2015-10-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Inte förbjuder ateister det i alla fall, utan förklarar det med hjälp av evolutionsteorin.

Varför inte? Det är det jag har frågat om flera gånger nu, hur kommer ateister fram till att människan ska inte döda, medan lejonhannar får döda i evolutionsteorins namn?

Hahaha i evolutionsteorins namn?? Seriöst?
Fortfarande förstår du inte evolutionsteorin. Det är en del av förklaringen av hur världen fungerar, man kan inte döda i ett teoris namn. Hur fan skulle det fungera?

Lejon får döda andra djur för att, till skillnade från oss, måste de döda för föda sig själv och sin grupp.
Att de dödar sina konkurrenters barn är det ingen ateist som säger att det är ok men vi tänker inte bevaka lejonen för att se till att det inte händer heller.
Börjar bli en väldigt löjlig diskussion.
Citera
2015-10-30, 13:01
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Inte förbjuder ateister det i alla fall, utan förklarar det med hjälp av evolutionsteorin.
Återigen fel. Evolutionsteorins grund har inga sådana påståenden. Du måste lära vad evolutionen handlar om en gång för alla. Säg efter mig, evolutionsteorins grund visar livets utveckling genom dåtid till nutid.

Citat:
Varför inte? Det är det jag har frågat om flera gånger nu, hur kommer ateister fram till att människan ska inte döda, medan lejonhannar får döda i evolutionsteorins namn?
Människan får i allra högsta grad döda, finns inget som förbjuder det. Att okynnesdöda är förkastligt för de flesta däremot. Lejon dödar i regel aldrig för skojs skull dessutom. Det är inga rovdjur som enbart dödar för det egna höga nöjets skull.
Citera
2015-10-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge85
Den mest lämpade är inte fel, men att du skriver starkaste i samma meningen visar att du inte förstår innebörden av naturligt urval.

Men du höll ju med om att "den starkaste" är en av de avgörande egenskaperna för en art enligt evolutionsteorin (det var du som tog upp naturligt urval, inte jag).

Så hur ska du ha det?

Citat:
Ja, det stämmer.

Precis, så varför är det moraliskt fel av människor att använda sig av samma strategi?

Citat:
För LEJON kanske men du skrev i ett tidigare inlägg när du pratade om lejon och någon fågel.

Vad menar du? Är starkast och/eller störst en av egenskaperna eller inte?

Citat:
Därför skrev jag att starkast eller att döda konkurrenters avkommor gäller kanske för en art men det betyder inte att det gäller alla djur inklusive människor.
Om det var så att du menade att naturliga urvalet också måste gäller människor, så stämmer det.

Naturliga urvalet gäller för människor men den som är starkast gäller inte för människor? Varför?

Citat:
Jag sa att det antagligen ursprungligen kommer från någon hednisk tro men att det inte har något med det att göra när vi nu "firar" jul. Jag säger att jag firar jul men det är inget vi egentligen firar. Jag använder fortfarande det uttrycket.

Du säger alltså "Jul" slentrianmässigt och använder dig av hedniska ritualer slentrianmässigt? Det är det jag vänder mig emot när nu så många ateister är så aggressiva mot religion annars. Det är dubbelmoral, man vill äta kakan och ha den kvar.

Citat:
Vilken religiös ritual är det då?Och definition för ateism är avsaknad av tro på en eller flera gudar så då överger jag inte min ateism under några perioder som du påstådde .

Om jag frågar dig så här, skulle du delta i en tradition som innebar att man bär runt på en Maria staty? Som här:

https://www.youtube.com/watch?v=3-E-jdfZ8UE

Som sagt, jag menar inte att du överger din ateism, men skulle du delta i religiösa ritualer?

Om du säger ja, så tycker jag du är en hycklare om du är negativ mot religion annars.

Citat:
Julklappar ger vi inte varandra, kristna sånger kan man vara utan det räcker med låtar om t.ex. snö, tomtar, grisskinkor som rymt och frosty the snowman.
Julgran vill jag ha då de är fina. Men nu har ju inte julgranen en religiöst ursprung utan var som skydd mot onda makter. LOL

Så "onda makter" har alltså inget religiöst ursprung? Är det vetenskapligt menar du?

Citat:
Nej, evolutionsteorin/"vetenskapen" förklara var våran moral kommer ifrån.

Ok, hur skiljer sig den moralen från lejonhannar?
Citera
2015-10-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Det är det inte, inte heller homosexuell sex. Det är när sexualiteten tar överhanden i livet och förvandlas till missbruk det är skadligt.

Är tidelag skadligt om djuret är med på det och initierar sexakten?
Citera
2015-10-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Givetvis var han påverkad av något tankesätt. Det är ju själva ursprunget till dåden. Ateism däremot har inget med detta att göra.

Varför hade ateism inget med detta att göra? Var han troende?
Citera
2015-10-30, 13:29
Medlem
Citat:
Är tidelag skadligt om djuret är med på det och initierar sexakten?
Du kan väl testa?
Citera
2015-10-30, 13:30
Medlem
Citat:
Vad är ateism? (Förutom att man inte har någon gudstro)
Citera
2015-10-30, 13:31
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Därför att ateism inte är en ideologi. Lika lite som hans icke-samlande av frimärken har med dåden att göra.
Citera
2015-10-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Heterosex KAN vara skadligt.

På vilket sätt?

Citat:
Vissa kanske anser att dom måste hålla på med homosex för att leva.

Nej, det är inte lika livsnödvändigt som att andas och att äta mat, nu är du mer än lovligt dum.

Citat:
Och man kan ha sex på fler vis, ön analsex, nör man ör bög.
Är det moraliskt ok, enligt dig, att vara homosexuell, så länge man inte har analsex? Är det just analsex du är emot?

Nej, men det visar/illustrerar problemet med homosexualitet, förutom att om alla på jorden vore homosexuella så skulle människan dö ut.
Citera
2015-10-30, 13:36
Medlem
Citat:
På vilket sätt?

Nej, det är inte lika livsnödvändigt som att andas och att äta mat, nu är du mer än lovligt dum.

Nej, men det visar/illustrerar problemet med homosexualitet, förutom att om alla på jorden vore homosexuella så skulle människan dö ut.
Man kan få sjukdomar av heterosex. Heterosexuella har också all "sorters" sex.

Jag har inte påstått att homosex var LIKA livsnödvändigt som att andas och äta mat. Däremot ör sex väldigt viktigt för många människor.

Är det homosexualitet, eller analsex du har problem med?
Citera
2015-10-30, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det som är mer störande är att han hade videos om Bostonbombarna och folk som retade sig på att folk som han fick så många kvinnliga fans.

Sedan verkar han haft lite funderingar om sin sexualitet, kollat in på transsexualitet och på personer som bytt kön och att kyrkan fördömer det. Gillar videos med folk som har en fri inställning till sexualitet som Manson.

Kollade på en massa ateistvideos i början men senare fört in ateistbashing.

Mest störande var nog Björn Gustavssons, WoW Jocke...

Du hittar nog inte hans orsaker till det han gjort i dessa videos.

Bara för att man kollar in en video behöver man inte ha "funderingar kring saken". Han kan med andra ord varit 100% straight och därmed inget för dig.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-30 kl. 13:44.
Citera
2015-10-30, 13:42
Medlem
Citat:
Citat:
hur kommer ateister fram till att människan ska inte döda, medan lejonhannar får döda i evolutionsteorins namn?
Citat:
Uppfostran, miljö, empati , m.m.

Inget är alltså skrivet i sten, utan Anton Lundin-Pettersson kan hugga ner folk om hans Uppfostran, miljö, empati , m.m har påverkat?

Citat:
Hur kommer DU fram till att det är fel att döda?

Skaparen säger detta, han borde veta vad som är rätt och fel, vilket Adam, Eva och Satan ifrågasatte. Och vilket många människor idag ifrågasätter, t.ex. Anton Lundin-Pettersson.

Citat:
Om det skulle komma fram bevis på att det inte finns någon gud, skulle alla som var troende gå omkring och mörda i så fall?

Kanske, förmodligen, möjligtvis eftersom det inte längre finns något som håller tillbaka dom egoistiska/evolutionistiska tankarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in