2015-10-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Sluta ljuga!

De enaste trådar/fall där jag tvivlat på utredningen är detta fall och VB i boden.

Jag tvivlar i övrigt fortfarande på VB utredningen och dommen.

Vad är det som får dig att tvivla? Ingenting pekar på en annan GM och det vet du. Lägg fram faktabaserad bevisning som kan välta detta åtal! Inte spekulationer utan fakta.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Precis! Man vet väl för fan när man skiter på golvet inomhus? Det är väl förhoppningsvis inget som händer för ofta?

Det var definitivt ingen prioritet när han hade en dö tjej som han måste göra sig av med.

Det är väl en del av hans personliga naturliga grejor Som exempelvis sperman. Neijrus; Ja har inte onanerat i ladan, lite senare så ändras historien, Eh, det är min personlig grej, jag vill inte prata om det här. Vad får han ut av att ljuga om allting, som det ser ut nu så blir det raka vägen till ett långt fängelsestraff. Frågan är om han bryr sig. Själv tror jag att han anade att loppet var kört efter han utförde dådet. Han försökte inte ens städa upp efter sig.
Medlem
Sunimods avatar
Citat från AB
"Under dagens förhandlingar hördes sex personer som Inger Rönnbäck, den mordmisstänkte 35-åringens advokat, kallat till Skaraborgs tingsrätt.
Rönnbäcks mål var att visa på 35-åringens positiva sidor – "

POSITIVA SIDOR!

Han uppmanar sin fru och bror att ljuga för att skaffa ett alibi för tiden för brottet
Han tvättar sig sällan
Han kollar på våldsporr
Uppmanar Missing People att inte söka i ett område som senare visar sig vara mycket viktigt
Han Bajsar på golvet i ett rum där flera andra brukar vistas
Han har onanerat så det finns spår av sperma tillhörande honom på väggarna i det rummet.

ETT ÄCKEL är min bild av honom förutom att han med stor sannolikhet tagit livet av LH

Hur någon kan hitta några positiva sidor av denna person är fullkomligt ofattbart.
Hur någon normal kvinna kan vara gift med en sådan är ännu mer ofattbart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Efter att dagen dessförinnan ha varit hos Handlar´n vid 19.20-tiden och på hemvägen fått syn på en joggande tjej i hans smak (och som det är oklart huruvida han känt igen från AJ:s visning av pågående byggnation, men detta är långtifrån uteslutet), bör han efter sitt totala fiasko att locka in tjejen i det lilla tomma, insynsskyddade huset vid den nedlagda elstationen, ha kommit i otakt med sig själv och känt behov av revansch.

Hans nervositet kan ha tilltagit; han drack ur sin ölpack men kan ha haft svårt att sova, eller sovit oroligt under natten. När LH kört förbi på sin moped kan det ha räckt att han, som du så riktigt skriver, har hört mopedmotorn, alt. kan han t.o.m. ha hunnit fram till fönstret för att hinna se LH - och han var åter redo för en ny framstöt.

Denna planerade attack kan ha inletts redan innan AB vaknat (och IB befann sig hos fru J - som senare, strax efter kl. 18.00, såg honom genom sitt biblioteksfönster, precis innan han slagit i AB/IB nya lögner och hunnit lämna sin bostad) genom att han först åkt och slängt upp det utlovade fönsterblecket (ett vittne kan ha iakttagit hans bil före kl. 12); sedan återvänt till bostaden för nya lögner och påstådda göranden; typ hämta bättre plåtsax mm. Hela dagen fram till dess fru J fått syn på trojkan, kan sedan ha ägnats åt att förbereda en attack mot LH (som jag tror var utsedd som offer, även om inte ett slumpmässigt offer kan uteslutas).

Det faktum att NB tidigare under lördagen haft tillfälle att se joggerskan, och det faktum att han kan ha haft tillfälle att se även LH, gör att attacker mot i förväg utsedda, särskilt åtrådda mål inte kan uteslutas.
Hej letsdoit, det var länge sen! Det sättet som Liza mördades berättar om en enstöring mördare som var full med hat mot kvinnor i allmänhet och svenska tjejer i synnerhet! Han dödade Lisa med ett mycket förnedrande sätt. Jag tror att hatet mot kvinnor har drivit mördaren mer än sexuella begär. Du beskriver på ett väldigt bra sätt mördaren med blandning av allvar och ironi! Och det är 1-0 till mig för att jag förutsåg att frugan och brodern skulle vända ryggen mot honom men inte du
2015-10-30, 15:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakaFlocka
Det var ju inte samma dag..

MGM var på Handlaren BÅDE den 6 och den 7 Juni, ungerfär samma tid, och i FUP finns övervakningskamera bilder från båda dagarna.
2015-10-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Ingen som har reagerat att målsägandebiträdet babblar i TR och ställer frågor till MGM?
TV intervjuer etcetera.
Vad pysslar Åklagaren med?
Säg till idioten att hålla käften.

Vad är det märkliga? Har du medverkat vid en brottmålsförhandling nån gång
2015-10-30, 15:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Så då menar du mao att det är helt naturligt och logiskt att Neriljus dna finns i LH:s trosor?

OMG, var har du fått det ifrån?
2015-10-30, 15:52
Bannlyst
Att inte frugan ville ställa upp och vittna för NB då hajjar ju rätten hur allt ligger till då han dessutom försökt få både frugan och brorsan att ljuga om alibi.
2015-10-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag håller med dig. Jag tror inte heller han känner något för Lisa eller hennes familj. Annars hade han såklart inte gjort det.

Om han däremot är knäckt över sin egen situation borde han dock inte heller ha begått brottet. Risken att åka dit är för stor vilket jag förklarade i ett annat inlägg. Risken är för stor. Kan han helt enkelt vara helt befriad från konservenstänkande?

Han har gjort det här mot tösen och räknade med att komma undan...
Men jag får känslan av att någonstans i detta brott blir han medveten om att nån sett/vet...
Så han försöker köra sin "damage control "...vilseleda...blindspår och manipulera frun och brodern mm...
Inser det är kört och... "jag vet inget-jag har aldrig sett/träffat denna tjej"...
2015-10-30, 15:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Det som jag tycker talar mest mot MGMs oskuld är alla de uppgifter där ord står mot ord. Kan vi göra en lista över alla de personer där MGM påstår att någon ljuger?

1.Kollegan L Å. MGM påstår att han har sagt att det martorp genomsökts/milltiärens bilar stod där. L Å förnekar helt och hållet.
2. Brodern påstår att MGM har sagt "hoppas att det börjar regna snart så att de slutar att leta". MGM förnekar helt att han sagt detta. Även att MGM har bett brodern att ge alibi förnekas helt av MGM.
3. Den joggande kvinnan är väldigt säker att det är han. MGM förnekar helt.
4. Hustrun påstår att MGM har sagt "Säg ej att jag tvättade mina kläder på söndagen". Detta förnekar MGM att han har sagt.
5. Vi har mötet med tjejen med schäferhunden? MGM påstår att detta var lördagen och ej söndagen, kvinnan är säker på att det var söndag för hon skulle jobba dagen efter.

Jag har inte läst fup, men av att ha följt medias rättegångskommentering får jag känslan att MGM många gånger säger "jag vet inte varför X säger så, det stämmer inte". Ponera nu att han blivit ditsatt och MGM talar sanning, är det verkligen rimligt att 5-6 olika personer skulle tala sådan där osanning?

Mitt fetande.

Vad är det för händelse den har jag aldrig hört talas om?
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det faktum att även hustruns DNA finns på Lisas trosor minskar ju möjligheten avsevärt att det skulle vara någon utanför litauerfamiljen som är gärningsman. Skulle krävas dubbelkontaminering.

Mycket god poäng. Nä hur man än vrider och vänder på detta så står åtalet rock solid.

Den impotenta lilla ynkryggen till monstet kan se fram emot livstid. Och med faderns kontaker kan vi nog alla förstå vad som händer den dagen han väl kommer ut..
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Vad är det märkliga? Har du medverkat vid en brottmålsförhandling nån gång

Klart jag har...han skall hålla käften.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in