2015-10-30, 21:37
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Ja det säger ju allt haha!! du säger i mot dig själv!!!!!!!! Jag vill se någon lägga runt ett snöre på det viset med en människa som har panik, du tycker inte att det skulle varit mer friktion mellan snöret och röret?

Kan du vara vänlig och utveckla det hela hur jag säger emot mig själv? Vet du vad stringens och logik är för något?
2015-10-30, 21:38
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Ja det kan man givetvis, men det är fortfarande bara en teori.

Nej, det är inte bara en teori. Det är ett faktum att hon blev hängd t.ex.. Sedan tror jag du överskattar minnet, minnesforskning har visat inte bara att detaljer försvinner ur minnet men också att minnena ändras och det går ganska fort. Även om han skulle välja att erkänna och berätta hur det gick till så skulle vi få en förvrängd bild av händelseförloppet.
2015-10-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Undrar hur stor risken är att NB kommer försöka ta livet av sig i häktet.

Var inne på det för några månader sen. Dock så finns det ganska lite att suicidera med och det är ständiga kontroller. Men har han klarat av detta mordet så lär han hitta något att avsluta sitt liv med hjälp utav.
2015-10-30, 21:39
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Kan vi bekräfta att NB har ätit kexchoklad denna dag?

Nej. Det som går att bekräfta är att Nerijus dagen innan (den 6e juni) har handlat två stycken kexchoklad hos Handlar'n i Källby. Detta framgår av kvittot som finns bifogat i FUPen.

Edit: Jag ser dock ingen relevans för kexchokladen avseende dådet.
Senast redigerad av TheFortress 2015-10-30 kl. 21:41.
2015-10-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Självklart ligger militären inte bakom mordet !
Men man kan misstänka att med militärens inklampande de första dagarna så har en hel del spår försvunnit och kanske fynd flyttats!
Det finns ju tecken på att fynd har dykt upp efter man avsökt områden samt att en hel del fynd faktiskt får en aura av att vara placerade i efterhand?

Av militären då eller?
2015-10-30, 21:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja det är ju fullt normalt att dra en runk på dass på jobbet ibland .

När du står där och drar med byxorna nere vid fötterna är då insidan eller utsidan på byxorna synliga?
2015-10-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Avföring då, det avsaknas också? alla muskler slappnas när döden inträder.
Gå till FUP och titta på Lisas jeans och trosor, nada ingenting, inte ens en liten fläck.

Vad vill du säga med detta inlägg?
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Avföring då, det avsaknas också? alla muskler slappnas när döden inträder.
Gå till FUP och titta på Lisas jeans och trosor, nada ingenting, inte ens en liten fläck.

Jo, men jag syftade på att kunna fastställa mordplatsen, mycket urin skulle kunna hamna på golvet och bli ett tydligare spår, men tänk på att man kan pissa på sig vid liv också.
Lite urin skulle kunna sugas upp av kläderna.
Avföring skulle kunna stanna i trosorna.

Jag vill belysa att det kan vara svårt att helt bevisa mordplatsen och det har du själv varit inne på.
Men okej, jag läser i FUP... hmmm... inget urin och ingen avföring, men det måste finnas vid dödsfall.
Shit, hon måste alltså leva fortfarande !
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LockMuck
Angående tejpen som lindats runt LHs mun/ögon. Skulle inte GM kunna tänkt på transporten, alltså tejpa huvudet för att minska håravfall, som hade kunnat hittas i bilen i efterhand.

Tror du att GM är så smart? Han ska ha haft bilder på kvinnor som var tejpade på liknande sätt så förmodligen är det en del av sexfantasin.
2015-10-30, 21:42
Medlem
Så här har det gått till enl min teori
-Han lurar in henne alt bär in henne i ladan
- I ladan sliter han av henne hjälmen. Då lossar ett örhänge som sen hittas i ladan
- han bär in henne i mjölkrummet
-tar fram förberedda attiraljer typ snara o tejp
-fixar upphängningen
-därefter drar upp tröja och BH samt ned med byxor.
-Ollar på hennes trosor (därför frugans dna eftersom han ej tvättat sig efter att ha legat m frugan)
-drar ned trosorna och runkar färdig i lampkupan, som också är förberedd i detta rum
-när han inser att hon är död får han panik. Adrelaninkick, (skräck panik)i magen gör att han skiter ute i ladan
-Upptäcker där att hjälm o handskar ligger kvar i ladan. Får med sig dem men missar en av handskarna.
Därefter logistik till Martorp.
2015-10-30, 21:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Vet man att han måste ha bajsat och runkat just den dagen?

Det verkar ju finnas ögonvittnen i tråden. Något annat sätt att konstatera det finns inte.
2015-10-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Dagen efter har de denna konversation.

Var det även på måndagen hon hade tvättat hans kläder, eller var det på söndagen?

Fan vad det är frustrerande och hemskt att man aldrig kommer få någon klarhet i vad som egentligen hände. Och om man som icke anhörig tycker allt känns bedrövligt, då vill man inte ens föreställa sig vilket helvete familjen Holm går igenom.
Så otroligt hemskt. Man mår så illa. Stackars lilla flicka.

Pappans förhör var något av det mest hjärtskärande man kan läsa.
Det kommer han få dras med hela livet. Även fast det inte var hans fel, så kommer han antagligen klandra sig själv resten av livet för att han släppte iväg henne på moppen själv. Just den dagen.
Fyfan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in