2015-10-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Nej han har inte alibi vilket hans bror och fru båda angivit . Att kärringen är "90 procent säker" väger ju jättetungt... Inte!

Nej precis, inget alibi ifrån familjen, däremot VILLE han ha ett alibi som påtalade att han har varit hemma innan 18:00 på söndagen. Detta säger han till brodern och hustrun på måndagen. Vad är det han tror att han behöver alibi för? Det handlade då "bara" om en försvunnen flicka.

Nej, han är rökt och jag är så glad för det.
Senast redigerad av MoveToTheBeat 2015-10-30 kl. 13:29.
2015-10-30, 13:06
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Vem har sagt att han inte hade med egna handskar och istället använt offrets?

Problemet är att om hansken legat i ladan och samtidigt vid brunnen måste det finnas tre handskar.
Eftersom en låg i Lisas jackärm
2015-10-30, 13:07
Medlem
rotesaus avatar
TB´s sammanfattning av dagen:

http://www.expressen.se/gt/nya-utpekandet-far-agarens-fru-att-tveka/

Det enda jag skulle vilja rätta honom i, är att det tar lite mer än "en minut max" från litauernas bostad till caféet.
Skulle snarare tippa på 3-4min, fots från trappen - till bilen - iväg mot caféet och stanna bilen vid lada/café.
2015-10-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Eller tunna. Används sådana på gården? Finns i blå plast med vitt plastlock som hålls på plats med en spännring. Någon som vet vad jag menar?

Melass?
2015-10-30, 13:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag läste nyss i ett inlägg att han använt hennes? Det stämmer alltså inte?
Nej, det stämmer inte.

Han bör inte ens ha kunnat vränga dem på sig. Hon är liten tjej och han en man/grovarbetare - jag gissar att storleken på deras händer skiljer sig rätt väsentligt.

Ena handsken hittas dessutom i hennes jacka.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Var inte frun och brodern väldigt snabbt avfärdade från utredningen?

Har läst och följt tråden hyfsat sedan i somras; något jag inte blir klok på, och får något grepp om är denne AJ som vissa har talat om. Varför är det vissa som riktat misstankar och odlat teorier kring honom egentligen?

Du hittar FUP på trådens första sida.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det är konstigt för Rebecka sa att de skildes kl 18:15, och hon bör ha haft koll på tiden då Lowa skulle passa en buss. Fickringningen skedde 11 minuter efter.

Nej! Läs vittnesmål för lowa och rebecka så blir allt klart.
Det är lowa och rebecka som hörs på fickringningen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Varför har han inte med sig egna handskar? Verkar oerhört märkligt och oplanerat att använda offrets handskar och sedan glömma den ena.

Han kan mycket väl haft handskar under delar av dådet. Att han glömmer ta med sig den ena lär nog vara pga den stress han befinner sig under, han har ju slarvat något oerhört under andra delar så varför inte glömma en handske?
2015-10-30, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vad säger din colombian om avd. soptippar, då..? - De har också fördelen att man inte behöver hålla på och krångla med kaustiksoda.

NB:s tanke synes ha varit att vid lämpligt tillfälle forsla bort både rishög och inknölad kropp. Enligt ett av dagens vittnen fick man inte elda på Martorp, utan brukade köra allsköns skräp (inkl. rishög) till tippen.

Av egen erfarenhet från den tid
jag var funktionell så visst.
Äger du soptippen så som Camorran
runt Napoli eller liknande
går det att få ner kroppar blandat
med sopor för export rätt ner
i sopkvarnen och blanda i
den kvot gifter som försändelsen
ska ha.
Det är ett effektivt medel att
få bort någon/några.
Jag tror mer på teorin att kroppen
kanske skulle brännas eller
flygas ut med Gustav.J lätta
sportflygplan, ut i Vänern och
dumpas djupt och tungt.
Men men...
Vi får se!
Tillägger något lite "primärt", Lidköping
har köpt upp sopor från just Italien.
Men det enda som framkommit är
att luftföroreningarna har höga
halter bly, någon bränd liklukt
har jag inte känt.
Skulle Lisas kropp brännas vore
det dumt separat och inte blanda
ut med djurkadaver.
Hur som helst undrar jag vart Helena
Andersson fick sitt slut?
Henrik var då 23år? Om det nu
skulle vara en koppling.

Det är ett rätt så rigoröst jobb
att helt tillintetgjöra en kropp
men det går.
En och annan har ett krematorium
av dom stora gårdarna, inte Martorp
dock.
Mvh
Sussa gott!
2015-10-30, 13:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
TB´s sammanfattning av dagen:

http://www.expressen.se/gt/nya-utpekandet-far-agarens-fru-att-tveka/

Det enda jag skulle vilja rätta honom i, är att det tar lite mer än "en minut max" från litauernas bostad till caféet.
Skulle snarare tippa på 3-4min, fots från trappen - till bilen - iväg mot caféet och stanna bilen vid lada/café.
Jag tror dock inte att Lisa var målet om det nu var planerat. Det bör ha varit Julia som var målet - eftersom NB knappast kunde veta att Lisa skulle åka hem på egen hand just den här dagen.
2015-10-30, 13:10
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Den andra mopedisten Julia R säger att hon körde ungefär 18:20 och då hade ingen av de andra kommit ut.

Vad har de använt för klockor för att verifiera tiden, armbandsur, någon väggklocka eller mobilen? Att alla går exakt lika är inte troligt.

Allt klargjordes igår från vittnesmål av de tre kollegorna.
Julia går 1820,
Dom andra tre går ut tillsammans några minuter senare
2015-10-30, 13:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När tvättas NBs kläder?

Jag har läst ABs förhör en gång till. Han säger att NB åker iväg vid 16, kommer tillbaka ett kort tag nån gång mellan 16-17 och sedan hör han tvättmaskinen gå igång. NB lämnar hemmet igen o åker iväg och är åter ca 19.30. I så fall tvättas NBs kläder innan överfallet på Lisa. Reflektioner?
Den första reflektionen är att AB blandar ihop hörselintrycken (tvättmaskin som går i gång) med allt han hört från IB resp. NB, allt han tutats i att han ska säga betr. tider mm plus att han under förhören försöker att ta tillbaka endast ett minimum av vad han tidigare ljugit om. - Den andra reflektionen är att IB kan ha tvättat två gånger; den första efter att NB kommit hem efter att ha satt upp sitt smutsiga fönsterbleck (men i själva verket då kommit direkt från ladan: förberedelser, sonderingar mm); den andra efter brottets fullbordan och hans hemkomst från Martorp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in