2015-10-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Prova att hantera silvertejp med diskandskar och kom tillbaka hit och berätta hur det gick.
Det går att hantera silvertejp med diskhandskar. Men det tar längre tid om man måste göra det.
2015-10-30, 14:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jepp, nu har jag läst även Irinas förhör och hon är ju säker på att tvätten av NBs byxor görs när han kommer hem den andra gången. AB rör ihop tiderna.

Men Irina går ju tyvärr inte att lita på då hon ändrat andra uppgifter fram och tillbaka.
2015-10-30, 14:44
Medlem
"Den rutinerade brottmålsadvokaten Leif Silbersky anser att Inger Rönnbäck agerade helt korrekt när hon kallade in vittnena.

– Hon måste försöka skapa ett alternativt scenario och utrymme för att någon annan kan vara gärningsmannen. Då måste man kalla in vittnen som man tror kan bidra till det, säger han.
Silbersky är övertygad om att 35-åringen kommer att fällas för mordet på Lisa Holm.

Det finns bevis i överflöd, och det som framkommit i dag ändrar inte min bedömning att det vore en sensation om han går fri. Att han är en trevlig person innebär inte att han inte kan vara en mördare."

Precis som många av oss här tycker. Han är körd
2015-10-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Gärningen var planerad. Vad är det du inte förstår?
BO kunde blivit vilken kvinna eller flicka som helst, möjligtvis att GM hade vissa preferenser om blont hår eller dyl.

Sannolikt så, han tänder tydligen på utseende som är
raka motsatsen mot fruns.
2015-10-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
enlighten me !
Jag har totalt missat vem som i din hypotes är GM:
1: NB ensam
2: NB plus broder
3: NB +hustru
4: Broder plus hustru
5: Någon ur Jönssonligan
6: Några ur Jönssonligan
7: Kombination litauer plus Jönssonligan
8: Någon random finnig yngling
9: Annat alternativ
Tackar på förhand för svaret.
2015-10-30, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men Irina går ju tyvärr inte att lita på då hon ändrat andra uppgifter fram och tillbaka.
Hennes uppgifter har ju ändrats till NBs favör. Tror du inte hon skulle ändra även denna uppgift i hans favör om hon hade tänkt på det? (Det vore oändligt mycket bättre för hans del om tvätten av kläderna ägde rum vid 17-tiden än 19.30-tiden.)
2015-10-30, 14:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja det är rättssäkert. De som skall döma fallet har tillgång till detta.
Du skall inte döma fallet så du har ingen insyn.
Lisas anhöriga valde att inte vara med när detta presenterades. Det är så man känner när man är berörd.

De som skall döma tar bara del av det som sägs vid rättegången.
2015-10-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag har totalt missat vem som i din hypotes är GM:
1: NB ensam
2: NB plus broder
3: NB +hustru
4: Broder plus hustru
5: Någon ur Jönssonligan
6: Några ur Jönssonligan
7: Kombination litauer plus Jönssonligan
8: Någon random finnig yngling
9: Annat alternativ
Tackar på förhand för svaret.

Bra lista du gjort!
Jag skulle vilja lägga till jägaren med avvärjningsskador som en av cafeflickorna i FUP ansåg vara "mycket obehaglig". Han är också en av de få (den enda?) utom AB som talat illa om NB i FUP.
2015-10-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Försvarets livlina för att få det till
vållande menar du, eller?
Det brukar vara svårare omständigheter för åk om man inte kan fastställa dödsorsaken och ja, det kan bli vållande till annans död. Jag personligen vill inte bli så och vill inte att GM kommer undan livstidsfängelse!
Senast redigerad av matematiker 2015-10-30 kl. 15:50.
2015-10-30, 14:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja det är rättssäkert. De som skall döma fallet har tillgång till detta.
Du skall inte döma fallet så du har ingen insyn.
Lisas anhöriga valde att inte vara med när detta presenterades. Det är så man känner när man är berörd.
Vilket jävla BS.. Det var så Lisas föräldrar valde att göra - andra väljer att närvara och ta del av så mycket som möjligt.
Inget av valen utgår från hur "berörd" man är.

I övrigt är vi överens - det är rättssäkert även om den del sekretessbeläggs.
2015-10-30, 14:52
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sannolikt så, han tänder tydligen på utseende som är
raka motsatsen mot fruns.

Detta behöver nödvändigtvis inte stämma. Vad menar jag? Jag menar att det inte handlar om åtrå eller "att tända" på någon i slutändan. Min uppfattning är att det snarare rör sig om makt och kontroll. Även om offrets fysik kan ha en viss inverkan, förstås.
2015-10-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
"Den rutinerade brottmålsadvokaten Leif Silbersky anser att Inger Rönnbäck agerade helt korrekt när hon kallade in vittnena.

– Hon måste försöka skapa ett alternativt scenario och utrymme för att någon annan kan vara gärningsmannen. Då måste man kalla in vittnen som man tror kan bidra till det, säger han.
Silbersky är övertygad om att 35-åringen kommer att fällas för mordet på Lisa Holm.

Det finns bevis i överflöd, och det som framkommit i dag ändrar inte min bedömning att det vore en sensation om han går fri. Att han är en trevlig person innebär inte att han inte kan vara en mördare."

Precis som många av oss här tycker. Han är körd

Ja. Skall bli spännande att följa måndagens förhandling. Månne om de lyckas skapa tvivel men räcker det till rimligt tvivel? Känns ytterst tveksamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in