2015-10-30, 13:22
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hade varit lite kul att se vilken typ av filmer de tittade på. Kanske han nyligen sett en med liknande senario.
Finns det någon sådan film?
Nån som vet?
The last house on the left är vad som poppar upp direkt.

https://www.youtube.com/watch?v=sl2lmFPBGN8
2015-10-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När tvättas NBs kläder?

Jag har läst ABs förhör en gång till. Han säger att NB åker iväg vid 16, kommer tillbaka ett kort tag nån gång mellan 16-17 och sedan hör han tvättmaskinen gå igång. NB lämnar hemmet igen o åker iväg och är åter ca 19.30. I så fall tvättas NBs kläder innan överfallet på Lisa. Reflektioner?

Sen så säger frun att hon tvättade senare efter att han kommit hem och strax före de åkte iväg till affären. AB säger i senare förhör att, ja det var ju hon som tvättade så då är det som hon säger, hon vet bättre.
2015-10-30, 13:23
Medlem
ALLT pekar åt ett håll och INGENTING pekar åt något annat. Vart vill ni komma egentligen? Ge mig något konkret som styrker att någon annan är inblandad eller skyldig någon gång. Och då menar jag inte magkänsla eller däckaren ni läste igår utan något som verkligen styrker er tes!

Börja
2015-10-30, 13:24
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
Dagens ord från expressens live-sändning: Orunkeligt -citat Sven-Erik Alhem, ordet betyder orubbligt, hittar inte ordet orunkelig i saol, kanske i en upplaga före dom båda världskrigen,
själv följde jag sändningen från start och tycker ordvalet var illa/opassande, det kom även efter en påtryckning från Sven-Erik Alhem själv, att han hade något att inflika, han kan tyckas ha haft tid själv att betänka vad han ska säga, men det blvev nog lite fel där.... annars är han klockren som sidekick, saklig och förklarande, drar sig inte för att säga hur han skulle ha gjort i åklagares ställe mm

Att runka" betyder "skaka", "ruska" och är ett gammalt uttryck. För fanns ett yrke, sumprunkare, för den person som gungade sumpen med fångad fisk på båten, höll den i rörelse så att vattnet skulle hållas syresatt tills fisken kunde tas om hand.
Jurister gillar att använda sig av gamla uttryck och ord, "obsolet" t ex.
"Orunkeligt" har jag aldrig hört, med "oomkullrunkeligt" däremot, som betyder att det står fast, går inte att rubba, kan inte knuffas omkull. Du hörde kanske lite fel där.
2015-10-30, 13:24
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Att godsägarens fru tror sig ha sett GM vid tidpunkten för brottet är väl irrelevant i sammanhanget eftersom brodern och GMs fru isåfall hade berättat detta ifall det stämde. Dessutom hade ju GM själv sagt det, och inte som nu är fallet hittat på att han satt och spelade datorspel online.

Om de nu mot förmodan var tre, har ju brodern hjälpt nån granne!?
Minns inte riktigt vem eller när.
För det verkar otroligt att äta middag och titta ut över slänten samtidigt som hon vittnade om.
Där måste tidsaspekten spela ett spratt.
Det var nog tidigare på dagen.
Kanske vid fyra.
Jag tycker dessa vittnen hon kallat in jobbar mot MGM
Det talades om en bil med en deppig blond kvinna i baksätet, där satt jag också när jag hade små barn.
Den uppgiften tillför precis ingenting om inte bilföraren hörs om varför man kör runt en deppig person i baksätet, långsökt
2015-10-30, 13:25
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jag skrev tusentals fingeravtryck, inte fingeravtryck från tusentals personer. Förstår du skillnaden?

Vilket "annat läge" hade man hamnat i då? Bevisningen är ju synnerligen stark helt utan fingeravtryck.

Sedan så är fingeravtryck något som fungerar bättre i filmer och böcker än i verkligheten.

Jag förstår givetvis skillnaden.

Hade man funnit fingeravtryck på LHs betalkort, kvitto, etc längs vägen hade man ju kunnat binda NB till just "spridandet" av hennes tillhörigheter. Nu, vad jag förstått, finns inget som binder NB till de "utkastade" eller utspridda tingen (enligt den Hans & Greta modell visa här inne hänvisat till).

Nej - är inte vidare bevandrad i deckare; vare sig i film eller bokform. Men du har säkert rätt gällande dess effekter.
2015-10-30, 13:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
ALLT pekar åt ett håll och INGENTING pekar åt något annat. Vart vill ni komma egentligen? Ge mig något konkret som styrker att någon annan är inblandad eller skyldig någon gång. Och då menar jag inte magkänsla eller däckaren ni läste igår utan något som verkligen styrker er tes!

Börja

Låter dumt kanske! Men vad menar du.
Hänger inte med?
2015-10-30, 13:26
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det stämmer inte.

Han bör inte ens ha kunnat vränga dem på sig. Hon är liten tjej och han en man/grovarbetare - jag gissar att storleken på deras händer skiljer sig rätt väsentligt.

Ena handsken hittas dessutom i hennes jacka.

Det var Lisa pappas handskar som var för stora för henne, men hon använde dom som moppehandskar ändå.
2015-10-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Spelar hon det kortet fullt ut så måste målsättningen vara att
få ner NBs gärning till "brott mot griftefriden".
Något annat kan inte jag se.

En lång å brant uppförsbacke ser jag däremot.

Det betyder att hon efter alla år som åklagare inte vet när ett åtal är styrkt, och vad det krävs i bevishänseende för att tingsrätten ska gå på en parts linje.
2015-10-30, 13:27
Medlem
Citat:
Stod det inte i FUB att bröderna var med vid tillfället de hittade hansken
INNE i ladan
Nu huxflux ligger den ute vid brunnen.
Han vittnar också om nedstämdhet hos den yngre men han har aldrig pratat med honom och känner honom inte.
Nej det vittnet gjorde honom bara mera utpekad

Ja det stämmer, det står i FUP att både AB och NB var med när de hittade handsken.
2015-10-30, 13:29
Medlem
Citat:
Låter dumt kanske! Men vad menar du.
Hänger inte med?

Det är en del som tror MGM är oskyldig men ger aldrig något som backar upp sina teorier
2015-10-30, 13:29
Medlem
Paladins avatar
Jag tycker hela DNA historien är konstig...

Man hittar inga spår från MGM på några prylar förutom på jackan samt byxorna. Inget på tejpen vad jag sett eller på repet på kroppen. bara på repet på marken i "ladan".
På trosorna hittar man DNA från frugan (+3). Resultatet talar extremt starkt (-4) för att DNA't inte kommer från MGM. Om det kom dit så "starkt DNA" från frugan som +3 via MGM (kontaminering) borde då inte MGM's DNA också finnas där? Eller är jag helt ute och cyklar?

Är det en kontaminering måste väl DNA't gått via honom till offret?

Vidare har man kunnat urskilja blodlika besudlingar på Lisas svarta tröja som hon hade på sig när hon anträffades samt på koftan som låg i ett skåp bredvid men dessa har man inte undersökt vidare??? Varför inte kolla DNA på dem?? Massa tester har de ju inte gått vidare med, örhängena, öronpropparna etc etc....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in