Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Självklart ville vi hjälpa genuina flyktingar och ge dessa en fristad i Sverige ...
– Journalistkåren har fått oss att tro att flyktingmottagande handlar om omtanke och solidaritet. Så är det tyvärr inte. Europas flyktingmottagande har inte minskat lidandet i Världen, snarare tvärtom.
Även jag vill se mindre elände i Världen, men för att åstadkomma verklig förbättring, så krävs helt andra åtgärder än att ta emot flyktingar. Vi måste begrunda den
enormt höga fruktsamheten i redan överbefolkade fattiga länder. När Europa försöker svälja Afrikas och Mellanösterns överbefolkning, så uppmuntrar det tyvärr dessa folk att
fortsätta skaffa för många barn. Vår omtanke skapar alltså ännu mera misär, när vi istället borde ägna resurser åt att hjälpa till med preventivmedel.
Dessa aspekter har emellertid hållits helt borta från den offentliga diskussionen, och återigen, så är det inte politikerna som är skyldiga till detta. Den som ifrågasätter nyttan med flyktingmottagandet trakasseras och brännmärks som rasist. Journalistkåren visar gärna upp en fasad av omtanke, men den omtanken är rakt igenom falsk.
Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
... men ingenstans och ingen gång nämndes det att ta in enorma mängder vuxna män och då också flertalet som utan minsta medicinska kontroll kan ljuga om sin ålder och män som utan minsta kontroll kan ljuga om sin nationalitet.
– Dessa unga män borde vara en nyckelgrupp för att bygga upp sina hemländer, och få dessa samhällen att fungera.
Citat:
Ursprungligen postat av
T.H.F.C.
Många PK-hjärntvättade MedelSvenssons kommer att få ett bryskt uppvaknande den närmaste tiden...
– Ja. Men tyvärr finns vissa skribenter som älskar att håna dom svenskar som upptäcker att dom har blivit lurade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nocuck
Då är ni idioter. Alla partier sa uttryckligen att de var för massinvandring och den så kallade "mångfalden och mångkulturen"
– Håll tillbaka dom hårda orden! UndeadNinja förtjänar beröm för sin
utförliga beskrivning av sitt ideologiska resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Och allvarligt talat är det väldigt många som varnat för den nu uppkomna situationen både på flashback och på andra ställen. Även om många av dessa överaskats av antalet som nu kommer är det precis samma problem idag som för flera år sedan, bara på en mycket större skala. Vad tror du Reinfeldts "öppna era hjärtan"-tal handlade om egentligen? Det var inga visioner han beskrev, tvärtom var det realiteten. Han sa rätt ut att Sverige inte kommer ha råd med så mycket annat än asylhanteringen framöver, gick det dig helt förbi?
Du har valt att bli lurad!
– Vi är många som har låtit oss luras av en ofantligt oärlig journalistkår. Även jag.
En gång i tiden var jag moderat, och föraktade Sverigedemokraterna. Men sedan började jag begrunda hur meningslöst det är att ta emot flyktingar, samtidigt som befolkningsmängden skenar i dom flyktingexporterande länderna. Afrikaner och muslimer bara fortsätter att skaffa enorma mängder barn, som från början är dömda till ett liv i misär. Numera anser jag att Sverigedemokraternas invandringspolitik är alltför liberal.
Bjud in fler att göra samma ideologiska resa! Välkomna dom in i värmen! Avstå från hårda anklagelser!