Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstyretstid
Hyrde du torpet under tiden Lisa försvann?
I så fall, hörde du eller såg du något som kändes märkligt
innan och under söket med MP?
Hur upplevde du Litauerna?
På vilket sätt skulle du mer ordagrant säga AJ
är för typ? Idiot är lite diffust, det är en djävel på
affärer om jag förstår rätt.
Vilka i Jönssons omgivning såg du?
Låtar Alfonso bekant?
Tror du själv att Lisas mördare är NB?
Är det troligt att det skulle varit fler inblandade?
Mvh
Döds trött på den här trådsamlingen men har hoppet
inne för en frisk fläkt av Big Brain Talking så man fattar
vad som pågår.
Sedan kan man nicka in den

Jag hyrde INTE huset under perioden Lisa försvann.
Jag flyttade in i huset i början av Juni -14 och bodde där fram t.o.m december -14 då jag åkte till Arnes bostad och sa upp den, vi kom överens om att huset skulle tömmas och jag skulle kontant betala en hyra som uppsägning ( kontant föredrog Arne att få alla sina hyror sedan första månaden )
Då huset bestod utav en enkeldörr samt en dubbeldörr och jag vid de tillfället tappat bort nyckeln till dubbeldörren så skulle Arne sända en hantverkare till huset som skulle "såga" av låset åt mig för att kunna bära ut min soffa, TV-bänk, kylskåpet m.m. Det här hände aldrig och har ännu inte hänt. Huset står mer eller mindre fullt möblerat med mina möbler ifrån tiden ja bodde där.
Hur A.J är som person? Hmm, i början av vår vänskap såg jag honom som en ganska social, trevlig och glad gubbe, men då han dagligen började åka hem t mig för o kolla om gräsklipparen stod på sin plats, ifall jag klippt gräset samt inte slängt någon fimp på trädgården så förändrades mitt tycke om honom.... Han ville ha ALLT på sitt sätt och tog rollen som någon perfektionist. I början av Juni - 15 tog jag kontakt med Arne efter att inte ha hört något ifrån honom Och behövde ha ut mina möbler, han skulle lösa de illa
kvickt så vi fick ett avslut ( inga illa miner utan även då bra diskution o inga bekymmer ) , strax därefter hände de här med Lisa och jag valde att inte ringa A.J Ang låset då de inte kändes som en tidpunkt för de. Ungefär 3 veckor efter BO vart funnen så hörde jag av en bekant att Arne var "sur" på mig som inte hört av dig. Jag hörde då av mig till honom och han ville träffa mig dagen efter för att låsa upp dörrarna så jag kunde flytta möblerna. Jag kom upp och där stod han, han frågade efter nyckeln till enkeldörren som bara ja hade och sa , - imorgon har jag fixat så dörrarna är öppna o du är
Välkommen o hämta dina möbler. Jag svarade oki och åkte igen därifrån. Åkte dit dagen efter men ingen dörr upplåst, heller inget svar ifrån Arne, skickade ett ganska argt sms till honom för 5 dagar sedan och fick svaret - Du skall städa hela huset , därefter låser jag upp dubbeldörrarna så att du får ut dina möbler. Jag kände då inte att ja ville städa hela huset för att sedan behöva flytta alla möbler o få städa se igen, utan ville tömma huset och sista göra en flyttstädning. Han blev då otrevlig, förbannad och svarade med sms som - Du bestämmer inte hur de går till i min fastighet, fixa de här nu annars skall jag ta till åtgärder jag inte velat göra m.m. Sedan dess har vi inte pratat / skrivit och mina möbler står fortfarande inlåsta i hans hus.
* Vill även tillägga att när jag flyttade in i huset var de grymt stökigt, döda flugor överallt o verkade inte som någon vart där på fruktansvärt länge, de var mitt ansvar o absolut inte hans ifall ja ville bo där enligt honom .