2015-10-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja det verkar inte vara nån hejd på idioter i den här tråden.

Det är ingen våldtäkt, eller försök till våldtäkt.

Det är egentligen mycket värre, det handlar om att få en sexuell kick av att se någon dö.

Det handlar inte om "sexuell närhet", utan en fantasi som han har sett som han gör verklighet utav. Han får en sexuell kick som betraktare av sitt egna iscensatta verk.

Det är Lisa hängande i snaran som är ett "motiv" som han vill åt, inte hennes kropp.

Det är så sjukt att det går över det mesta jag har hört talas om.

Just därför det är konstigt om mannen inte genomgått s k P7:a, liten rättspsykiatrisk undersökning, samt vanlig rättspsykiatrisk undersökning, en RPU.

Mig veterligen är det standard att detta görs fr o m häktning vid speciella mordfall. Brukar också vara offentligt, något som anses viktigt för utredningen även om faktum är att de flesta friskförklaras i dessa undersökningar.

Bland annat friskförklarades pappan på Dalarö utanför Sthlm som stängde in sina barn och satte eld på huset, och två av tre omkom.
2015-10-30, 21:04
Medlem
Något som är märkligt tycker jag är att militären söker på Martorp med flera bilar och plötsligt hittar man hjälm och jacka.
Varför ser inte militären detta?
Det ligger inte väldigt väl gömt i rishögen.
Och var ju så rysligt skickliga att hitta saker första kvällen.

Har militären lagt dit hjälm och jacka?
Nej, kommer ni att säga, varför skulle de gjort det?
Ja , det kan man verkligen fråga sig.
2015-10-30, 21:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Du kan ha rätt i det.
Tror dock att han vill kunna tillgodogöra sig detta så rent som möjligt och då vill han inte förlora fattningen med en orgasm eller någon känsla av någon typ på ytan. Psykopater är mycket känsliga människor och känsliga speciellt för sin egen njutning. Självklart är det för sin egen skulle han och för att han inte vill påverka mottagaren eller visa några känslor som denne skulle reagera på. Om syftet är Hänga för att dö, vill han ha det så rent som möjligt.

I övrigt, tja. det finns inte så mycket rent där och... tja. Jag har hemskt gärna fel i detta.

(FB) Hänga för att dö

Lisas hår sitter 190 cm upp på väggen, troligen har hon hängt där uppe, och inte "stått" på tå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Är han psykopat skiter han fullständigt i vad hon tycker och tänker... Dessutom skall hon snart dö...

Jag satsar på att hon står på tå och försöker skjuta upp döden så länge som möjligt, för hoppet är det sista som överger människan.

Samtidigt står MGM flinande med lampskärmen i ena handen och tokrunkande med den andra allt medans LH tillsist inte orkar mer och dödsryckningarna avslutar hennes unga liv till ärkesvinets stora belåtenhet.

Du tror inte att han skulle missa detta tillfälle för allt i denna värld, utan snarare har han filmat det hela för att använda vid senare bruk...

Snälla du. Läs förundersökningen och sluta läsa alla svarta rubriker bara!
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rimligtvis av den enkla anledningen att då hade han inte fått henne i skåpet alls. Nu lyckades han nästan att med våld "knöla" in Lisa. Övertäckte med kläder och med stöd av en 30 liters dunk.

En 30-liters som det stod 20 liter på på etiketten?
2015-10-30, 21:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Förklara repstumparna då. Jag antar att detta scenario inkluderar en annan GM, så har hon varit bunden och sen lossad inför vidare transport ?
Eller har GM åkt dit och placerat repstumparna där efter ?
OBS ! Jag tycker det är helt rätt att testa så många alternativa scenarion, som möjligt.
Det är så det måste gå till liksom.

1. De lösa repstumpar (ganska korta ju) med endast MGM DNA kan lätt kontaminerats iom han jobbat i slaktrummet, han kan jo också tidigare rört vid repen via sitt arbete.

2.De repstumpar (ganska korta ju) med blandat MGM & Lisa DNA kan vara rep typ 1. som GM har använt till att binda Lisa, använt till snara och till sist skurit av det som var för långt/över.
2015-10-30, 21:07
Medlem
Tre bilar militärer söker på Martorp på torsdagen.
Hittar ingenting.
På fredagen hittas Lisas jacka och hjälm i en rishög på Martorp.
2015-10-30, 21:08
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Snälla du. Läs förundersökningen och sluta läsa alla svarta rubriker bara!

Det har jag gjort och dragit mina egna slutsatser. Vad baserar du dina på? Åkessons facebookssida?
2015-10-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Något som är märkligt tycker jag är att militären söker på Martorp med flera bilar och plötsligt hittar man hjälm och jacka.
Varför ser inte militären detta?
Det ligger inte väldigt väl gömt i rishögen.
Och var ju så rysligt skickliga att hitta saker första kvällen.

Har militären lagt dit hjälm och jacka?
Nej, kommer ni att säga, varför skulle de gjort det?
Ja , det kan man verkligen fråga sig.

Det är ett betydande område och man letande efter spår men framförallt en levande Lisa. Sökområdet utökade mer och mer i riktning mot Martorp ...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så därför lade han jacka och hjälm på ett annat ställe än där liket fanns?
Vore det inte bra om alla fynd funnits på ett ställe och brunnit upp i samma brasa?

Han åkte ju faktiskt iväg och köpte en dyr tändare för 15:- finns bevis i fup med kvitto så vem vet han kanske inte hade en tändare

Så han gömde Lisa snabbt i skåpet o täckte med kläder o tänkte att här kommer ingen att leta på ett bra tag .
Senast redigerad av GeneralTutte 2015-10-30 kl. 21:13.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Just därför det är konstigt om mannen inte genomgått s k P7:a, liten rättspsykiatrisk undersökning, samt vanlig rättspsykiatrisk undersökning, en RPU.

Mig veterligen är det standard att detta görs fr o m häktning vid speciella mordfall. Brukar också vara offentligt, något som anses viktigt för utredningen även om faktum är att de flesta friskförklaras i dessa undersökningar.

Bland annat friskförklarades pappan på Dalarö utanför Sthlm som stängde in sina barn och satte eld på huset, och två av tre omkom.

Tyvärr verkar såna personer vara mycket svåra att hitta. De funkar mycket bra i samhället och inväntar rätt lägen.

Tänker på Dennis Rader som i över 30 år dolde sin verksamhet för frun som inte märkt något konstigt med maken över huvud taget.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
äh jag vet inte exakt, försökte hitta aftonbladets kommenteringsloggar men verkade inte finnas. Men var det inte någon som vittnade om att denna person hade mött MGM i hans, MGM satt då med nedvevad ruta och hejade? MGM påstår att detta var lördagen, medan, ja, jag tror att det var en kvinna med en hund, påstår att det var på söndagen.

Det va väl hon som va särbo med en av de boende i husen längst vägen innan caféet. De gick ut med hundarna innan han skulle skjutsa hem sin särbo.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in