2015-10-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Precis, det påminner mig om hur man gjorde med kvinnor som var häxanklagade för några hundra år sen. Man slängde dem I ån, flöt de var de skyldiga.

Har vi kommit så mycket längre idag? Om man läser här?
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Nä du svarvade inte så man fattar, menar du att det inte är från fruns f*tta ?

Vad fan är det då, och hur hamnade det där, ?
Skrik inte åt mig utan förklara så man fattar.

Det kan vara ifrån hennes kön. Det kan vara ett hårstrå ifrån hennes huvud. Det kan vara saliv ifrån hennes mun, det kan vara blod ifrån ett litet sår... Vi vet inte. Det står inte i förundersökningsprotokollet...
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
vad vinner han på att neka som han gör ??
Vad tjänar han på att INTE göra det?
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Nä du svarvade inte så man fattar, menar du att det inte är från fruns f*tta ?

Vad fan är det då, och hur hamnade det där, ?
Skrik inte åt mig utan förklara så man fattar.

Lite hudavlagringar med lite fett från huden skulle kallas en besudling med sekret.
Likaså svett, saliv, snor.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har inte följt AB men kan vara felaktigt. Jag har NLT och Expressen. Är bekräftat som utpekande av åk och TB.
Men läs mina fetade o fundera en stund till ska du se du får ihop det!
Det mest talande för att hon har pekat ut rätt man är detta...
"Hon visste inte att det var NB som hon pekade ut på fotot. Därför kan hon heller inte säga vem som är vem av bröderna. "
Citat:
Tore Brandtler sa precis såhär:

I fotokonfrontationen så pekade vittnet Adriana - joggerskan ut NB som den som var mest lik den
man hon träffat på lördag kväll, men hon fick aldrig veta att det var NB hon hade pekat ut

Nu på förhandlingen så bekräftar hon att det var den åtalade som var den som hon träffade, alltså NB.

Hon visste inte att det var NB som hon pekade ut på fotot. Därför kan hon heller inte säga vem som är vem av bröderna.
Citat:
Absolut. Han är utpekad. Hon fann det hela obehagligt, Han luktade rök.
Dessutom så hävdar han att han träffat denna tjej o blivit presenterad för henne tidigare, vilket hon bestämt säger nej till. Alltså ljuger NB.
När vittnet pekar ut NB så fnissar han där han sitter o sen skakar på huvudet.

Att han gjort försök att få in tjejen i bilen stärker ju motivbilden ang sexuellt motiv, överfall osv.
Tjejen är heller inte helt olik Lisa då hon också har långt ljust hår efter vad som framkommit från bilder i tråden om jag inte är helt ute o cyklar.
2015-10-29, 18:30
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet inte heller, däremot tar ju åklagaren fasta på detta med on-line.

Ok, det är ju lite farligt att den ger sken av att inte lämna några spår och ändå gör det - har man en datakunnig galning i familjen så kan väl de plocka fram sådan info de också..

En forensiker kan enkelt ta fram vad du gjort ja.. Det spelar ingen roll om du kört CC Cleaner eller surfar i inkognito... Finns en guide här på Flashback i IT-säkerhetsforumet skriven av .Chloe som handlar om just antiforensik...
2015-10-29, 18:30
Medlem
Citat:
Hörde också. märk väl - `tungt`drogmissbruk. Och detta var alltså närmare 17-18 år sedan och pågick under två års tid. Syftet var väl att peka på att de var tajta, men hon lyckas ju inte få in några poänger genom att flagga igår för hur speciellt deras förhållande är så blir det ett perifert subject utan relevans.

Kommer ihåg vilken respekt man hade för Breiviks försvarare till exempel.

Kritiken mot henne är kompakt må jag säga.

Är den? Från vilka då? De som inte vill att mgm ens ska ha en försvarare?
2015-10-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hört talas om många saker, men det här är för mkt.
Dessutom märkligt att hon påstår att hon inte läst nåt om fallet, inte hade en aning om att hon kunde tänkas vittna. Var fan bor hon, INUTI bland gnejs Kinnekulle eller?

Ah, suck. Hon är jurist och ville inte påverkas. Vet flera av mina bekanta som har NOLL koll. Inte alla är som vi och följer LH-utredningen frenetiskt.
2015-10-29, 18:32
Medlem
om frun eller Gm förgripit sig på något vis på hennes kropp efter hennes död borde väl dna redan ha hittats i hennes underliv kan tyckas eller ?
2015-10-29, 18:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men sakerna ligger ju utefter en traktorväg. Går val knappt att mötas.
Vittnena promenerade med en hund om jag inte minns fel, så några bilar behöver inte mötas på den vägen.
2015-10-29, 18:33
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Adriana är mytoman.
Bilen liknar inte en Caddy som hon uppger.
På sidan 892 i FUP kontrolleras MGMs bil. Enda kartan som finns i bilen är en över Litauen.

Tror du att han hade tänkt att hon skulle visa på en karta om han fick henne till bilen?!?

Han hade nog andra planer om han fått henne dit!!
2015-10-29, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad tjänar han på att INTE göra det?

Han kommer ändå låsas in även att han nekar. Han förstår väl att hans DNA på likets kläder givetvis inte bara kommer dit av någon naturlig orsak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in