Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Kondom? Blir det ok då, enligt dig?

Nej, hur gjorde dom homosexuella innan kondomen uppfanns? Detta visar att det inte är naturligt, vad är naturligt med att göra det i analöppningen där avföring kommer ut?

Det är lika naturligt som att med kondom sätta på en människa som är död, eller djur.
Citera
2015-10-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
Du kan även äta skit om du är lagd åt det hållet, osmaskigt men knappast farligt heller.

Knappast farligt att äta bajs? I rest my case.
Citera
2015-10-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Inget är alltså skrivet i sten, utan Anton Lundin-Pettersson kan hugga ner folk om hans Uppfostran, miljö, empati , m.m har påverkat?

Skaparen säger detta, han borde veta vad som är rätt och fel, vilket Adam, Eva och Satan ifrågasatte. Och vilket många människor idag ifrågasätter, t.ex. Anton Lundin-Pettersson.

Kanske, förmodligen, möjligtvis eftersom det inte längre finns något som håller tillbaka dom egoistiska/evolutionistiska tankarna.
Ja,det kan han. Om du får barn, kan du också uppfostra en mördare. Obs!! Fast jag skyller inte på föräldrarna i detta fallet! Många dåd i världen hade kunnat undvikas genom bättre uppfostran.

Om moralen kommer från en skapare, varför har inte alla samma moral?

För allas säkerhet, så är det bra om du är troende, i så fall. Jag tror dock att de flesta människor skulle hålla sig från att börja mörda utan gudstro.
Citera
2015-10-30, 13:54
Medlem
Citat:
Nej, hur gjorde dom homosexuella innan kondomen uppfanns? Detta visar att det inte är naturligt, vad är naturligt med att göra det i analöppningen där avföring kommer ut?

Det är lika naturligt som att med kondom sätta på en människa som är död, eller djur.
Om det finns en skapare, varför skapar den homosexuella?
Är det ok att vara lesbisk? Bög , om man avstår analsex?
Citera
2015-10-30, 14:07
Medlem
ttsp
du har fortfarande inte förstått processen naturligt urval.
Bara för att en egenskap är positiv för en arts överlevnad har det absolut inget med en annan arts överlevnad. Att lejon dödar andras barn kanske fungerar för dem, men kan vara direkt negativt för människors överlevnad.

Tänk två grupper människor för 50 000 år sedan. I Grupp A dödar man inte varandras barn och i grupp B gör man det. Grupp B dör ut för att inga barn överlever pg a hög barnadödlighet och att hannarna dödar andras barn. I grupp A klarar sig tillräckligt många barn för att det ska bildas nya generationer som kan föra vidare egenskapen att inte döda andras barn.

För lejon har kanske dock grupp B överlevt och till och med klarat sig bättre än grupp A.
Citera
2015-10-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge85
Hahaha i evolutionsteorins namn?? Seriöst?
Fortfarande förstår du inte evolutionsteorin. Det är en del av förklaringen av hur världen fungerar, man kan inte döda i ett teoris namn. Hur fan skulle det fungera?

Lejon får döda andra djur för att, till skillnade från oss, måste de döda för föda sig själv och sin grupp.
Att de dödar sina konkurrenters barn är det ingen ateist som säger att det är ok men vi tänker inte bevaka lejonen för att se till att det inte händer heller.
Börjar bli en väldigt löjlig diskussion.

Det blir en löjlig diskussion eftersom du inte tar frågorna på allvar.

Det är tydligt att man inte kan få moralisk stöd från evolutionsteorin, så min fråga är fortfarande obesvarad, varifrån anammar ateister frågor om rätt och fel?
Citera
2015-10-30, 14:57
Medlem
Citat:
Återigen fel. Evolutionsteorins grund har inga sådana påståenden. Du måste lära vad evolutionen handlar om en gång för alla. Säg efter mig, evolutionsteorins grund visar livets utveckling genom dåtid till nutid.

Som visar att lejonhannar dödar lejonungar, jag vet detta.

Citat:
Människan får i allra högsta grad döda, finns inget som förbjuder det. Att okynnesdöda är förkastligt för de flesta däremot.

Så om Anton Lundin-Pettersson hade ärliga motiv så är det ok? Jag är säker på att Anton Lundin-Pettersson inte tyckte att han dödade av okynne.

Citat:
Lejon dödar i regel aldrig för skojs skull dessutom. Det är inga rovdjur som enbart dödar för det egna höga nöjets skull.

Visst, men om en människa inte heller dödar för skojs skull, utan för att säkerställa hans avkomma, varför är det fel men det lejonhannen gör är rätt?
Citera
2015-10-30, 15:00
Medlem
Citat:
Citat:
Är tidelag skadligt om djuret är med på det och initierar sexakten?
Citat:
Du kan väl testa?

Nej tack, jag är kristen. Däremot borde inte en ateist ha några sådana invändningar.
Citera
2015-10-30, 15:06
Medlem
Citat:
Vad är ateism? (Förutom att man inte har någon gudstro)

Som jag har försökt förklara så innebär en ateistisk verklighetsuppfattning att det inte finns någon bromsande kraft, utan någon som sätter ramarna och reglerna, utan allt handlar om att livet uppkommit av en slump, att allting utvecklats från ett primitivt liv utan moralnormer, där naturen visar den cyniska bilden av att allting handlar om att sprida sina gener på bekostnad av andra, där det inte är fel att döda andras avkommor för att ens egna gener ska spridas.
Citera
2015-10-30, 15:07
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Nej tack, jag är kristen. Däremot borde inte en ateist ha några sådana invändningar.

Nobody is only an atheist, your conclusion is meaningless.
Citera
2015-10-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Därför att ateism inte är en ideologi. Lika lite som hans icke-samlande av frimärken har med dåden att göra.

Jodå, ateism är lika mycket ett ställningstagande för en sorts ideologi att t.ex. människan är ett djur, och att djungelns lag gäller(djurrikets lag där människan är en del av djurlivet), så som ett ställningstagande för en gud.
Citera
2015-10-30, 15:14
Medlem
Citat:
Som jag har försökt förklara så innebär en ateistisk verklighetsuppfattning att det inte finns någon bromsande kraft, utan någon som sätter ramarna och reglerna, utan allt handlar om att livet uppkommit av en slump, att allting utvecklats från ett primitivt liv utan moralnormer, där naturen visar den cyniska bilden av att allting handlar om att sprida sina gener på bekostnad av andra, där det inte är fel att döda andras avkommor för att ens egna gener ska spridas.

Fullkomligt felaktigt. Ateism betyder endast att man inte tror på någon Gud. Inget av det du hittat på ingår i definitionen av en ateist, följer logiskt ur icke-tron på en Gud.
Ska det vara så jävla svårt att slå upp ordet i en ordbok.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ateism
http://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/lång/ateism
http://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/enkel/ateism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in