2015-10-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Nåt sånt här händer inte oss - Lisa gör inte så här - Vi är en helyllefamilj. SH i Fup
Men han var hemma. Ha åkte någon minut efter åtta.

"Helyllefamilj" samtidigt som han inte kunde köra LH denna dag, tvingar henne att ringa hans kollegor (efter att ha tjatat på henne i 20-30 min), inte ringer hennes mobil varken efter "fickringningen" eller på kvällen, driver på att hon ska åka moped själv, försöker att få ut henne i och med att hon inte vågade själv, förbjuden att använda Facebook, hämtar henne kl 21 vid fester osv.

Sen väljer han en sexualbrottsadvokat som mer framstår som en "försvarare"...
2015-10-30, 22:41
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hon var ihoptryckt i skåpet, om man ser de bilder som egentligen hade sekretess så ser man att hela byltet dvs kropp och kläder befinner sig under låskolven på skåpet

Var finns dessa bilder? I FUP är de maskade.
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Orkar du förklara hur denna" repbroms" fungerar? Jag förstår inte!
Måste man göra någon särskild knut på repet eller?

Repbroms betyder att man låter repet glida över en tillräckligt stor yta så att så stor friktion uppstår så att den som vill bromsa eller stoppa något lyckas med det utan allt för stor ansträngning.

T.e.x så drog bergsklättrare för i tiden sitt klätterrep bakom sin rygg för att skapa friktion när dom säkrade sin klätterpartner.

Hopp i land kalle gör en likadan när han lägger en åtta för att bromsa upp båten, han kan då med en hand bromsa hela båten.

Viras snöret flera varv runt ett rör uppstår motsvarande friktion varför man kan med lätthet hålla tunga föremål, även med bara en hand..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Varför besökte SH NB i arresten och skakade på huvudet?
Ett hot?

Fastslaget att det var en arrestvakt. Kommer rapport på det. Den incidenten är avskriven.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men han kanske hissade upp och sen rulla repet några gånger över röret

Troligt, och med det vill jag säga att om man har lite kritiskt tänkande så kan det finnas fler förklaringar på saker och ting som man först tycker sig ha en klar bild över.
Har man sen en lång kedja av troliga antaganden, som passar ihop, så säger det mer än alternativa teorier på detaljnivå.
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han är 1,85 lång och hon 1,65 och väger 45 kilo.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det beror sig på hur man gör. Är nog inga större problem.

Men att dra upp 50 kg människa är inte lika lätt som det låter. Har han dragit upp henne genom att dra i repet över röret så blir det dessutom tyngre eftersom det blir friktion. Har han lyft upp henne och satt en snara runt halsen på henne så krävs det också mer än vad man tror att lyfta en människa.

Men visst, omöjligt är det inte. Däremot svårare än vad ni tror. 50 kg skivstång är ingenting, men 50 kg människa är rätt mycket. Har hon dessutom gjort motstånd så blir det ännu svårare.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett helt korrekt beteende från polisens sida.

Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Vill du påstå att pappan är utrett? Varför är han inte utredd? Det är anmärkningsvärt och reser frågor/tvivel i utredningen.

Hur var pappans relation med dottern egentligen? Det behöver redas ut.

Vad hände denna dag? Det behöver redas ut.

Varför skall pappan utredas?

Polisen har betett sig helt korrekt.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Det finns en del intressanta saker i detta.

Lisa Holms pappa har uppgett i tingsrätten denna vecka, att han känner halva Missing People (vi får väl anta att han menar halva lokalavdelningen av Missing People). "Halva Missing Peoole har connections till min familj". Samtidigt var han civilanställd inom militären.

En sak jag saknar som först gjorde att polis grep brorsorna, är detaljen från Missing People om att den huvudmisstänkte uppträtt konstigt när de kom förbi honom.

Vad handlade detta om? För detta väckte ju misstankarna? Var det just hans fras "Militären har redan sökt här"?

Se redovisningen från MPS av Torbjörn....
2015-10-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Min uppfattning är att han stod vid bilen när han vinkade till Adriana som kom springandes. Jag bedömer dock att han inte hade särskilt mycket tid på sig, eftersom han (enligt bildupptagningen) skall ha lämnat Handlar'n i Källby ca. 19.23 och sammanträffandet med Adriana skall ha ägt rum ca.19.30 (när jag ställde frågan i tråden så fick jag information om att denna sträcka tar cirka fem minuter att köra). Platsen med kopplingsrummet är väl vald, skulle jag vilja hävda. Däremot tror jag att det hade kunnat vara vem som helst, Adriana, Lisa Holm eller någon annan som hade eller har den fysiken. Anledningen till att han fnyser i rätten när mötet vid silosarna kommer på tal tolkar jag som att han på något vis har ett behov av att visa på att det går att ifrågasätta Adrianas trovärdighet. Men vem vet...

Jag tycker dom borde frågat ut denna kvinna lite mer. T.ex om hon någon bil kört förbi henne.
För MGM lär antagligen ha kört förbi henne och sen stannat längs vägen lite längre fram. För han visste uppenbarligen att hon var på väg åt "hans håll".
2015-10-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
"Helyllefamilj" samtidigt som han inte kunde köra LH denna dag, tvingar henne att ringa hans kollegor (efter att ha tjatat på henne i 20-30 min), inte ringer hennes mobil varken efter "fickringningen" eller på kvällen, driver på att hon ska åka moped själv, försöker att få ut henne i och med att hon inte vågade själv, förbjuden att använda Facebook, hämtar henne kl 21 vid fester osv.

Sen väljer han en sexualbrottsadvokat som mer framstår som en "försvarare"...

Rekommenderar en djupdykning i FUP. Inga rätt.
2015-10-30, 22:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Det finns en del intressanta saker i detta.

Lisa Holms pappa har uppgett i tingsrätten denna vecka, att han känner halva Missing People (vi får väl anta att han menar halva lokalavdelningen av Missing People). "Halva Missing Peoole har connections till min familj". Samtidigt var han civilanställd inom militären.

En sak jag saknar som först gjorde att polis grep brorsorna, är detaljen från Missing People om att den huvudmisstänkte uppträtt konstigt när de kom förbi honom.

Vad handlade detta om? För detta väckte ju misstankarna? Var det just hans fras "Militären har redan sökt här"?

Se redovisningen från MPS av Torbjörn Bergman FUP #415
2015-10-30, 22:44
Medlem
Willow1s avatar
Leif Silbersky säger som mig efter dessa tre dagarna i rätten

Loppet är kört

Bevisning och hustruns vägran att vittna talar inte för MGM

Se inslaget på AB

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto