ett bevis som åklagaren kan framlägga, dock så glömmer du vad detta hårstrå bevisar, det är vad domstolen anser att det bevisar som är relevant. Vad du, jag och alla andra anser att det bevisar är bullshit i sammanhanget.

Det handlar inte om konsensus i den här tråden, domstolens bedömning är allenarådande, tro icke annat din tönt.
2015-10-30, 22:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Leif Silbersky säger som mig efter dessa tre dagarna i rätten

Loppet är kört

Bevisning och hustruns vägran att vittna talar inte för MGM

Se inslaget på AB

Knappast någon som har missat vad Silbersky har sagt, vart vill du komma? Sitter han inne på sanningen eller vill du ha en sannolikhetsdiskussion, hur många gånger har LB haft rätt, är det vad du vill säga?
2015-10-30, 22:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Hur vore det om du tog och titta på bilden i FUPen en stund och meditera lite över vad du ser innan du postar ditt inlägg...

Finns väl ingen bild på det?
Har du tillgång till hemligt material eller....?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in