2015-10-30, 21:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
1. Nej, lillebrodern har inte tagit på sig skulden. Våldsporr hittades i MGM dator samt i lillebroderns mobiltelefon.

3. Tydligen är det värt enligt honom. Han lever ju vidare med tankarna för det han gjort och sett varje dag. Absurd tillfredsställelse enligt oss "normala" men för honom handlade även om makt.

4. Ingen P7 har gjorts. Inget som kommit ut iallafall. Detta kan vara sekretessbelagt väl (ej säker)?

Det hittades 6 (läs sex stk) våldsporr bilder i MGMs dator.
2015-10-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Något som är märkligt tycker jag är att militären söker på Martorp med flera bilar och plötsligt hittar man hjälm och jacka.
Varför ser inte militären detta?
Det ligger inte väldigt väl gömt i rishögen.
Och var ju så rysligt skickliga att hitta saker första kvällen.

Har militären lagt dit hjälm och jacka?
Nej, kommer ni att säga, varför skulle de gjort det?
Ja , det kan man verkligen fråga sig.

Ja, där har vi det. Militären ligger bakom mordet på LH.......

förbannade jävla idiot
2015-10-30, 21:12
Medlem
Det hä med handsken i ladan är ju märkligt också.. om nu den åtalade är skyldig varför gömde han inte handsken i ladan när han hitta den på måndag morgon. Han hade frågat sin bror om det var hans men det var ingen som kände igen den så dom lät den ligga kvar. Om nu någon av dessa är skyldiga borde dom väl städat bort den innan någon annan hitta den?
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
De spår de redovisar i FUP är inte tydliga nog att BEVISA att döden inträffade just där.
Uteslutningsmetoden innebär att man förhoppningsvis kollat efter alternativa platser och insett att: "Nej, det måste ha skett här"

Varför tror du att man uteslutit boden som mordplats ? Det var ju faktiskt där man hittade kroppen. Det naturliga är ju att man antar att en död människa dog där den ligger.

???
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Lisas hår sitter 190 cm upp på väggen, troligen har hon hängt där uppe, och inte "stått" på tå.
Jag har inte påstått något sådan heller
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En 30-liters som det stod 20 liter på på etiketten?

Petimeter
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det naturliga är att en människa är död efter att ha blivit hängd.
Har man till det luftvägarna täckta med lager av silvertejp är man definitivt stendöd.
Ännu en idiot som lever i seriernas värld. Obegripligt!

Ja självklart om du uttrycker det på det viset, men nu har jag ju kommenterat det aktuella fallet.
Vidare så kollar jag helhetsbilden och anser att NB är skyldig till mord. Eftersom han nekar så kallar jag det mord. Hade han t ex sjungit ut och erkänt + vidhållit att "det var inte meningen", så vet jag inte vad jag skulle ha kallat brottet.
Oavsett så med det jag läst i FUP, så är NB skyldig, enligt mig.
men jag kan inte svara på om hon levde, var medvetslös eller t o m död när hon hängdes upp på det röret som anges som mordplats.
Har han snarat henne bakifrån och sparkat i ena knävecket, så hon gick ner på knä, så kan hon ha mördats redan vid moppen och sen hängts upp. Googla lite på märken efter hängning. Lossas en snara kort efter döden inträffat, så behöver det inte bli så mycket märken, men hänger kroppen lite längre, så blir märkena tydligare.
2015-10-30, 21:13
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han åkte ju faktiskt iväg och köpte en dyr tändare för 15:- finns bevis i fup med kvitto så vem vet han kanske inte hade en tändare

Ändå sågs han röka väldigt ofta. Kan visserligen haft slut på gas i sin, men som rökare så har jag säkert ett tiotal som ligger lite här och var, både i olika jackfickor, lådor och skit.
Senast redigerad av softmoon 2015-10-30 kl. 21:16.
2015-10-30, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Ändå sågs han röka väldigt ofta.

Gasen kanske var slut?
2015-10-30, 21:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt, karln lider av grav personlighetsstörning.

Det är så sjukt, det enda jämförbara jag kommer på nu är mordet på Elizabeth Short. Något smartare GM där dock.
2015-10-30, 21:15
Bannlyst
Borde det inte gå att kolla vart den dunken med bränsle kom ifrån? Ladan i Blomberg? Fanns ju ett maskinrum där bredvid slakthuset .
2015-10-30, 21:16
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Jag har inte påstått något sådan heller

Nej det var mer som ett tillägg till ditt svar på ett annat inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in