2015-10-30, 21:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitgirl
Ni som läst FUP. Förklara varför MGM säger till Missing People att militären redan har varit här och sökt. Militären???

Därför att militären hade varit på Martorp och sökt.
Medlem
Jag tänker på att mycket onödigt lidande skulle kunna förhindras om inte dessa "störda personligheter" hade fruar, sambor som "täckte upp" för dom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Det hä med handsken i ladan är ju märkligt också.. om nu den åtalade är skyldig varför gömde han inte handsken i ladan när han hitta den på måndag morgon. Han hade frågat sin bror om det var hans men det var ingen som kände igen den så dom lät den ligga kvar. Om nu någon av dessa är skyldiga borde dom väl städat bort den innan någon annan hitta den?

Han går där med sin bror i ladan, plötsligt ser han Lisas handske, vad ska han då göra?
Säga " Men hoppas, den här blev nog kvarglömd här igår då jag mördade Lisa" ?

Det är klart han låtsas som att han aldrig sett skymten av den. Därav frågan till sin bror.
Eller tycker du att han skulle ha packat ner den i sin ficka när hans bror ser det?
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Han måste ju ha haft hjälp! För hur ska han ha fått upp henne så högt själv ? Tycker att det är väldigt skumt alltihop

"Ta på dig snaran annars skär jag halsen av dig", på knagglig engelska.
2015-10-30, 21:24
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Du är inte den vassaste kniven i lådan. Och vad fan har Åkesson med detta att göra? Men visst Lisa stod på tårna och kämpa för sitt liv. Nästan 2 meter upp sitter röret. Snöret har rätt längd? Dammet uppe på röret talar för att Lisa levde? GM ställde in rätt längd på snöret med en människa som kämpar för sitt liv!

Du kan inte möjligtvis om du verkligen anstränger att tänka efter att MGM sliter lös hår från LH under den tiden han arrangerar hängningen och att detta hår då hamnar där han händer far runt när han lindar snöret runt röret???

Hans händer måste i detta scenario vara i kontakt med både med LH hår och med kaklet på 2 meters höjden vid röret..
2015-10-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vilken tid lämnade IB hemmet?

Kl 10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det stämmer inte riktigt, man kan rekonstruera väldigt trovärdigt om man har bra information, vilket man har i det här fallet. Jag är ganska säker på utredarna har en klar bild hur det har gått till.

Det intressanta är ju snaran, hade han bara virat ett rep runt halsen på henne eller var det en riktig snara?https://www.google.se/search?q=snara&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&sou rce=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CCcQsARqFQoTCP7b6tGA68gCF WK_cgodI4YLSg

Ja det kan man givetvis, men det är fortfarande bara en teori.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Det har efterfrågats spår av BOs urin, för att med större säkerhet fastställa exakt mordplats.
Min tes är att innan en längre färd hem på moppe, så passar man på att gå på toa.
Keep it simple.

Avföring då, det avsaknas också? alla muskler slappnas när döden inträder.
Gå till FUP och titta på Lisas jeans och trosor, nada ingenting, inte ens en liten fläck.
2015-10-30, 21:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
FUP sid 856-863:

"5503/26565–15/G017 Trosa –Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.

5503/26565–15/G018 Jeansbyxa med livrem – Satt nere runt smalbenen på
målsäganden Lisa Holm.
Vid ankomst till laboratoriet var byxorna vrängda ut- och in.

5503/26565–15/G019 Träningsbyxa, svart – Satt nere runt smalbenen på
målsäganden Lisa Holm.
Vid ankomst till laboratoriet låg byxorna inuti jeansbyxorna 5503/26565–15/G018."

När Lisa klädde på sig för hemfärden tog hon träningsbyxorna utanpå jeansen, men vid ankomsten till labbet låg byxorna inuti jeansen. Alltsamman ut-och-in, alltså.

Bra logik där. Det borde få tyst på de flesta.
Bannlyst
Men lyssna nu han hade tänkt fjutta på allting men antingen var gasen slut i tändaren eller så hade han ingen just vid tillfället då tänkte han fan kan ju inte bara låta kroppen ligga här på rishögen så han tänkte snabbt att fan jag gömmer henne i byschan så länge och sagt o gjort så knökade han in henne i skåpet täckte med en hög kläder och dunken framför. Sedan åkte han till affären köpte ciggar o cigarettändare tror det var sexpack öl också Carlsberg. Sen kom han väl på att fan jag kan tutta eld på skiten imorgon så jag åker hem till frugan istället och får mina kläder tvättade.

Vad tror ni låter inte detta jävligt rimligt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Han måste ju ha haft hjälp! För hur ska han ha fått upp henne så högt själv ? Tycker att det är väldigt skumt alltihop

Tycker inte man ska snöa in alltför mycket på att hårstråna fanns där uppe, faktiskt.
Det finns egentligen ingenting som tyder på att hon har hängt 2 meter uppe i luften.

Hårstråna kan lätt ha följt med om/när han kastade över repet eller dylikt. Det kan till o med ha blåst dit upp pga korsdrag ifrån hålet i väggen. Det är inget man kan utesluta.

Jag tror mer att hon har hängt såpass att hon kan nå ner litegrann med tårna på golvet.
2015-10-30, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Något som är märkligt tycker jag är att militären söker på Martorp med flera bilar och plötsligt hittar man hjälm och jacka.
Varför ser inte militären detta?
Det ligger inte väldigt väl gömt i rishögen.
Och var ju så rysligt skickliga att hitta saker första kvällen.

Har militären lagt dit hjälm och jacka?
Nej, kommer ni att säga, varför skulle de gjort det?
Ja , det kan man verkligen fråga sig.
Mycket bra fråga!
De har med en ovanlig personlighet att göra
En person som gillar att manipulera och förändra underlagen

Först gör han det för en person som är väldigt nära underlagen och då tar han bort underlagen.
Sedan när alla söker spår efter det, lägger han dit vad som passar, i bit efter bit.
För han har makten - Han har kontrollen
När alla söker något kommer en handske fram
området är också avsökt innan av personer som intygar att de skulle sett något om det fanns där då! Men nu har han igen förändrat hela bilden genom att ändra underlaget för slutsatsen.

Men han har kontrollen och därmed makten
Alltså jag har jättegärna fel. men kom med något bättre än detta usla ... jag har sökt men inte hittat något som kommer i närheten. Samma sak med örhänget. en polis säger att han är 100 procent säker på att det inte låg där då han sökte. Osv. Som yrkesman skulle åtminstonde jag gräma mig kraftigt för en sådan miss. Men nu händer de hela tiden, varför?

Nero är stark, Nero har kontrollen. Jag tänker pyroman som larmar brandkåren och sedan håller sig när för att kolla. Ett ganska otäckt mönster i kalejdoskopisk tunnelsyn, lindas liksom en kon in i samma tunnel. förstår du inte, ok ingen gör nog det till fullo. så kolla igen en liten kon på att toppa huvudet med som en spiral in i tunneln med silvertejpad gloria, bara hennes DNA i tunneln, förlåt rullen. Lisas pappa säger att han såg dem sitta där röka på trappan hela veckan. Jag uppfattar det som i närheten av mordplatsen och det rimmar illa med att de skulle vara rädda för att bli misstänkta primärt. Nero bestämmer så klart.

Strategiskt vansinne - Javisst
Saknar han perspektiv - Nej inte alls
Frågan blir då - i vilket jävla perspektiv är detta rimligt och vilket mönster följer han ... Det är också vad jag försöker svara på. Inget annat.

(FB) Hänga för att dö
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-30 kl. 21:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in