2015-10-29, 22:55
Medlem
Att man skulle få uppleva detta. Ordningsmakten har inte resurser, nu, när i framtiden kommer de att ha det? En busslast invandrare tar kommando över bussarna och dikterar villkoren för sina välgörare. Hur blir det om några miljoner på givet klockslag bestämmer sig för att slänga ut varenda svensk, inkl kungen, ur landet. Så mesigt som sverige blivit kommer det att tas över utan att ett skott avlossats. Tja, det var ju så han sa, muslimska brödrarskapets ledare, vi ska ta hela europa, "inte med våld utan för att vi är så många" , har det redan börjat?
Österrike har sålt slut på hagelbössor, de är visst oroliga.
En sak om kostnaderna, det är inte flyktingarna som kostar mest pengar, det är herrar som Bert Karlsson m.fl som gör sig till mångmiljonärer på eländet, allt med regeringens välsignelse. Flyktingarna skulle säkert klara sig på samma summa som en pensionär måste göra.
Hoppas det inte blir så, men det ser svart ut.

Är det inte komiskt att sossarna skapar nya kapitalister utan att de behöver genera ett skit?
Senast redigerad av fyffe 2015-10-29 kl. 23:07.
Citera
2015-10-29, 23:01
Medlem
Ingen beslutsfattare eller journalist kommer någonsin att erkänna vilken sida de stått på om det skulle gå åt helvete. Åsiktsregistrering är förbjuden men i det här fallet borde det registreras och föras in i historieboken så att efterlevande kunde se vem som gav bort sverige.
Citera
2015-10-29, 23:32
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Självklart ville vi hjälpa genuina flyktingar och ge dessa en fristad i Sverige ...

– Journalistkåren har fått oss att tro att flyktingmottagande handlar om omtanke och solidaritet. Så är det tyvärr inte. Europas flyktingmottagande har inte minskat lidandet i Världen, snarare tvärtom.

Även jag vill se mindre elände i Världen, men för att åstadkomma verklig förbättring, så krävs helt andra åtgärder än att ta emot flyktingar. Vi måste begrunda den enormt höga fruktsamheten i redan överbefolkade fattiga länder. När Europa försöker svälja Afrikas och Mellanösterns överbefolkning, så uppmuntrar det tyvärr dessa folk att fortsätta skaffa för många barn. Vår omtanke skapar alltså ännu mera misär, när vi istället borde ägna resurser åt att hjälpa till med preventivmedel.

Dessa aspekter har emellertid hållits helt borta från den offentliga diskussionen, och återigen, så är det inte politikerna som är skyldiga till detta. Den som ifrågasätter nyttan med flyktingmottagandet trakasseras och brännmärks som rasist. Journalistkåren visar gärna upp en fasad av omtanke, men den omtanken är rakt igenom falsk.

Citat:
... men ingenstans och ingen gång nämndes det att ta in enorma mängder vuxna män och då också flertalet som utan minsta medicinska kontroll kan ljuga om sin ålder och män som utan minsta kontroll kan ljuga om sin nationalitet.

– Dessa unga män borde vara en nyckelgrupp för att bygga upp sina hemländer, och få dessa samhällen att fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Många PK-hjärntvättade MedelSvenssons kommer att få ett bryskt uppvaknande den närmaste tiden...

– Ja. Men tyvärr finns vissa skribenter som älskar att håna dom svenskar som upptäcker att dom har blivit lurade.

Citat:
Ursprungligen postat av Nocuck
Då är ni idioter. Alla partier sa uttryckligen att de var för massinvandring och den så kallade "mångfalden och mångkulturen"

– Håll tillbaka dom hårda orden! UndeadNinja förtjänar beröm för sin utförliga beskrivning av sitt ideologiska resonemang.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Och allvarligt talat är det väldigt många som varnat för den nu uppkomna situationen både på flashback och på andra ställen. Även om många av dessa överaskats av antalet som nu kommer är det precis samma problem idag som för flera år sedan, bara på en mycket större skala. Vad tror du Reinfeldts "öppna era hjärtan"-tal handlade om egentligen? Det var inga visioner han beskrev, tvärtom var det realiteten. Han sa rätt ut att Sverige inte kommer ha råd med så mycket annat än asylhanteringen framöver, gick det dig helt förbi?

Du har valt att bli lurad!

– Vi är många som har låtit oss luras av en ofantligt oärlig journalistkår. Även jag.

En gång i tiden var jag moderat, och föraktade Sverigedemokraterna. Men sedan började jag begrunda hur meningslöst det är att ta emot flyktingar, samtidigt som befolkningsmängden skenar i dom flyktingexporterande länderna. Afrikaner och muslimer bara fortsätter att skaffa enorma mängder barn, som från början är dömda till ett liv i misär. Numera anser jag att Sverigedemokraternas invandringspolitik är alltför liberal.

Bjud in fler att göra samma ideologiska resa! Välkomna dom in i värmen! Avstå från hårda anklagelser!
Citera
2015-10-30, 00:21
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Mad Max-samhälle UTAN att vanligt folk kan skydda sig mot kriminellt patrask?
Det låter ju ännu bättre!

En tröst är att när du blir rånad så kommer nog rånaren undan helt oskadd, rätt åt dig.

Var har jag skrivit att folk inte skall få försvara sig? Läs om, läs rätt.

Det var mysandet över rättsstatens förfall jag reagerade på och inget annat
Citera
2015-10-30, 02:18
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jag är både arg och ledsen. Jag nästan ångrar jag skaffade barn. Jag är snudd på livrädd för vad som kommer att hända. Min ena dotter har redan blivit antastad av tre sk asylsökare..jag lever på marginalen samtidigt som jag ser invandrare går runt med iphone, ipad och fina kläder..jag är nära att ge upp varje dag. Nu kan Polisen inte längre garantera att jag och min familj kan känna oss trygga. Finns det något hopp för vår framtid?
Inte när folk väntar tills deras barn blir antastade, innan de faktiskt börjar bry sig om framtiden, nej!
Citera
2015-10-30, 02:30
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Jag tycker inte att Polisen överhuvudtaget ska befatta sig med att vakta de asylsökande och deras boenden. De kan väl vakta sitt eget boende, de har väl inget annat att göra. Hur svårt kan det vara att göra en vaktlista där de turas om att sitta vakt. Skulle nåt hända är det bara att ringa ett vaktbolag. Sen ska man komma ihåg att många aylsökande röker som borstbindare. I deras hemländer är det varmt, så där kan de röka utomhus. Här i Sverige röker de inomhus och risken är då stor att de fimpar och beter sig som hemma vilket i sin tur leder till stor risk för bränder.

Sen kan man undra om inte militären skulle kunna göra en insats i flyktingboende när läget är som det nu är. Det handlar om rikets säkerhet och att vi invaderas av främmande människor som av någon anledning anser sig ha rätt att bo här och ta del av vår välfärd.
Citera
2015-10-30, 02:42
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Det kommer att bli så att medborgana till slut får ta lagen helt i egna händer. Jägare har ju som sagt vapen och blir dom utsatta för brott eller hotade så lär dom nog inte tveka att ta till dessa.
Om det blir frekvent så kommer Muslimerna också att beväpna sig.

Sen utropas Kalifat i Nogozonerna och sen har vi ett inbördeskrig på halsen.

Anfaller Putin så kommer inte jag att försvara landet med mitt liv. Vad är det att försvara?

Hela pkmaffian hyllar ju de Syrier som heller inte vill försvara sitt land, Syrien.
När flyktingarna blir svenska medborgare kommer de då att försvara Sverige????
Citera
2015-10-30, 03:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromrussiawithlove
http://www.svd.se/nar-polisen-inte-l...a/av/ivar-arpi

Pengar saknas att anställa fler poliser eftersom nästan hela statskassan går åt till bidragen för muslimerna. Och det är även muslimerna som står för den större delen av kriminalitet i Sverige. På så sätt urholkas vårat skydd mot dem eftersom bidragen till dem äter upp skyddet för oss. Muslimer begår inte brott mot andra muslimer utan riktas enbart mot svenskar.

Nu har polisen tagit sin hand ifrån oss och lämnat oss till vårat öde. Vad tycker ni om detta?
Oj, oj, oj någon jävla adelstossa som får uppleva det Sverige förortsfolk och mindre bemedlade alltid levt med...

Välkommen till Sverige, Alexandra von Schwerin.
Hoppas din vistelse bland resten av svenskarna som icke premierad av polisen inte blir allt för brutal. Vi andra har överlevt denna negligéns från statsmakten av våra skyddsbehov i århundraden så vi kan förstå att som privilegierad som erhållet dem över tid kan det bli en liten omställning...
Citera
2015-10-30, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Oj, oj, oj någon jävla adelstossa som får uppleva det Sverige förortsfolk och mindre bemedlade alltid levt med...

Välkommen till Sverige, Alexandra von Schwerin.
Hoppas din vistelse bland resten av svenskarna som icke premierad av polisen inte blir allt för brutal. Vi andra har överlevt denna negligéns från statsmakten av våra skyddsbehov i århundraden så vi kan förstå att som privilegierad som erhållet dem över tid kan det bli en liten omställning...

Fast om du tillhör patrasket, vilket jag får intrycket av att du gör så har du själv berett dig plats i förorten. Men det är klart du förväntar dig väl personligt skydd fast att du inte orkar skapa det själv.
Citera
2015-10-30, 04:54
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Fast om du tillhör patrasket, vilket jag får intrycket av att du gör så har du själv berett dig plats i förorten. Men det är klart du förväntar dig väl personligt skydd fast att du inte orkar skapa det själv.
En massa halmgubbar...
Men vem förväntar sig att ett wt skall kunna argumentera rationellt?
Citera
2015-10-30, 07:44
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocuck
Tack så mycket svenskar! Vi nu lever i en dystopisk mardröm tack vare att ni var rädda för att uppfattas som rasister!

Då är ni idioter. Alla partier sa uttryckligen att de var för massinvandring och den så kallade "mångfalden och mångkulturen"

Detta är vad representanter för Sveriges två största riksdagpartier + Centern har uttryckt.

Lite lätt bildning inför riksdagsvalet var det enda som krävdes för att förstå att politikerna hatar oss och vill ha en massinvandring som gör oss till en minoritet. Företrädare och representanter sa ju uttryckligen att Sverige inte tillhör svenskarna utan andra människor. Hur kan man sedan vara förvånad över det här som händer när de öppet sa att Sverige inte tillhör oss?

Och om de nu hatar oss så mycket är det ju bara för svenskarna att vägra gå till sina arbeten så fattar de snart att utan våra skatteintäkter kan de inte finansiera skiten.
Citera
2015-10-30, 08:05
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Allvarligt talat, läs hela jävla inlägget innan du svarad ditt spån.

Jag har läst hela inlägget. Det stod inget intressant. Min poäng kvarstår: du har valt att bli lurad! Om en tonårstjej på 14 år kunde se igenom detta för ganska många år sedan och dra helt korrekta slutsatser som hållit sig än idag, varför kunde inte du?

Du valde att bli lurad och ingenting blir bättre av att du försvarar dig. Nästa år kommer någon till dumjävel komma med samma tirad som du och då kommer du stå lika oförstående som jag är nu och ställa frågan: först nu? Hur fan kan det ha gått upp för dig att du är lurad först nu?

Citat:
Men dumjävlar, bara för att ni på flashback gjorde klart på flashback att valet enbart var antingen för eller mot invandringen så var det inte så för alla. Bara för att aftonbladet buntat ihop 87% och fått det till ett vi mot dem så tycker inte alla så. Redan innan valet var det mer än 13% som ville ha mindre invandring och ett ännu tidigare reportage från uppdrag granskning visade smygfilmer med moderater, socialdemokrater och politiker från andra partier som snackade mot invandringen och en del även "rasistiskt" om bla somaliska bidragsturister.

Många hade nog hoppats på att en ny regering skulle lyssna till väljarna i en såpass stor fråga och med en ny regering kom en ny partiledare som ny statsminister och ett nytt block till makten efter 8 år med alliansen så att välja efter vad politiker gör med makten och inte efter vallöften blir naturligtvis svårt när partier och politiker från en sida inte har haft någon makt att göra något.

Det skulle dessutom vara som att säga att SDs väljare är helt dumma i huvudet och lättlurade då man inte ska lyssna till vallöften och partiprogram så SD skulle likväl kunnat gå samma bana som Löfvén om SD skulle ha fått majoritet i valet.

Alla partier har sedan en lång tid tillbaka deklarerat både genom ord och handling att ökad invandring är den absolut viktigaste frågan. Om du som väljare inte förstod detta har du uppenbarligen inte hängt med i politiken, alls. Men varför röstade du då? Varför rösta om du inte vet vad du röstar på? För uppenbarligen visste du inte det när många andra kunde säga precis vad som skulle ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in