2015-10-30, 19:30
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Tycker också det är märkligt att de inte kallat dom ännu! De borde absolut gripas.

Baserat på vilka bevis ?
2015-10-30, 19:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hej letsdoit, det var länge sen! Det sättet som Liza mördades berättar om en enstöring mördare som var full med hat mot kvinnor i allmänhet och svenska tjejer i synnerhet! Han dödade Lisa med ett mycket förnedrande sätt. Jag tror att hatet mot kvinnor har drivit mördaren mer än sexuella begär. Du beskriver på ett väldigt bra sätt mördaren med blandning av allvar och ironi! Och det är 1-0 till mig för att jag förutsåg att frugan och brodern skulle vända ryggen mot honom men inte du
Hej matematiker, det var inte i går! 1-0 till dig för AB/IB:s ryggar, men jag ska ha en halv poäng för ståndpunkten att ryggarna talar för att AB/IB kommit till vissa insikter, bl.a. att de själva vet att de försökt sig på en hel del valser under utredningens gång och därför inte gärna kan ställa upp och vittna eftersom detta varken skulle gynna NB:s sak eller dem själva. Eftersom de ljugit och svängt sig hela tiden hade det egentligen blivit fel, hur de än valt att göra. – Tillgodoräknar mig 3 poäng för skrotade stöld-, sprit- och narkotikahypoteser samt konstaterar att jag leder mordligan med 2,5 points. – Ditt kvinnohat utjämnar ställningen något, men kom just på att jag bör krediteras en skrotad nyckelhypotes. Dina sexuella begär gör dock att du går upp i ledningen, och jag ser ingen annan utväg än att jogga i väg med NB till första bästa psykoterapeut: Han är helt slut i sina nerver; tillintetgjord; färdig för skroten, han också. Frågan är om inte det senare gäller även IR.

Det enda NB tycks ha kvar och bita sig fast vid, är att bedyra sin oskuld eftersom alternativet skulle åsamka hans närmaste ett ännu större lidande. – Han är svårt sjuk; bevisat livsfarlig, och han skulle behöva långvarig professionell hjälp för att om möjligt få bukt med sina djupgående störningar.

Nerverna tycks han f.ö. ha haft problem med också under själva brottet; det är nog inte bara tidspressen som gjort att allt ser ut som det gör - inkl. GJ:s fönsterbleck.
2015-10-30, 19:32
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hoppla hoppla! Dålig dag eller bara svårt att acceptera annan syn?
Det vet i hundan, men du låter riktigt grinig.
Va inte det, det är fredag

Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Helt otroligt. Hur får man upp en människa så? Det går inte att göra det ensam om man inte är typ världens starkaste man.

Han måste alltså haft hjälp...

Nån hade sett en hink på bilderna. Men hantverkare brukar vara riktigt starka.
2015-10-30, 19:33
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Hade NB ett rivsår på höger hand (biceps)?

Aldrig har en så kort mening krånglats till så mycket.
Menar du höger hand eller höger biceps ?
Medlem
På sidan 276 i FUP:et säger en kvinna som heter Agneta Stenberg att en kvinna vid namn Raila har berättat att Litauerna eller bröderna har ofredat tjejer som arbetade på spritfabriken.

Sen står det att "De skulle även ha varit hemma hos flickorna i deras "övernattningsrum"
Vad betyder det? Har dom varit otrogna också eller?
Medlem
Beträffande frugans DNA på Lisas trosor: Det troligaste senariet är väl att han legat med frugan, ej tvättat sig efter det, och sen "ollat" på trosorna innan han drog ned dem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Vart har du fått det ifrån??

Pappan berättade under gårdagens rättegång att han vann dem på en tävling. För små för honom, lite för stora för Lisa, men hon hade dem ändå.
2015-10-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Nej flera runkar är ju gamla, han har ju stått i fönstret tidigare veckor och sett flickorna samt kanske fantiserat mörda dem

Nu diskuterade jag sperman i lampskärmen. Han kan ha använt den för att inte sperma skulle finnas där LH dog. Han stod alltså inte i fönstret och runkade när han mördade LH.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Aldrig har en så kort mening krånglats till så mycket.
Menar du höger hand eller höger biceps ?

menade hade han riv sår någonstans
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hej matematiker, det var inte i går! 1-0 till dig för AB/IB:s ryggar, men jag ska ha en halv poäng för ståndpunkten att ryggarna talar för att AB/IB kommit till vissa insikter, bl.a. att de själva vet att de försökt sig på en hel del valser under utredningens gång och därför inte gärna kan ställa upp och vittna eftersom detta varken skulle gynna NB:s sak eller dem själva. Eftersom de ljugit och svängt sig hela tiden hade det egentligen blivit fel, hur de än valt att göra. – Tillgodoräknar mig 3 poäng för skrotade stöld-, sprit- och narkotikahypoteser samt konstaterar att jag leder mordligan med 2,5 points. – Ditt kvinnohat utjämnar ställningen något, men kom just på att jag bör krediteras en skrotad nyckelhypotes. Dina sexuella begär gör dock att du går upp i ledningen, och jag ser ingen annan utväg än att jogga i väg med NB till första bästa psykoterapeut: Han är helt slut i sina nerver; tillintetgjord; färdig för skroten, han också. Frågan är om inte det senare gäller även IR.

Det enda NB tycks ha kvar och bita sig fast vid, är att bedyra sin oskuld eftersom alternativet skulle åsamka hans närmaste ett ännu större lidande. – Han är svårt sjuk; bevisat livsfarlig, och han skulle behöva långvarig professionell hjälp för att om möjligt få bukt med sina djupgående störningar.

Nerverna tycks han f.ö. ha haft problem med också under själva brottet; det är nog inte bara tidspressen som gjort att allt ser ut som det gör - inkl. GJ:s fönsterbleck.

Precis, förstår inte varför alla tror han ska erkänna, det kommer han aldrig göra
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Aha, och det vet du?

Jag påstår inte något, observerar, noterar och delger vad jag hittar, bedöm själv.

AJ:s fru säger såhär, FUP citat;

J berättar att hon och Arne har ett hus i Torekov som de tillbringar endel tid i. Veckan före
Lisa försvann tog J med sig Irina ner till huset för att städa där nere. Hon säger att de åkte ner
på tisdag morgon och kom sedan hem på fredag eftermiddag. Hon berättar att de körde ner i
hennes BMW. Väl där sov de över i huset och de var där hela tiden.

IB har således färdats i AJ:s BMW, den bilen som har avfärdats. Är det osannolikt att IB:s DNA fanns i den bilen en vecka efter trippen till Torekov? Är det osannolikt att ett par blottlagda trosor kan kontamineras med det här DNA:t om offer med trosor transporteras i den här bilen?

Som sagt, jag noterar bara, och jag tycker att du borde vara lite ödmjukare inför hur andra tänker.

Bra tänkt YO!
Jag tänker ju Alfons* Del Corra* AJs styvson som evt. bilföraren i den blå BMW med den blonda kvinnan på baksätet (Lisa?), signalementen skulle kunna passa på styvsonen och Lisa.
Ända problem med den teorin är att vittnet säger att det var en utlandsregnr bil och att vi inte har någon bekräftelse på att ACD var i Blomberg den 7 Juni (jag tror dock att det är mycket möjligt att han var i Blomberg)
Och osäkerheterna med de andra 2 Jönsson bröder's alibi den 7 Juni omkring tidpunkten för Lisa's försvinnande skulle ju kunna passa med att dom snabbt skulle iväg och hjälpa styvbrossan.
Om detta nu skulle ha hänt, då kan man ju fråga sig om dom tillkallat/hämtat MGM och bett honom att städa upp?
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-30 kl. 20:07.
2015-10-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androidkungen
Har hitintills läst ca 750 sidor av fup från 1-750 och skummat igenom resterande. Att det finns omständigheter och på sitt sätt konkreta bevis med DNA som är svåra att förklara för NB råder inget tvivel om. Och just det har satt igång drevet på riktigt, blodhundarna har vittring av förklarliga skäl. Och nu går det i 110 på detta spåret.

Ändå kan jag inte Komma ifrån känslan av någon mer ska till.

Utöver det, Den ende hitintills som haft någon riktigt nedlåtande att säga om NB skulle vara jägaren. Har jag missat något på den punkten så fyll gärna i tack.
Det du har missat är att det inte spelar så stor roll hur nedlåtande NB's omgivning är gentemot honom, i ljuset av bevisläget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in