2015-10-30, 12:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det fanns inte tid till det tror jag, GM var hemma igen ca kl 19:30.
Ev. t.o.m efter kl. 19, då GJ uppgett för AJ att han hälsade på bröderna. NB uppger att han vinkade på GJ när han kom. Och GJ minns inte men kan inte utesluta att han vinkade.
2015-10-30, 12:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Högst troligt och vanligt inom Mord branschen!

Kommer inte ihåg receptet helt, men det är nog
30kg kaustiksoda och 50 liter vatten.
Då försvinner kroppen på några dagar.
Bara att hälla försiktigt ner i en regnvattensbrunn.

Fick tipset av en Colombian, mycket sympatisk herre
med udda lösningar.

Så spanar Lars kanske ska kolla tunnor i omgivningen.
Även plåt fat kan vara av intresse.
Vad säger din colombian om avd. soptippar, då..? - De har också fördelen att man inte behöver hålla på och krångla med kaustiksoda.

NB:s tanke synes ha varit att vid lämpligt tillfälle forsla bort både rishög och inknölad kropp. Enligt ett av dagens vittnen fick man inte elda på Martorp, utan brukade köra allsköns skräp (inkl. rishög) till tippen.
2015-10-30, 12:52
Avslutad
När tvättas NBs kläder?

Jag har läst ABs förhör en gång till. Han säger att NB åker iväg vid 16, kommer tillbaka ett kort tag nån gång mellan 16-17 och sedan hör han tvättmaskinen gå igång. NB lämnar hemmet igen o åker iväg och är åter ca 19.30. I så fall tvättas NBs kläder innan överfallet på Lisa. Reflektioner?
2015-10-30, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
För att få det se ut som ett sexbrott?

När en kvinna hängs med en sådan hjälm på huvudet tycks det inte som sexbrott egentligen. Eller?

Ett förnedrings mord ser det ut som.

Någon har lämnat ett tydligt budskap?

Eller så är det helt enkel att vad du
och jag samt flest av oss inte
relaterar detta till sex överhuvudtaget
men någon kan alltså gjort det.

En maktberusad sexuell böjelse.
2015-10-30, 12:53
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Då tror du fel, då hade dödsorsaken varit kvävning. Rättsläkaren har stor koll på detta, oroa dig inte.

Det stämmer inte heller:

Citat:
Så det är felaktigt att Lisa Holm har kvävts till döds?
– Jag säger inte mer än att det inte kommer vara den officiella dödsorsaken. Det är en mängd uppgifter som cirkulerar runt, och jag kan tycka att det är tråkigt när det spekuleras. Vi har sagt flera gånger att vi inte kommer att gå ut med information innan åtalet är framlagt, säger han, och fortsätter:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21465931.ab

Är det inte hängning hon dog av?

Edit: Hängning var det. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6285660
2015-10-30, 12:54
Medlem
LuckyLucian0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montaigne
Finns många fall på friande domar, det vet du va?
Åklagaren åtalar när denne kan förutse en fällande dom på det material som presenteras i samband med åtalet. Det innebär inte att domstolen är av samma uppfattning, dvs att även domstolen finner att bevisningen räcker för en fällande dom.
Åklagaren kan mycket väl ha tillräckligt med bevis för en fällande dom. Det kan dock framkomma under huvudförhandling att försvaret presenterar bevisning som innebär att rimligt tvivel är för handen.

Jag håller med dig om att det är stark bevisning i det här fallet och att även jag tror på fällande dom. Men sättet du argumenterar på är direkt felaktigt.

Ja självfallet, Det finns flertal diskutabla domar där jag tror majoriteten trodde att man hade bevis nog för fällande dom, men som inte gick igenom för att försvaret framförde bevis som räckte till att den misstänkte inte blev fälld. Jag menar, kolla bara på OJ

Det jag menar är att i denna specifika situation så är bevisningen så pass stark att det finns inga tvivel till att det inte skulle räcka till en fällande dom (I min mening).
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montaigne
Finns många fall på friande domar, det vet du va?
Åklagaren åtalar när denne kan förutse en fällande dom på det material som presenteras i samband med åtalet. Det innebär inte att domstolen är av samma uppfattning, dvs att även domstolen finner att bevisningen räcker för en fällande dom.
Åklagaren kan mycket väl ha tillräckligt med bevis för en fällande dom. Det kan dock framkomma under huvudförhandling att försvaret presenterar bevisning som innebär att rimligt tvivel är för handen.

Jag håller med dig om att det är stark bevisning i det här fallet och att även jag tror på fällande dom. Men sättet du argumenterar på är direkt felaktigt.

Jag är benägen att hålla med dig i mycket av det som du skriver. Vi får dock inte glömma att uteblivet vittnesmål till den åtalades fördel från hustrun inte riktigt kan ses med blida ögon av domstolen. Om vi nu bortser från den tekniska bevisningen alltså (som domstolen givetvis kommer att ta ställning till).
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Ingenstans alls

Ursäkta men varför dra upp fantasier här som inte existerar då?
2015-10-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När tvättas NBs kläder?

Jag har läst ABs förhör en gång till. Han säger att NB åker iväg vid 16, kommer tillbaka ett kort tag nån gång mellan 16-17 och sedan hör han tvättmaskinen gå igång. NB lämnar hemmet igen o åker iväg och är åter ca 19.30. I så fall tvättas NBs kläder innan överfallet på Lisa. Reflektioner?

Det har uppgetts två tider om tvättningen. Nu minns jag inte vilken tid i sig AB och IB pekat ut, det står i FUP däremot. Dock:

- En tid före 18
- En tid efter 18
2015-10-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Ursäkta men varför dra upp fantasier här som inte existerar då?

Det var inte jag som drog upp detta utan en annan FB:are som fantiserar för fullt. Bara svarade på din fråga. Håller med ovanstående svar helt och hållet!
2015-10-30, 12:57
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Precis han kommer aldrig erkänna detta vedervärdiga brott, han är lågpresterande och tror han vinner på att neka

Vad har han att vinna på att erkänna?
2015-10-30, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det stämmer inte heller:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21465931.ab

Är det inte hängning hon dog av?

Edit: Hängning var det. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6285660

Jo, han har hängt henne. Dödsorsak (med största sannolikhet) - hängning och inte kvävning mao.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in