2015-10-29, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romano-Emanuel
Jag förstår inte varför du drar upp en tidigare fup med mig i ett ärende som det här.
Stämmer mkt väl att jag hyrde Torpet utav A.J, enligt mig en idiot till hyresvärd och fruktansvärt komplicerad. Sexleksaker fanns som det står enligt fup, 3 artiklar liggandes i en "bajs" påse, ännu i förpackning ifall ja inte misstar mig. Folk kan nu sluta spekulera inom det, hehe

Så du packar och säger adjö till tråden?
Eller en liten fråga till, den där GJ han är känd för
att "folk har en tendens att försvinna i hanns närhet"
Är det en schyst och mysig driftledare och
bara lite girig med spriten?
GJ har ju lyckats ganska otroligt bra att sudda ut spår
på nätet, kostar nog en del?
Är han lika bra på att sudda ut DNA?
Dom är väl kungar på kullen med fri tillgång på
öststats horor och spriten kommer från egen fabrik
Ganska praktiskt men osund miljö för ett flickebarn ensam
om kvällen bland Blombergs mörka ruvande skuggor.
2015-10-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Hyrde du torpet under tiden Lisa försvann?
I så fall, hörde du eller såg du något som kändes märkligt
innan och under söket med MP?

Hur upplevde du Litauerna?

På vilket sätt skulle du mer ordagrant säga AJ
är för typ? Idiot är lite diffust, det är en djävel på
affärer om jag förstår rätt.

Vilka i Jönssons omgivning såg du?

Låtar Alfonso bekant?

Tror du själv att Lisas mördare är NB?

Är det troligt att det skulle varit fler inblandade?

Mvh
Döds trött på den här trådsamlingen men har hoppet
inne för en frisk fläkt av Big Brain Talking så man fattar
vad som pågår.
Sedan kan man nicka in den

Jag hyrde INTE huset under perioden Lisa försvann.
Jag flyttade in i huset i början av Juni -14 och bodde där fram t.o.m december -14 då jag åkte till Arnes bostad och sa upp den, vi kom överens om att huset skulle tömmas och jag skulle kontant betala en hyra som uppsägning ( kontant föredrog Arne att få alla sina hyror sedan första månaden )
Då huset bestod utav en enkeldörr samt en dubbeldörr och jag vid de tillfället tappat bort nyckeln till dubbeldörren så skulle Arne sända en hantverkare till huset som skulle "såga" av låset åt mig för att kunna bära ut min soffa, TV-bänk, kylskåpet m.m. Det här hände aldrig och har ännu inte hänt. Huset står mer eller mindre fullt möblerat med mina möbler ifrån tiden ja bodde där.

Hur A.J är som person? Hmm, i början av vår vänskap såg jag honom som en ganska social, trevlig och glad gubbe, men då han dagligen började åka hem t mig för o kolla om gräsklipparen stod på sin plats, ifall jag klippt gräset samt inte slängt någon fimp på trädgården så förändrades mitt tycke om honom.... Han ville ha ALLT på sitt sätt och tog rollen som någon perfektionist. I början av Juni - 15 tog jag kontakt med Arne efter att inte ha hört något ifrån honom Och behövde ha ut mina möbler, han skulle lösa de illa
kvickt så vi fick ett avslut ( inga illa miner utan även då bra diskution o inga bekymmer ) , strax därefter hände de här med Lisa och jag valde att inte ringa A.J Ang låset då de inte kändes som en tidpunkt för de. Ungefär 3 veckor efter BO vart funnen så hörde jag av en bekant att Arne var "sur" på mig som inte hört av dig. Jag hörde då av mig till honom och han ville träffa mig dagen efter för att låsa upp dörrarna så jag kunde flytta möblerna. Jag kom upp och där stod han, han frågade efter nyckeln till enkeldörren som bara ja hade och sa , - imorgon har jag fixat så dörrarna är öppna o du är
Välkommen o hämta dina möbler. Jag svarade oki och åkte igen därifrån. Åkte dit dagen efter men ingen dörr upplåst, heller inget svar ifrån Arne, skickade ett ganska argt sms till honom för 5 dagar sedan och fick svaret - Du skall städa hela huset , därefter låser jag upp dubbeldörrarna så att du får ut dina möbler. Jag kände då inte att ja ville städa hela huset för att sedan behöva flytta alla möbler o få städa se igen, utan ville tömma huset och sista göra en flyttstädning. Han blev då otrevlig, förbannad och svarade med sms som - Du bestämmer inte hur de går till i min fastighet, fixa de här nu annars skall jag ta till åtgärder jag inte velat göra m.m. Sedan dess har vi inte pratat / skrivit och mina möbler står fortfarande inlåsta i hans hus.

* Vill även tillägga att när jag flyttade in i huset var de grymt stökigt, döda flugor överallt o verkade inte som någon vart där på fruktansvärt länge, de var mitt ansvar o absolut inte hans ifall ja ville bo där enligt honom .
2015-10-29, 00:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GT: Rättegången förlängs i fallet Lisa Holm
Citat:
De blixtinkallade vittnena är – bland andra – en person som jobbade på samma kafé som Lisa Holm, en forensiker med vetskap om de DNA-fynd man gjort i undersökningen, frun till den godsägare som hade anställt Nerijus Bilevicius och ett biträde på affären där han köpte cigaretter och pizza efter att han misstänks ha mördat Lisa Holm i ladan i Blomberg.
2015-10-29, 00:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Affärsbiträdet i Källby känns lite mystiskt. Ska hen kanske säga att NB verkade helt normal och t.o.m. skrattade och skämtade? Vad annars kan det vara - ingen ifrågasätter ju tidsuppgiften för besöket.
Funderade på det samma, tiden har de redan. Men, men - kan han mörda, handla pizza och bekräftas se lugn och rar ut ser jag snarare psykopatstämpeln komma närmare..

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Forensikern skulle jag gissa kommer att stå och prata lite allmänt om vikten att vara försiktig med att dra för långtgående slutsatser om DNA-bevisning. Allmänt prat om risken för kontaminering när man t ex gjort ett mindre, enstaka fynd på någon yta som härrör från t ex hudavskrap. Kan inte tänka mig att hon lyckats gräva upp nån som är villig och säga att det finns en beaktansvärd risk att alla DNA-fynd på olika ställen uppstått genom kontaminering.
Det kommer nog MYCKET kontamineringsinformation för att slå sönder DNA bortom byxorna och röret. Men den förklaringen återstår lika tusan.
Är det kallad någon sådan från ÅK eller kommer han ställa frågor till denna likaväl tror du?
Är väldigt fundersam på vad NB kommer med då det handlar nåt om tight relation till sin bror.
Undrar hur den känner sig när han läser i media om att antas vara mördaren?
2015-10-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
Någon Gerd såg väl en av Litaurerna(?) bära på plast?

Nej. Inte litauerna i Blomberg.

Varför dyker denna desinformation (låt vara med fråga) upp med jämna mellanrum? Tjatigt.
2015-10-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
För att det låg inte inom sökområdet

Dom sökte där dagen innan så frågan är berättigad (särskilt med tanke på "rättandet" av pappa Holm).
2015-10-29, 00:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det där med spritfabriksryktena är ju avfärdat. Det är inte litauerna i Blomberg. Var säker på att annars hade Skövdepolisen Grova Brott använt det. (Precis som de använder ovidkommande toalett/onanivanor mot mgm.)
"Ovidkommande onanivanor"?

När allting, precis allting, tyder på att Lisa fallit offer för en sexualsadistisk lustmördare
och i anslutning till där denne genomfört sitt bestialiska mord hittas sperma från
vederbörande i en lampkupa/skärm utöver "träffarna" som noterats på väggar i samma
lokal och du sitter och försöker göra gällande att det är ovidkommande?
Det bara visar ju på hur oseriös du är i hanteringen av ärendet och vilken oförmåga
du har att dra logiska slutsatser av fynd och annat.

Att du och andra håller på dag in och dag ut och argumenterar för att det baltiska
avskummet skulle vara oskyldig till illdådet mot bakgrund av den förkrossande tunga bevis- och
indiciekedjan som föreligger gentemot denne brutale flickmördare är uppriktigt sagt
obegripligt och närmast otillständigt.

Det finns inget som helst utrymme för någon annan mördare än Nerijus Bilevicius
i strikt beaktande av kända faktiska omständigheter.
Allt annat är bara nonsens och utslag av önsketänkande.
Din hetsjakt på Skövdepolisen mår du säkert bra av att bedriva men den bär inte frukt
i form av att en ny, plötslig sanning uppenbarar sig gällande skuldfrågan.
Inbilla dig för allt i världen inte det.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-29 kl. 00:57.
2015-10-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
FUP sidan 500

Och Lisa's nycklar, ja dom hittades bara några få hundra meter öster om GJs gård

Gum Håkan Jonsgården 1, 531 95 Källby

Men nycklarna det bestämde åklagaren att dom skulle varken DNA testas ej heller skulle dom
undersökas för fingeratryk

Ja det är mycket märkligt.
2015-10-29, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Som nämnts tidigare, det är otroligt hur många "olika ansikten" NB har.
Om han begått andra brott tidigare, kan det bli svårt att hitta vittnen som känner igen honom utifrån en enskild bild.

https://minfil.org/oei7kdbfb5/NB_faces.jpg
Vart kommer den översta bilden i mitten från förresten, den var ny för mig? Har du fler bilder?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romano-Emanuel
Jag hyrde INTE huset under perioden Lisa försvann.
Jag flyttade in i huset i början av Juni -14 och bodde där fram t.o.m december -14 då jag åkte till Arnes bostad och sa upp den, vi kom överens om att huset skulle tömmas och jag skulle kontant betala en hyra som uppsägning ( kontant föredrog Arne att få alla sina hyror sedan första månaden )
Då huset bestod utav en enkeldörr samt en dubbeldörr och jag vid de tillfället tappat bort nyckeln till dubbeldörren så skulle Arne sända en hantverkare till huset som skulle "såga" av låset åt mig för att kunna bära ut min soffa, TV-bänk, kylskåpet m.m. Det här hände aldrig och har ännu inte hänt. Huset står mer eller mindre fullt möblerat med mina möbler ifrån tiden ja bodde där.

Hur A.J är som person? Hmm, i början av vår vänskap såg jag honom som en ganska social, trevlig och glad gubbe, men då han dagligen började åka hem t mig för o kolla om gräsklipparen stod på sin plats, ifall jag klippt gräset samt inte slängt någon fimp på trädgården så förändrades mitt tycke om honom.... Han ville ha ALLT på sitt sätt och tog rollen som någon perfektionist. I början av Juni - 15 tog jag kontakt med Arne efter att inte ha hört något ifrån honom Och behövde ha ut mina möbler, han skulle lösa de illa
kvickt så vi fick ett avslut ( inga illa miner utan även då bra diskution o inga bekymmer ) , strax därefter hände de här med Lisa och jag valde att inte ringa A.J Ang låset då de inte kändes som en tidpunkt för de. Ungefär 3 veckor efter BO vart funnen så hörde jag av en bekant att Arne var "sur" på mig som inte hört av dig. Jag hörde då av mig till honom och han ville träffa mig dagen efter för att låsa upp dörrarna så jag kunde flytta möblerna. Jag kom upp och där stod han, han frågade efter nyckeln till enkeldörren som bara ja hade och sa , - imorgon har jag fixat så dörrarna är öppna o du är
Välkommen o hämta dina möbler. Jag svarade oki och åkte igen därifrån. Åkte dit dagen efter men ingen dörr upplåst, heller inget svar ifrån Arne, skickade ett ganska argt sms till honom för 5 dagar sedan och fick svaret - Du skall städa hela huset , därefter låser jag upp dubbeldörrarna så att du får ut dina möbler. Jag kände då inte att ja ville städa hela huset för att sedan behöva flytta alla möbler o få städa se igen, utan ville tömma huset och sista göra en flyttstädning. Han blev då otrevlig, förbannad och svarade med sms som - Du bestämmer inte hur de går till i min fastighet, fixa de här nu annars skall jag ta till åtgärder jag inte velat göra m.m. Sedan dess har vi inte pratat / skrivit och mina möbler står fortfarande inlåsta i hans hus.

* Vill även tillägga att när jag flyttade in i huset var de grymt stökigt, döda flugor överallt o verkade inte som någon vart där på fruktansvärt länge, de var mitt ansvar o absolut inte hans ifall ja ville bo där enligt honom .

Glömde tillägga att jag inte haft någon kännedom om specifika litauer, endast haft vetskap om att de jobbat mycket litauer för A.J. Mina misstankar ifrån start har heller inte gått emot dessa litauer utan mer emot A.J's son G.J, magkänsla mer än vetskap dock. Jag har endast träffat Arne. Arnes fru har ja träffat hemma hos Arne vid 2 tillfällen, aldrig någon annan som skulle va utav hans familj.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det är rätt jobbigt med säckar, svårt att hålla i och greppet glider, men han har gjort mycket som är konstigt, varför inte låta hennes jacka vara kvar i skåpet under all annan skit han lade över henne utan lägga det på utsidan istället
Du kan ha rätt att det var svårt att hantera. Både plast, jacka o hjälm fick nog inte plats, inget av det alltså. Det var ett jäkligt litet skåp.
2015-10-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
"I Litauen är onani pinsamt att prata om. Men varje vuxen människa vet att det förekommer på arbetsplatser. Det har han gjort och han skäms för det, säger Inger Rönnbäck."

Seriöst ...
Hon kunde väl köra offerleken. MGM har säkert haft en taskig barndom med massor av övergrepp, det kan man läsa om i litteraturen, och detta leder ofta till självskadebeteenden som onani (ja, som alla vet kan man bli blind av sådant pillande), i värsta fall utsättande sig själv för världsomfattande förnedring och grymma bestraffningmetoder som övergödning i svenskt fängels, ja vidare kan man tillägga att.......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in