2015-10-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Det undrar jag också. Ser ingen rekonstruktion på en fullständig snara någonstans i FUP.
Snara har ju media skrivit och aro tagit upp
2015-10-30, 21:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Borde de inte hittat hennes DNA på rutan om så var fallet?
Eller menar du att vi inte får ta del av det DNA:t?

Ingen vet ju säkert vilken bil det var dom körde i.
Om det var AJs styvson som körde bilen så kunde de ju vara en hyrd bil iom han ju bor i Dubai, och därför bara på besök.
2015-10-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Ja, där har vi det. Militären ligger bakom mordet på LH.......

förbannade jävla idiot

Självklart ligger militären inte bakom mordet !
Men man kan misstänka att med militärens inklampande de första dagarna så har en hel del spår försvunnit och kanske fynd flyttats!
Det finns ju tecken på att fynd har dykt upp efter man avsökt områden samt att en hel del fynd faktiskt får en aura av att vara placerade i efterhand?
2015-10-30, 21:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Tre bilar militärer söker på Martorp på torsdagen.
Hittar ingenting.
På fredagen hittas Lisas jacka och hjälm i en rishög på Martorp.

Jaa, just det finner även jag högst underligt. Både ”boden” och skräphögen borde rimligen ådragit sig intresse. Närmast oförklarligt ..
2015-10-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du kan inte möjligtvis om du verkligen anstränger att tänka efter att MGM sliter lös hår från LH under den tiden han arrangerar hängningen och att detta hår då hamnar där han händer far runt när han lindar snöret runt röret???

Hans händer måste i detta scenario vara i kontakt med både med LH hår och med kaklet på 2 meters höjden vid röret..

Ja det säger ju allt haha!! du säger i mot dig själv!!!!!!!! Jag vill se någon lägga runt ett snöre på det viset med en människa som har panik, du tycker inte att det skulle varit mer friktion mellan snöret och röret?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Är det någon här som har koll på vilken tid nyheten kom ut i tidningarna om att Lisa Holm var försvunnen?

Jag vill minnas att MGM hade kommit hem där på söndagen med dammiga/smutsiga byxor, och då hade frugan sagt nånting i stil med: Har du gömt henne? Eller" är det du som har gömt henne?"
Och han svarade nånting i stil med " Tror du jag är galen eller.."

Hur kan frugan veta att tjejen är försvunnen innan nyheten ens uppdagats i nyheterna/tidningen?
Vill minnas att nyheten kom ut senare mot kvällen, runt 20-21 tiden.

Har tyvärr inte FUP framför mig, men det står i hennes förhör att hon hade sagt något i stil med det.
Rätt så lustigt ändå då man tänker efter.

Något i den stilen sades men detta var inte på söndagen utan på måndagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ingen vet ju säkert vilken bil det var dom körde i.
Om det var AJs styvson som körde bilen så kunde de ju vara en hyrd bil iom han ju bor i Dubai, och därför bara på besök.
Så han hade hyrt bil i Litauen ? 🤒
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Är det någon här som har koll på vilken tid nyheten kom ut i tidningarna om att Lisa Holm var försvunnen?

Jag vill minnas att MGM hade kommit hem där på söndagen med dammiga/smutsiga byxor, och då hade frugan sagt nånting i stil med: Har du gömt henne? Eller" är det du som har gömt henne?"

Hur kan frugan veta att tjejen är försvunnen innan nyheten ens uppdagats i nyheterna/tidningen?

Har tyvärr inte FUP framför mig, men det står i hennes förhör att hon hade sagt något i stil med det.

Tidningarna hade väl inget ute förrän på måndagen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Det undrar jag också. Ser ingen rekonstruktion på en fullständig snara någonstans i FUP.

Hon hängdes ju med en bit av tråd man packar hö med. Alltså tätplast-tråd eller vad man ska säga. Den är ganska stark
Medlem
Citat:

Dagen efter har de denna konversation.
2015-10-30, 21:37
Bannlyst
Kan vi bekräfta att NB har ätit kexchoklad denna dag?
2015-10-30, 21:37
Medlem
Angående tejpen som lindats runt LHs mun/ögon. Skulle inte GM kunna tänkt på transporten, alltså tejpa huvudet för att minska håravfall, som hade kunnat hittas i bilen i efterhand.

Skulle detta vara möjligt att få in LH i skåpet efter att likstelheten trädigt i kraft, tänkte mest på det våld som gjorts på kroppen tack vare skåpets trånga utrymmen.

Skulle ju i såna fall kunna vara så att GM bara dumpat kroppen i byschan för att senare under veckan gömt i skåpet för att det blivit för stort på drag att gräva ner lr köra iväg kroppen någonstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in