2015-10-29, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Tack! Tror du eller kan NBs blod komma ifrån det tumultet? Samtidigt är det ju en bit från mopeden. Han måste lockat över Lisa på något sätt plus att vi har fickringningen som ställer till det. Kan den skett från stalldelen strax innan tumultet?

Jag tror inte han har lockat över henne, har så svårt att tro att hon skulle ha följt med frivilligt, en riktig slusk, tandlös och förmodligen stinker då det framkommit hur sällan han duschar i FUP. Jag tror att han har med hot fått med sig henne, kanske har han slitit av henne hjälmen i stalldelen, varav örhängen far och öronpluggarna trillar ur öronen, då hör hon inte sin pappa. Om man nu spekulerar i att felringningen skedde när hon var med gärningsmannen, men får inte ihop det, då skulle hon inte låtit normal på rösten som pappan vittnade om.
2015-10-29, 08:47
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
En videofilm av ett förhör. Jaha, så var det alltså med den vattentäta utredningen.
Hur menar du?
2015-10-29, 08:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Var kommer NBs blod ifrån? Har läst att han hade psoriasis men det betyder ju inte att han går runt och blöder hela tiden. Har även läst att han kanske skadat sig när han hissade upp Lisa men det ställer jag mig frågande till. Det har aldrig hänt att jag dragit i ett rep så hårt så det gått hål i min hud. Skavsår och rodnader har jag fått men inte att det gått hål. Sedan kommer Lisas blod på det. Jag hörde som hastigast att det finns spår av kamp någonstans. Ni som läst FUP finns det det?
Kan Lisa fått in en bra träff som fått NB att börja blöda och hans hjärna att strejka? Få pisk av en liten 17-årig tjej. När sedan Lisa avlider av hans hämnd blir han rädd, fruktansvärt rädd och handlar instinktivt och fort. Det går inte att göra det gjorda ogjort och det är ångesten efter den rädslan vi ser i video-förhöret som publicerats idag. Han börjar se vidden av sitt tuppjuck, kortslutning, plötsliga förvirring etc. och nekar till all inblandning. Han har aldrig sett Lisa än mindre vet han vem det är. Egentligen hade han önskat att han inte vore i Sverige ens. Var han inte hos sin mor i Litauen? Han skypar med henne för att egentligen söka tröst.

"-Varför jag? -Varför skulle hon dö? -Vad har jag gjort?" tänker han och känner sig väldigt väldigt liten.

Jag menar att NB verkar ju inte vara helt stabil med tanke på vad som finns i hans dator och jag tror att han hade en dotter som han aldrig träffar plus ett äktenskap som verkar sådär. Är man lyckligt gift står man väl inte och runkar och kollar småtjejer. Nä, döm honom till livstid eller som de säger i Vilda western: "-Häng honom och häng honom högt."

Min fetning....

Några debattörer i tråden har pekat på att den äldre brodern inte hade några skador, andra att han enbart hade sin psoriasis.

Men FUP är ganska så klar över att han hade skador som jag tycker ganska så väl kan vara orsaken till att man hittat hans blod "här och där".

Sidorna 1723 - 1724 samt 1726 är värda en närmare titt. "Rättsintyg/yttrande gällande Bilevicius, Nerijus, 2015-06-24 10:21 diarienr: 5000-K698204-15"
2015-10-29, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Reflektion, mer som en notering.
Jag upplever NB ha en relativt ljus röst, (fickringningen) även av hänsyn till upprördhet i förhör.

Sant, det tänkte jag inte på!
2015-10-29, 08:49
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
En videofilm av ett förhör. Jaha, så var det alltså med den vattentäta utredningen.

Instämmer, starkt jobbat att se till att denna inte läckt innan åtalet, finns inget som är läcker lättare, samt sprids snabbare, än videofilmer. Kudos.
2015-10-29, 08:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
NLT har startat direktrapportering: http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-folj-rattegangen-i-lisa-holm-fallet
2015-10-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var Henrik J med i ladan och hittade handsken på måndags morgonen ?

Är det ett skriv fel... ELLER... var AJs son Henrik J med i ladan på måndag morgon och hittade Lisas handske ???

Om det är fallet ja då luktar det ruttet för det har aldrig framkommit att AJs son var med i ladan och hittade/kladdade på handsken på måndag morgon.

Det har å andra sidan framkommit att AJ hade med sig 2 personer då han "spontant" besøkte cafeet söndag förmiddag då han, av Lena Svedung, blev presenterad för, som AJ uttryckte det, den förtjusande flickan Lisa.
Blev Henrik ochså presenterad för den förtjusande flickan Lisa. ???

I samma veva har AJ tydligen givit Lisa tillåtelse att köra med sin moped på den, av AJ, relativt nyanlagda grus-genvägen som går igennom fälten från "Blomberg vägen" till Husaby/Martorp.

Där är ett hål till alla de övriga i fupen. Varför är det inte utrett vilka de andra två som var med var?
2015-10-29, 08:51
Medlem
Tyvärr tror jag inte att han någonsin kommer erkänna. Jag tror han kommer fortsätta blåneka, bli dömd trots detta och sen ta livet av sig. En ny Ulf Olsson helt enkelt.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Instämmer, starkt jobbat att se till att denna inte läckt innan åtalet, finns inget som är läcker lättare, samt sprids snabbare, än videofilmer. Kudos.
Menar du att videofilmer av förhör är offentliga?
Medlem
Runt klockan 11 ska tingsrätten ringa upp den misstänktes fru och lillebror. Frågan är om de kommer svara, rapporterar Mats Öfwerström. P4 Väst.
2015-10-29, 08:54
Medlem
N.B kommer att ge svaren.

Han kommer att erkänna, va så säker.

Inte idag.
Men om ett år eller två när skammen blivit lättare att bära och fängelset blivit en vardag.
2015-10-29, 08:54
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Menar du att videofilmer av förhör är offentliga?

Varför ska det var sekretessbelagt efter åtal väckts? Finns inte direkt någon förundersökningssekretess att ta hänsyn till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in