2015-10-29, 16:37
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Intressant att advokaten påpekar och frågar hur många ganger NB har fått lämna blod. Det later nästan som att hon insinuerar att polisen planterat blodet. Det skulle ju vara en (hemsk) förklaring. Nå en sådan insinuation betyder ju inget, vi får se om hon följer upp detta på något sätt I morgon med sina expertvittnen.

Om man kan undersöka om blodfläckarna innehåller heparin tex, som altid finns i blodprov glas/rör med blod för att det inte ska koagulera, och det testar positivt för heparin, ja då är blodet från ett blodprov.
Vet dock ej om det är möjligt att göra ett sådant prov?
2015-10-29, 16:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Nu tror jag det finns nån missuppfattning i vad hon sagt eller slarvig återgivning på nåt sätt.
Hon kan ha uttryckt sig slarvigt. Just det uttrycket har jag i alla fall missat, men faktum kvarstår.
I förhör med 12 visade bilder fanns både NB och AB, med viss tvekan pekade hon ut NB. Minns inte att hon ens var i närheten av AB då.
I Rätten idag så pekade hon återigen ut NB.

Tore Brandtler sa precis såhär:

I fotokonfrontationen så pekade vittnet Adriana - joggerskan ut NB som den som var mest lik den
man hon träffat på lördag kväll, men hon fick aldrig veta att det var NB hon hade pekat ut

Nu på förhandlingen så bekräftar hon att det var den åtalade som var den som hon träffade, alltså NB.

Hon visste inte att det var NB som hon pekade ut på fotot. Därför kan hon heller inte säga vem som är vem av bröderna.
Senast redigerad av PhDSalander 2015-10-29 kl. 16:40.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vidrigt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ja, verkligen.
Vidrigt dessutom med de debattörer här som har misstänkliggjort honom som sin egen dotters mördare, när man vet vad som hänt henne.

Ja detta har verkligen varit vidrigt hur vissa har försökt misstänkliggöra honom som sin egen dotters mördare sida upp och sida ner. Det s. k. "pappaspåret" har drivits frenetiskt från vissa håll.

Den 35-årige "hedersknyffeln" har däremot varit oskyldig. "Elak" polis, "elak omgivning" "stygga" militärer m m i all oändlighet mot denne "snälle" och "gode" man.

Javisst vet vi vad som hände henne och vem som är hennes baneman.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-29 kl. 16:40.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Tror också det gick i brallan på honom, denna gången. För övrigt, uppgav han inte i FUP att han hade varit och vänt i princip i höjd med fiket när han skulle hämta verktyg, men kom sen på att de var inlåsta?
Såg det och jag tror det är för att det kanske fanns bilar i farten som han vill åberopa detta. Risk för att ha iakttagits med flera turer. Jag tror han cirkulerade, spanade ihop med att ordningsställa sakerna.
Alternativt är det om han hämtade köksniven och återkom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
*suck*

Med den retoriken hade han inte kunnat hitta Lisa heller - ens om hon stod framför nosen på hunden, eftersom han inte skulle veta att Lisa luktar Lisa.

Hundarna markerar människolukt. En kvarglömd handske luktar mer än ett avsatt spår - och skulle ge en markering om inte hunden är fullständigt katastrofal. Vilket den inte bör vara eftersom den klarat proven för att få jobba.

Hundarna söker alltså inte bara "människa" utan också saker människor tappat/lämnat efter sig.

*suck* På Flashback måste man verkligen skriva i detalj för att den grå massan ska förstå. Men det orkas inte med. Fattar du inte så kan jag inte hjälpa dig.

Ja hundar tränas till att markera människolukt. Hundar tränas till att hitta smått och stort.
Polismannen säger att målet var att hitta människa. Hund hittar inte människa.
2015-10-29, 16:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det var ju inte riktigt svar på frågan om vad HJ gjorde den nämnda tidpunkten?

HJ har alibi för tiden då Lisa mördades - varför är det då intressant att veta vad han gjorde 19:15-20:00? Han var troligtvis hos sin kompis...
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ja, det är ju inte konstigt eftersom det är han som sitter där och eftersom han figurerat i media/på nätet.
Men om nu bröderna är lika varandra - så kan hon inte veta om hon skulle kunna skilja på dem.

Det finns ett annat vittne som inte kunde skilja på dem om han inte ser dem tillsammans..

Lillebror uppges av flera att han inte talar engelska. Man kan ju spåna i det istället.

Som ytterligare ett faktum säger A blanknej på bild nr3 (AB) vid fotokonfrontation.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worked
Kan någon jävel reagera på att deras sharan och bilen vittnet beskriver, joggaren, inte har en jävla liknelse. Hur kan polisen missat det?inte så konstigt deras sharan inte har spår efter offret.

Du tror ärligt talat inte polisen har kollat det? Polisen vet sååååå mycket mer än vad någon av oss vet här.
2015-10-29, 16:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ja, det är ju inte konstigt eftersom det är han som sitter där och eftersom han figurerat i media/på nätet.
Men om nu bröderna är lika varandra - så kan hon inte veta om hon skulle kunna skilja på dem.

Det finns ett annat vittne som inte kunde skilja på dem om han inte ser dem tillsammans..

Bröderna är inte särskilt lika varandra (i mitt tycke) dessutom kan det ju inte vara AB som är ute och kör då det är bevisat att NB varit i affären i anslutning till debaklet med joggerskan
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lillebror uppges av flera att han inte talar engelska. Man kan ju spåna i det istället.
Å andra sidan så pratar de inte med lillebror - utan storebror - så vet de att det är så och inte bara är så att storebror är bättre på språket och dessutom ser sig som familjens "ledare".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det här med onlinespel, Leage of Angels, är frun som spelar.
Så, menade NB verkligen att han spelat online?

NB bekräftar att han spelat online, datorn har varit uppkopplad mot nätet hela natten.
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt klart en aspekt om han kom fort som jag skrev.

Ja, så kan det vara. Om vi även beaktar händelseförloppet i sin helhet och utgår ifrån att han skall ha genomfört allt detta inom en och en halv timme, finns det nog inte så mycket tid över för penetrering. Min bedömning är att det i slutändan handlar om makt och kontroll i första hand samt att han på något vis kan lida av en personlighetsklyvning. Men, detta är enkom mina egna funderingar efter att ha följt fallet så långt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in