Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
Hej
letsdoit, det var länge sen! Det sättet som Liza mördades berättar om en enstöring mördare som var full med hat mot kvinnor i allmänhet och svenska tjejer i synnerhet! Han dödade Lisa med ett mycket förnedrande sätt. Jag tror att hatet mot kvinnor har drivit mördaren mer än sexuella begär. Du beskriver på ett väldigt bra sätt mördaren med blandning av allvar och ironi! Och det är 1-0 till mig för att jag förutsåg att frugan och brodern skulle vända ryggen mot honom men inte du

Hej
matematiker, det var inte i går! 1-0 till dig för AB/IB:s ryggar, men jag ska ha en halv poäng för ståndpunkten att ryggarna talar för att AB/IB kommit till vissa insikter, bl.a. att de själva vet att de försökt sig på en hel del valser under utredningens gång och därför inte gärna kan ställa upp och vittna eftersom detta varken skulle gynna NB:s sak eller dem själva. Eftersom de ljugit och svängt sig hela tiden hade det egentligen blivit fel, hur de än valt att göra. – Tillgodoräknar mig 3 poäng för skrotade stöld-, sprit- och narkotikahypoteser samt konstaterar att jag leder mordligan med 2,5 points. – Ditt kvinnohat utjämnar ställningen något, men kom just på att jag bör krediteras en skrotad nyckelhypotes. Dina sexuella begär gör dock att du går upp i ledningen, och jag ser ingen annan utväg än att jogga i väg med NB till första bästa psykoterapeut: Han är helt slut i sina nerver; tillintetgjord; färdig för skroten, han också. Frågan är om inte det senare gäller även IR.
Det enda NB tycks ha kvar och bita sig fast vid, är att bedyra sin oskuld eftersom alternativet skulle åsamka hans närmaste ett ännu större lidande. – Han är svårt sjuk; bevisat livsfarlig, och han skulle behöva långvarig professionell hjälp för att om möjligt få bukt med sina djupgående störningar.
Nerverna tycks han f.ö. ha haft problem med också under själva brottet; det är nog inte bara tidspressen som gjort att allt ser ut som det gör - inkl. GJ:s fönsterbleck.