2015-10-29, 23:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Om han verkligen är oskyldig så säger man att det måste finnas en annan förklaring för jag har nämligen inte gjort det! Vi får tillsammans komma fram till hur det gått till för annars går mördaren fri! Jag svarar på allt och lite till för att visa min samarbetsvilja!

Man sitter inte bara o rycker på axlarna. Inte ens den mest efterblivne gör det!

Han har sagt att det måste finnas en annan förklaring än att han är skyldig, åtminstone är det vad han har menat sedan den dagen bevisen presenterades för honom. Polisen kan tjata hur mycket som helst på en oskyldig, när ska den misstänkte veta om han inte från början vet?

NB är inte en polis eller forensiker, hur ska NB kunna hjälpa polisen att hitta mördaren om han inte vet vad som har hänt?

Vårat rättssystem fungerar så, polisen utreder, åklagaren hävdar och bevisar, domstolen bedömer bevisen, den åtalade har inget ansvar alls för att hjälpa åklagaren, skyldig eller inte.
2015-10-29, 23:57
Medlem
Jag fattar inte varför åklagaren inte frågade mer om Nerijus dataspelande på mordkvällen. Han hade ju kunnat ställa detaljfrågor om spelet som lätt hade kunnat kontrolleras. Det känns ju mest som om det var frugan som spelade League of Angels. Nerijus känns inte som typen som spelar onlinespel direkt.
2015-10-29, 23:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja varför analyserades inte hennes skor? Var gick hon sist?
Jag undrar fortfarande varför hon har blod på handlederna. Obduktionen kan innehålla mer som vi inte vet.

Jag tror hennes handleder var bundna.
2015-10-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Jag tror att AJ har med detta att göra. Känns så då gubben intervjuades av en tv kanal sa ironiskt: Nu ska jag inte svara mer på intervjuer jag ska iväg och fira midsommar i stugan ( högre norr i landet).

Då undrar jag vem fan firar midsommar och skyndar på att resa iväg då på ens gård är full av Sveriges alla journalister, poliser och en väns dotter är försvunnen och brott misstänktes från första timmarna.

Ett annat stor varning är att det har framkommit att AJ ägde även gården i / vid Mariestad då en annan flicka försvann för 23 år sedan.

Även det att AJ styvson var i byn då LH försvann, han försvann till Dubai dagen efter.

Varför är det svårt att kolla upp AJ och hans anhörigas Dna.

Jag kan skriva hur länge som helst alla misstankar mot AJ samt hans närstående.

All Dna som finns från NB är självklart att det är hans arbetsplats. Att NBs dna finns på LH kläder är att något kan ha "dragit" med kläderna och på det sätt "plockat" upp NB s dna.

Sedan undrar om det stämmer att vittnen dom "joggade" är på något sätt i AJ bekantskap. Någon skrev att hon är tom svärdotter. Om det är sant så är allt ett stort pjäs.

Ja, det är svärdottern som joggade. Hennes man har svagt alibi. Detta är en riktig soppa.
2015-10-29, 23:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag tror att AJ har med detta att göra. Känns så då gubben intervjuades av en tv kanal sa ironiskt: Nu ska jag inte svara mer på intervjuer jag ska iväg och fira midsommar i stugan ( högre norr i landet).

Då undrar jag vem fan firar midsommar och skyndar på att resa iväg då på ens gård är full av Sveriges alla journalister, poliser och en väns dotter är försvunnen och brott misstänktes från första timmarna.

Ett annat stor varning är att det har framkommit att AJ ägde även gården i / vid Mariestad då en annan flicka försvann för 23 år sedan.

Även det att AJ styvson var i byn då LH försvann, han försvann till Dubai dagen efter.

All Dna som finns från NB är självklart att det är hans arbetsplats. Att NBs dna finns på LH kläder är att något kan ha "dragit" med kläderna och på det sätt "plockat" upp NB s dna.

Sedan undrar om det stämmer att vittnen dom "joggade" är på något sätt i AJ bekantskap. Någon skrev att hon är tom svärdotter. Om det är sant så är allt ett stort pjäs.
Hur framkom det fetstilta?

Ja, Adriana är AJ:s svärdotter.
2015-10-30, 00:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag tror att NB är oskyldig.
Jag tror att risken för självmord är överhängande.
Döms han till detta kommer hans liv vara förstört.

Jag tror han är skyldig, och ja, därför är risken för självmord överhängande.

Hans liv är förstört av honom själv.
2015-10-30, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det är en rulle som redan fanns i ladan är det ju intressant att hans DNA inte fanns på den någonstans med tanke på att han visste att den fanns. Han har således känt till rullen men aldrig vidrört den, åtminstone inte utan handskar, men hans bror har använt silvertejp i ladan, åtminstone hittades en bit silvertejp i ladan(på golvet vill jag minnas) dock oklart ifrån vilken rulle.

Om jag inte minns fel så vittnar AB om att NB brukade använda silvertejp eller att NB någon gång har gjort det?
NB uppger själv att han är den som lagt taperullen i verktygslådan. Han ska ha tejpat något elverktyg som gick sönder dagarna före Lisa blev mördad. Märkligt att hans fingeravtryck inte fanns på rullen. Han säger ju att han inte använder handskar.
2015-10-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Nej, i ett angränsande rum.
Men i ett förhör försade han sig och indikerade själva hängningsplatsen ("nyligen tillkommet" förstås) "helt i onödan". I förhöret tog han tillbaka detta. Hur detta tolkas juridiskt vet jag inte, för mig verkar det styrkande av bevisen. I så fall finns det en sökuppgift kvar för polisen - de får krypa omkring med förstoringsglas och spermahund fram till hovrättsförhandlingen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av signal1
Man undrar ju om det är samma utgångsdatum på desa två förpackningar. För det trycks väl inga serienummer?
Jo det hade varit intressant. Tyvärr var ju kexchokladpapperet på åkern bara en liten "remsa" så det hade nog inte gått att få ut så mycket info på den.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur ska "killen" kunna ge en förklaring? Han är inte kriminaltekniker. Men han nämnde ju tröjan, inbrottet och att han avsätter blod hela tiden.

hans alibi - vad han gjorde under kvällen?

vilken tröja?

du menar inbrottet i cafet?
2015-10-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Nej, tror verkligen inte att han skulle sitta och säga att det var han som pushade på att hon skulle köra mopeden om det inte var så, varför skulle han ta på sig den skulden "om jag inte hade sagt så, hade Lisa levt", det låter inte trovärdigt.

Om inte Lisa inte ville bli skjutsad av pappan skulle han säga det då? Hon kan ha bestämt att träffa någon på dan ( då hon blir kontrollerad) eller efter jobbet.

Det finns ingen anledning att Brandtler på hedersvenskt gammalmansvis måste göra henne till moder Teresa. Hon var en 17-årig tjej. Hon är inte mindre värd för att hon hade smitit iväg och ev skulle träffa pojkvän. Det är fånerier av fam., främst pappan och Brandtler.
Mordet är precis lika allvarligt även om Lisa inte var den "heliga" person de framställer henne som.
2015-10-30, 00:03
Bannlyst
Citat:

Du tar upp mycket intressanta poäng, jag håller med i princip allt du säger. Men varför är det ingen som talar om detta? Det med flickan som försvann 20 år sen skrämmer mig. Jag tror verkligen att den riktiga GM är på fri fot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in