2015-10-30, 19:14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Varför tycker du att det är märkligt att han runkade i lampskärmen? Känns ju som att hsn ville ha mordplatsen ren från sig själv.

Han hade säkert för avsikt att dumpa kroppen men när sökandet kom igång vågade han inte, då börjar han sprida runt hennes prylar ihop om att få sökpatrullerna på annat håll så han får en lucka att göra sig av med liket.

Edit: Hade han lyckats hade bara hans spår varit kvar och det hade bara varit lite skämigt

Jo att runka i en lampskärm är generellt en märklig handling. Sett i relation till övrig händelse så är det också märkligt eftersom han inte tagit lampskärmen under armen när han dragit. Att först runka i en lampa för att dölja eventuella spår och samtidigt lämna den kvar efteråt, gör det hela märkligt.
2015-10-30, 19:15
Bannlyst
Ikonostiskt klockren i tunnelsynens skruvning
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Snälla talar om för mig hur man enbart hittar Lisas dna på silver tejp ? Hade NB på sig handskar helt plötsligt eller va då?
Silver tejpen viras på och får ligga på som gloria ett kort tag. Innan han med handskar tar av den och lägger rullen i spik kartongen igen. som bror duct-tig. Han är så skruvad att bara spiral molekylen från henne nu syns som DNA.

(FB) Hänga för att dö, hänger du med?
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-30 kl. 19:24.
2015-10-30, 19:16
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo att runka i en lampskärm är generellt en märklig handling. Sett i relation till övrig händelse så är det också märkligt eftersom han inte tagit lampskärmen under armen när han dragit. Att först runka i en lampa för att dölja eventuella spår och samtidigt lämna den kvar efteråt, gör det hela märkligt.

Jag tror, ärligt, att han är för blåst för att förstå att de kommer att leta även där... Jag tror nog inte ens att han fattade att de skulle hitta sperman på väggarna.
2015-10-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Är de hel- eller halvsyskon??

Vet ej - men storebror säger nu att lillebror ljuger och att han alltid gjort det under deras uppväxt
Därför var lillebror i konflikt med föräldrarna
Men det var den åtalade som flyttade hemifrån när han var 14 år
Och han fullföljde heller inte klart sina studier utan hoppade av

En hopp av och hopp på så att säga
2015-10-30, 19:20
Bannlyst
Domen kommer väl på tisdag ?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Jag tror, ärligt, att han är för blåst för att förstå att de kommer att leta även där... Jag tror nog inte ens att han fattade att de skulle hitta sperman på väggarna.
Han hade nog uppenbart perspektiv som just då bedömdes viktigare än andra. Så långt är det nog klart.

(FB) Tunnelsyn i frontklubban - bakklubban & den enögda hängandes i tunnelsynens av röret
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Är de hel- eller halvsyskon??

Inavel, föräldrarna är säkert syskon, skriker sista färden om detta
2015-10-30, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Onödigt när det gäller +4: or. Får man en +4-träff behöver man inte leta efter andra tänkbara personer - i all synnerhet inte orelaterade. Det finns något som heter rättsekonomi.

Ja det kan man lugnt räkna ut, vet inte hur många dagis
och skolor som kunde renoveras upp om de sammanlagda
utgifterna slogs ihop för detta grymma mord.
Det finns något som heter "på sin ålders höst" lite
svårt att jaga mördare med rullator.
Och troligen skulle just det bli fallet för utredningschef
Johansson om han inte gav upp och nöjde sig
med just den han har.
Jag förmodar att du ser med skarpt sinne
och med många års erfarenhet något högst
anmärkningsvärt störande i detta mordfall,
som du aldrig kommer yttra dig om här i tråden.
Eller får jag ett kort sammanfattat svar?
Att jag för dig är anmärkningsvärt störande är
förståligt och en sak (olika naturer med skilda seenden men
samma mål).
Så hur ligger det till med tillvägagångssättet
och brottets gång?
Helst med dina egna reflektioner och ord?
Det är sant att rättegången inte är avklarad och domen
klubbad än, men vad ser du mellan raderna som varit?

PS
Sonen Gustav.J konst flög över min gård i dag, glad
och fri som vanligt.
2015-10-30, 19:21
Medlem
Grandiosos avatar
Leif Silbersky: "Ingenting talar för att han är oskyldig"

"Här finns ju bevisning i överflöd."

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/96622
2015-10-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Det var Lisa pappas handskar som var för stora för henne, men hon använde dom som moppehandskar ändå.

Vart har du fått det ifrån??
2015-10-30, 19:22
Medlem
Är övertygad om att både lillebrodern och frugan visste om att NB var skyldig och borde fängslas för skyddande av brottsling. De var misstänksamma när NB kom hem i panik och ville tvätta kläderna, frågade om alibi osv och då blev han väl också tvungen att berätta om mordet. Det är också därför han ger sig iväg med brorsan till Martorp för att undanröja bevis men bli sedda och kan inte göra ett skit.
2015-10-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Bra - men jag tror att han hängde henne först - sedan började han leta efter lämpliga lampskärmar
Inte tvärsom - om du förstår hur jag menar 😈

Tror knappast han sprang runt och letade lampskärm precis efter han hängt henne. Avsikten med brottet lär ju ha varit att se henne lida och det missar han ju om han går därifrån. Han kan ju ha stryp/hängt henne långsamt också så han drog ut lidandet för att kunna få ståkuk. Rep och lampskärm hade han säkert placerat ut vid den tilltänkta mordplatsen redan innan han hittade ett offer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in