2015-10-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Gärningen var planerad. Vad är det du inte förstår?
BO kunde blivit vilken kvinna eller flicka som helst, möjligtvis att GM hade vissa preferenser om blont hår eller dyl.

Precis!
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det har med tidsspannet och vita blodkroppar att göra. Blodets placeringboch utsatthet helt enkelt. De besudlingar man hittat har suttit på platser som är skyddade i sig själv.
Vi har ett tidsspann från den 7 till den 12 vilket med utfällning regn mm snabbt bryter ned de vita blodkropparna
Och då har man bara blod
Tycker tecknikerna gjort ett lysande tungt jobb

Vi får väl se på måndag när advokatens DNA expert vittne ska höras.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Just det du skriver ."allt talar emot honom" det känns för enkelt. Sen godsfruns vittnesmål men mest av allt att han NEKAR. Jag trodde han skulle erkänna under rättegången men det gör han ju inte . Jag säger inte att han är oskyldig men det KAN ju vara så .

Vadå för enkelt ? Den omfattande bevisningen mot honom finns ju där av en anledning. Att han nekar är inte ett tecken på något, förutom att han hoppas komma unda.

Det är väl bara bra om något att det är för enkelt som du säger. Det betyder att rätt man kommer dömas, bortom rimligt tvivel. Eller ?
2015-10-30, 14:33
Medlem
Bajjamannen87s avatar
R.I.P Lisa Holm.

Hur hemsk denna historia än må vara så bekräftar i alla fall mediauppbådet och folks allmänintresse i detta rättsfall nedanstående länk.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
2015-10-30, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Dina "kopplingar" tycks vara kemiskt rena från substans, eller måste man drömma sig till ett innehåll?

"Minna och minna"
Det är förstås svårt för dig därborta i
etern att se några egentliga kopplingar
överhuvudtaget.
Som jag och fler ser det, ska det inte avisas helt
oavsett vad polis säger.
Har du sett likheter i förloppet med dessa båda fall.
Håller med att detta med DNA har fått
revolutionerande goda konsekvenser ur
brottsutrednings perspektiv.
Dock är det manipulerbart.
Men detta blod är lite väl avancerat
och han är väldigt korkad NB på
många punkter, frågar mig lite hur
det kommer sig.
En sinnesundersökning kommer
nog väl till hands av paragraf 7
om han överlever där förstås.
2015-10-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Visst i alla mål kan man hävda att det kan finnas alternativa gm. Men i detta fallet måste det isåfall varit ett spöke som mördade lisa för finns inget dna funnet från någon annan. Detta är nog det enklaste mordåtalet på länge.

Hovrätten kommer inte vilja ta i detta med handskar tång eller ens invirat i gaffatejp...
2015-10-30, 14:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Inte det minsta. Det är ju du/ni som inte har alla pusselbitar på plats.

enlighten me !
2015-10-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Väldigt många kommatecken i din procentangivelse, men jag hoppas du har rätt i att bevisningen är stark och att GM (och hans medhjälpare) inte kommer undan.

Är inte särskilt insatt i Schurrers fall, men där fanns det väl ett överlevande offer som kunde peka ut GM? Och vad jag minns så blev GM dömd i alla instanser och inget skadestånd blev därför aktuellt? utbetalades? Nåväl, Arboga-fallet är off topic ....

Jag var sarkastiskt när det kom till punkten att Schürrer friades, därav "(NOT)".
Visst är Arbogafallet OT men inte när det kommer till DNA-bevisningen som svar på din fråga.
2015-10-30, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den första reflektionen är att AB blandar ihop hörselintrycken (tvättmaskin som går i gång) med allt han hört från IB resp. NB, allt han tutats i att han ska säga betr. tider mm plus att han under förhören försöker att ta tillbaka endast ett minimum av vad han tidigare ljugit om. - Den andra reflektionen är att IB kan ha tvättat två gånger; den första efter att NB kommit hem efter att ha satt upp sitt smutsiga fönsterbleck (men i själva verket då kommit direkt från ladan: förberedelser, sonderingar mm); den andra efter brottets fullbordan och hans hemkomst från Martorp.

Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Sen så säger frun att hon tvättade senare efter att han kommit hem och strax före de åkte iväg till affären. AB säger i senare förhör att, ja det var ju hon som tvättade så då är det som hon säger, hon vet bättre.
Jepp, nu har jag läst även Irinas förhör och hon är ju säker på att tvätten av NBs byxor görs när han kommer hem den andra gången. AB rör ihop tiderna.
2015-10-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror inte man kan "bevisa" att Lisa dog p.g.a. hängning Man kan påstå att hon var redan död innan hon hängdes. Jag hittar inget argument som kan motbevisa påståendet!

Försvarets livlina för att få det till
vållande menar du, eller?
2015-10-30, 14:39
Medlem
Alltså...tänker på hans bajsande på sin arbetsplats. ..
OM det skulle vara sant som han säger,vad är det som gör att han inte tar undan skithögen?!
Nä,man bara låter bajset vara där och blir skamsen när de andra knegarna frågar om det är han som bajsat där!!

Nog för att det är fullt med avföring runt byggena i Stockholmstrakten men...kan det verkligen vara ett nationellt drag?!Är det någon som vet?
2015-10-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Visst i alla mål kan man hävda att det kan finnas alternativa gm. Men i detta fallet måste det isåfall varit ett spöke som mördade lisa för finns inget dna funnet från någon annan. Detta är nog det enklaste mordåtalet på länge.

Nej man har ju bara letat efter dna från NB, AB och IB.... och LH.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in