2015-10-30, 01:11
Medlem
Gillas avatar
Innan rättegångens sista dag så kommer NB att erkänna att han har mördat Lisa (eller hur han nu kommer att uttrycka det som? "Misstag"?).
Det är inte mordet (som han har förträngt och inbillat sig att han inte har begått) som får honom att göra det. Det är avsaknaden, längtan och saknaden efter sin familj som får honom att göra det.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -MizzY-
Att titta på porr och drömma lite är ju en sak, men att titta på porr och vilja skada nån är inte direkt normalt. Och har du såna problem med flashback så föreslår jag att du loggar ut och gör nåt annat med ditt liv istället. Det här verkar inte riktigt funka så bra för dig.

Förklaringen på den där våldsporren som brer ut sig över
världen har nog med att folk som själva har djävligt ont
får någon sjuk avkoppling att se andra lida när dom
själva bara borde ta stycket i handen, dra hanen bakåt
och nicka in den så bakhuvudet avbildade mother Afrika
på väggen.
Gör man något sådant som med Lisa Holm då har
man nog också befunnit sig på gränsen många gånger.
Det är djävligt konstigt att NB( Nervus Breakdown )inte
har en sjukjournal eller tidigare straff eller liknande???
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Är det egentligen rättssäkert att de sekretessbelägger så mycket av FUP som de gör? Om jag var anhörig skulle jag velat att allt gick rätt till och då borde väl så många som möjligt kunna bedöma FUP?

Ja det är rättssäkert. De som skall döma fallet har tillgång till detta.
Du skall inte döma fallet så du har ingen insyn.
Lisas anhöriga valde att inte vara med när detta presenterades. Det är så man känner när man är berörd.
2015-10-30, 01:13
Medlem
Citat:
Att titta på porr och drömma lite är ju en sak, men att titta på porr och vilja skada nån är inte direkt normalt.

ingen har sagt att han tittat på porr samtidigt som han velat skada någon. eller? står de i fup? ja läste inte hela.

o sen är det aningen cliché att kalla det "våld" i våldsporren. det är inte våld. eller ja. är smisk våld och att dra i håret? med den logiken är det ju våld när jackie chan gör stunts också i hollywood. var det våldsamt när bruce lee slogs mot chuck norris? :/ det är på låtsas. finns en anledning att dom kallar det "porrfilm" och inte "verklighet".

Citat:
Och har du såna problem med flashback så föreslår jag att du loggar ut och gör nåt annat med ditt liv istället. Det här verkar inte riktigt funka så bra för dig.
Senast redigerad av avishaman 2015-10-30 kl. 01:17.
2015-10-30, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja det är rättssäkert. De som skall döma fallet har tillgång till detta.
Du skall inte döma fallet så du har ingen insyn.
Lisas anhöriga valde att inte vara med när detta presenterades. Det är så man känner när man är berörd.

Lätt för dig att säga din lilla kappvändare. Har du hört talas om fallet Thomas Quick? Så mycket för hur rättsäkert även experter kan döma. Nej FUP borde då vara betydligt mer fri att beskåda.
2015-10-30, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Sant men hade varit intressant at veta exakt när han var inne på skype. Men om han streamade upphängningen av henne så hade det ju varit enklast med skype via mobilen. Iallafall mycket konstigt att bara hänga henne och dra en runk, sen inge mer.

Givetvis är det en enkel förklaring vad han dom gjorde
eller vad, det läggs fram så men eftersom det är
sekretess på obduktion så räkna med att det inte stoppar där.
2015-10-30, 01:21
Medlem
Någon skrev om Ulf Olsson, dubbelmördaren av Helén och Jannica. Läste igenom ett pressande förhör och slås av likheten i hur de uppträder i förhören. Man hittade blod från Jannica i hans hus samt sperma i Helén. Ändå är det på typiskt NB-manér som han säger att "jag aldrig har sett henne", "jag har ingen aning om hur det kommit dit" osv. Vad är det med dessa människor? Kan det vara så att de faktiskt har förträngt det och på allvar tror att det inte har hänt?

Förhör Ulf Olsson: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10507828.ab
2015-10-30, 01:21
Bannlyst
Det här med brodern är inte helt fel.

Jag kan bara gå till mig själv.
Tex hade jag initierat ett våldsbrott och min bror hamnat i en situation där han varit "tvungen" att hjälpa mig så hade jag inte velat att min bror ska åka dit för det.
Hade min bror tex dödat offret för att hjälpa mig så hade jag känt mig skyldig för att ha blandat in min bror för det var ju jag som blandat in honom och han har "bara" försökt att hjälpa mig.
Jag hade inte velat att brorsan ska åka dit för något jag initierat och som är mitt fel/problem och inget min bror har med att göra.

Hade däremot min bror begått ett överfall på någon och jag känt mig tvungen att hjälpa honom, då hade jag inte uppskattat att bli misstänkt för brottet. Hade brorsan ovanpå det försvårat utredningen så att jag själv riskerar att åka dit för brottet då hade jag blivit ganska lack minst sagt för det är ju inte jag som "startade" brottet utan det var brorsan och jag som en god bror bara försökt hjälpa honom.

Detta kan förklara varför NB nekar totalt till mordet. Det var kanske inte han som dödade Lisa utan det var brodern eller hustrun och han är väl medveten om att det är hans fel att hans anhöriga blev inblandade och blev "tvungna" att hjälpa honom.
NB försökte kanske "bara" våldta Lisa men så gick det fel och hans bror och ev. fru blev inblandade och allt gick totalt fel.

Det kan också förklara varför brodern och hustrun vänt NB ryggen.
De anser kanske att NB satt dem i en situation där de riskerar långa fängelsestraff fast att hela händelsen är NB:s fel och de försökte "bara" hjälpa honom.
Senast redigerad av JWP 2015-10-30 kl. 02:00.
2015-10-30, 01:22
Bannlyst
Dagens ord från expressens live-sändning: Orunkeligt -citat Sven-Erik Alhem, ordet betyder orubbligt, hittar inte ordet orunkelig i saol, kanske i en upplaga före dom båda världskrigen,
själv följde jag sändningen från start och tycker ordvalet var illa/opassande, det kom även efter en påtryckning från Sven-Erik Alhem själv, att han hade något att inflika, han kan tyckas ha haft tid själv att betänka vad han ska säga, men det blvev nog lite fel där.... annars är han klockren som sidekick, saklig och förklarande, drar sig inte för att säga hur han skulle ha gjort i åklagares ställe mm
2015-10-30, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Förklaringen på den där våldsporren som brer ut sig över
världen har nog med att folk som själva har djävligt ont
får någon sjuk avkoppling att se andra lida när dom
själva bara borde ta stycket i handen, dra hanen bakåt
och nicka in den så bakhuvudet avbildade mother Afrika
på väggen.
Gör man något sådant som med Lisa Holm då har
man nog också befunnit sig på gränsen många gånger.
Det är djävligt konstigt att NB( Nervus Breakdown )inte
har en sjukjournal eller tidigare straff eller liknande???

det får du absolut tro om du vill, men jag håller inte med dig. Vad då "brer ut sig över världen"? Mer lättillgängligt än förut visst, men du får det att låta som att slutet är på väg. Men jo, har man att välja på att mörda folk och ta död på sig själv så borde man välja det senare ja.
Tror inte alls man behövt befinna sig på branten flertalet gånger om man gör nåt sånt här. Är du tillräckligt sjuk så..
2015-10-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwin1991
En fundering...
Nu vet vi ju att det inte förekommit någon datatrafik på deras dator från kl. 18.00 fram till tidpunkten då samtalet på Skype påbörjas kl. 19:35.

Frugan säger i ett förhör att hon spelat på sin dator under den tiden. (Jag antar att dom vid förhöret inte kollat upp deras datatrafik?)

I ett annat förhör säger hon att hon rörde sig mellan pannkakslagning och spelet som hon menar "aldrig brukar stängas av". Detta ska ha varit fram till att MGM påbörjade sitt Skype samtal.
Hur kan hon ha gjort det om ingen datatrafik finns ? Frågan är... vad gjorde hon egentligen ?
Jag tycker bara att det låter lite konstigt.. eller har jag missförstått det hela ?
Man undrar varför dom inte kollade trafiken från kl 16:00 till 20:00. Man kan också undra varför bara webtrafik och skype är kontrollerat på datorn då det finns fler loggar och källor.

Ja det är konstigt.
2015-10-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
ingen har sagt att han tittat på porr samtidigt som han velat skada någon. eller? står de i fup? ja läste inte hela.

o sen är det aningen cliché att kalla det "våld" i våldsporren. det är inte våld. eller ja. är smisk våld och att dra i håret? med den logiken är det ju våld när jackie chan gör stunts också i hollywood. var det våldsamt när bruce lee slogs mot chuck norris? :/ det är på låtsas. finns en anledning att dom kallar det "porrfilm" och inte "verklighet".

"de e den förklaringen jag kan tänka mig till varför han kollar på porr".

Hur ska du ha det? Ge dig nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in