2015-10-29, 11:18
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Köp inte;
Glassen
Frukostflingor
Juice

Det är inget fel på Lidls glass. Jag har testat både pinnglass, stora plastbyttor och mindre pappersburkar. Alla har varit till stor belåtenhet.

Vad gäller frukostflingorna så gillar jag Icas fruktmüsli och bran flakes bättre, men det är ingen större skillnad.

Vitafits apelsinjuice med fruktkött i 2l-kartong är jättegod! Den är dock ett elände att hälla upp i glaset, första litern dräller över allt. Jag önskar de kunde gå över till skruvkork eller ryggås även på de stora förpackningarna.
Citera
2015-10-29, 12:29
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Lidl har börjat sälja kylda färdigrätter för 19.90 sekiner. Har testat kyckling sweet and sour och chiliconcarne, bägge riktigt bra. Det finns någon Broccolilåda och köttfärslasagne också, vilka ska testas nästa vecka. Innehållsförteckningen är kort och innehåller inga e-ämnen. Perfekt lunch, så billigt att det nästan inte lönar sig att ta med lunchlåda längre. Rekommenderas.
Citera
2015-10-29, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Håller tummarna för Quattro Formaggio, utsökta!

Den var utmärkt i sedvanlich ordnung!
Citera
2015-10-29, 15:21
Medlem
nivamans avatar
En platta med Nobelaner 2,8% öl för 75 riksdaler plus aluminiumavgift.
En trevlig måltidsdryck, serverat väl kylt.
Citera
2015-10-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
munster osten är god köpte den med kummin förra veckan och den var okey
i dag köpte jag den naturella och den var riktigt god tror jag ska ta en sväng på Lidl i morgon med

Coolt! I fall du gillar vin, vad skulle du rekommendera till den?

Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Fr o m torsdag är det italienskt tema: http://reklamblad.lidl.se/aaba92fc-219b-4095-ab61-ac381345a881/#/1

Var i dag och handlade lite varor ur temat. Lite gnocchi, billiga soppor etc. Värt att gå dit en gång till i helgen!
Senast redigerad av Avaraharava 2015-10-29 kl. 19:21.
Citera
2015-10-29, 19:18
Medlem
Obs! Flyttade till rutan ovan.
Senast redigerad av Avaraharava 2015-10-29 kl. 19:23. Anledning: Dubbelt
Citera
2015-10-29, 19:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Den var utmärkt i sedvanlich ordnung!
Faktiskt blivit tvungen att omvärdera fryspizza, den här slår många turkpizzor på fingrarna om man ids tilllaga den i ugnen!
Grandiosa, Dr öcker osv hatar jag! kallar det inte ens mat.

Någon som har något att säga om deras frysta cevacpcici som nu går för 39,90
Gott eller anus? föredrar att göra mina egna köttfärsbiffar, men ibland ids man bara inte och det kan vara kul att äta något annat i matlådan än det man åt till middag dagen innan.
Senast redigerad av Onanikrem 2015-10-29 kl. 19:41.
Citera
2015-10-29, 19:44
Medlem
nivamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Gott eller anus? föredrar att göra mina egna köttfärsbiffar, men ibland ids man bara inte och det kan vara kul att äta något annat i matlådan än det man åt till middag.
Varning för cevacpcici!
Dessa var ok när de kom i tidernas begynnelse. Receptet ändrades kort därefter och biffarna blev nästan oätbara. Kötthalten anges till 99% eller liknande, men de smakar inte bra iaf.

Håll koll på XXL-schnizlarna (i pappkartong-förpackning). De är riktiga höjdare.
Hamstra när de finns, då har du matlådor.

Schnizlarna i påsförpackning är mindre och mycket sämre än XXL-varianten. Undvik dessa.
Citera
2015-10-29, 19:49
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Faktiskt blivit tvungen att omvärdera fryspizza, den här slår många turkpizzor på fingrarna om man ids tilllaga den i ugnen!
Grandiosa, Dr öcker osv hatar jag! kallar det inte ens mat.

Gott eller anus? föredrar att göra mina egna köttfärsbiffar, men ibland ids man bara inte och det kan vara kul att äta något annat i matlådan än det man åt till middag dagen innan.
masterpiecepizzorna är riktigt goda. bättre än en del pizzerior.
Citera
2015-10-29, 19:51
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivaman
Varning för cevacpcici!
Dessa var ok när de kom i tidernas begynnelse. Receptet ändrades kort därefter och biffarna blev nästan oätbara. Kötthalten anges till 99% eller liknande, men de smakar inte bra iaf.

Håll koll på XXL-schnizlarna (i pappkartong-förpackning). De är riktiga höjdare.

Schnizlarna i påsförpackning är mindre och mycket sämre än XXL-varianten. Undvik dessa.
Tack för varnig och tippset!
Schitzlarna brukar jag köpa på mig när de finns
Senast redigerad av Onanikrem 2015-10-29 kl. 19:53.
Citera
2015-10-29, 20:13
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivaman
Varning för cevacpcici!

WTF, cevapin är(/var) ju grym! När skulle förändringen skett menar du?

39.90 kilot är ett fynd i min bok!
Citera
2015-10-29, 20:26
Medlem
emaptis avatar
Jag som trott jag tröttnat på cevapcicin, men det kan nog stämma att den gått ned sig.

Har fått för mig att det är en grej hos Lidl, när någon produkt blir populär så isf att sälja som fan så ändrar dom recept/innehåll så det är en annan sämre produkt och man känner sig lurad.

Köpte min sista förpackning hushållspapper senast det var XXL, visst var det ett par fler rullar men pappret var markant mycket billigare, mindre på rullen(uppfluffat) och inte i närheten vad det varit innan. Samma med toapappret, har gillat floralys men senaste XXL-paketet var snudd på lurendrejeri, sämre har pappret blivit men förpackningen var för jävla otymplig, alla stående på en rad i höjd för att förpackningen ska se större ut men att ta hem den när den inte ens fick plats i en kasse var inte kul. Den stora torkrullen kommer jag fortsätta att köpa dock(såvida dom inte läser här och sabbar den också).

Det är synd att det ibland känns som ett minfält på Lidl, hiss eller diss, inget däremellan.

edit: kom att tänka på att jag inte sett någon nämna deras frityrolja, vitador, de röda 2-liters. Tidigare köpte jag bara Zetas olja på Ica men jag tycker Lidls är bättre.
Senast redigerad av emapti 2015-10-29 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in