2015-10-30, 20:16
Medlem
Finns det inte en konstig dubbelmoral i att polis/FU-ledare hållit flera förhör med frun och brorsan, men sedan behöver de inte vittna?

Jag tycker det blir oerhört problematiskt, framförallt eftersom de båda ändrat sina stories under sommarens olika förhör.

Det är ju så, att dessa två personer sitter inne med otroligt mkt info som kan lösa detta fallet.

Det borde utredas, detta, men det är en större fråga.

En skicklig åklagare hade knäckt gåtan fullständigt om han fritt fått fråganut brorsan och frun.

Bara det att frun sade såhär på telefon gör ju allt supermisstänkt: "Jag vägrar vittna MOT min man."

Det var hennes ord. Ingen hade nämnt "mot" förutom hon. Ett par pusselbitar till så är detta mord löst.

Men det bygger på att mannens nära och kära levererar.
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det här stämmer ju inte alls. Varför sprider ni det? Samma jävla idioter som spred att hon var styckad osv.?

Är 100% säker på att jag läst ett uttalande från målsägarbiträdet där han uppger att den enda trösten för föräldrarna är att dösförloppet har gått på under minuten.

Nån som kan bekräfta det och hitta en källa?

Garanterat den längsta minuten i livet. Fy faan alltså, en hel evighet
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Eh... vad skulle det bevisa ?
I det här fallet tror jag mer att de använt uteslutningsmetoden.

Du måste skämta??
2015-10-30, 20:18
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja möjligt är det väl att Lisa satt i den bilen, död eller levande ? ja det är tyvärr omöjligt att svara på iom åklagaren ju bekvämligt har stängt igen den dörren för oss alltså sekretessbelagt hela obduktion protokollen, vilket borde oroa alla.

Borde de inte hittat hennes DNA på rutan om så var fallet?
Eller menar du att vi inte får ta del av det DNA:t?
2015-10-30, 20:18
Medlem
Vilken anstalt kommer han få sitta på? Hur ser säkerheten ut? Permissioner?
2015-10-30, 20:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja möjligt är det väl att Lisa satt i den bilen, död eller levande ? ja det är tyvärr omöjligt att svara på iom åklagaren ju bekvämligt har stängt igen den dörren för oss alltså sekretessbelagt hela obduktion protokollen, vilket borde oroa alla.
Men sansa dig nu. Ett vittne med fantasier om deprimerad kvinna i okänd bil men du tar det som fakta?
Försök inse det absolut omöjliga, ekonomiskt såväl som resursmässigt, att utforska precis varenda (stick)spår som du drömmer ihop.
2015-10-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Finns det inte en konstig dubbelmoral i att polis/FU-ledare hållit flera förhör med frun och brorsan, men sedan behöver de inte vittna?

Jag tycker det blir oerhört problematiskt, framförallt eftersom de båda ändrat sina stories under sommarens olika förhör.

Det är ju så, att dessa två personer sitter inne med otroligt mkt info som kan lösa detta fallet.

En skicklig åklagare hade knäckt gåtan fullständigt om han fritt fått fråganut brorsan och frun.

Bara det att frun sade såhär på telefon gör ju allt supermisstänkt: "Jag vägrar vittna MOT min man."

Det var hennes ord. Ingen hade nämnt "mot" förutom hon. Ett par pusselbitar till så är detta mord löst.

närstående behöver inte vittna.
2015-10-30, 20:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Jag tror det sagts dussintals gånger att nära anhöriga inte kan avkrävas vittnesmål. Om man inte gillar den lagen är en annan sak.
2015-10-30, 20:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ja, det är jag jävligt säker på! Som kvinna så har jag under diverse omständigheter erfarenhet av karlars styrka. Jag vill påstå att 50 kg inte är speciellt mycket för en karl, inte ens för de som är betydligt mindre än denna GM.

Jag håller helt med dig – vilket också framgår i den länk jag postade och som du citerade.
2015-10-30, 20:21
Medlem
Citat:

De var ju anhållna? Sen är det inte polisen som "bestämt" att de inte behöver vittna. Anhöriga kan alltid avstå från att vittna.
Senast redigerad av crameol 2015-10-30 kl. 20:23.
2015-10-30, 20:21
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Men visst det låter logiskt att hon var invirad i plast. Men förklara varför man då bemödat sig med att ta bort plasten när man tryckt in henne i skåpet ?

För att inte få med sig material ifrån fordon hon transporterats i?
2015-10-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaaDingDong
Vilken anstalt kommer han få sitta på? Hur ser säkerheten ut? Permissioner?
En sak i taget, dom har inte meddelats. Men om det blir livstid vilket allt talar för så får han börja på Kumla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in