2015-10-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Okej,

ponera att 20k inte ær hela værlden om det går åt pipan.

Detta blir de førsta (1) i min portfølj isf. kanske føljer upp med lite mer långsiktikt sækra H&M t.ex (?)

Uppskattar varenda svar.

/intresserad rookie

Om du inte direkt känner av förlusten, dvs spekulerar med pengar du behöver till andra, mer väsentliga saker, till exempel insats till bostad, planerad resa med flickvännen/polarna etc, så spelar det ju inte någon större roll, då kan man ta spek positioner, helst bör ju dessa spek case vara underbyggd med någon form av analys dock, eller att man har koll på handelsmönstren, att bara slänga in pengar och hoppas som fan på att det lönar sig går ju aldrig att motivera(även om man inte känner av förlusten i någon direkt mening), då kan du likaväl köpa trisslotter för pengarna.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-10-28 kl. 17:23.
2015-10-28, 17:31
Medlem
Stängning på 310:-

hur tänker man inför morgondagen? ska den ner ännu mer?
2015-10-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Till skillnad mot FPC så har Google en så pass stark ställning att man kan säga att det är en aktie för framtiden att ligga lång i som jag också gör. Säljer inte mitt innehav för att det gungar lite.

Hur det blir med FPC vet ingen exakt. Men det finns gott om giriga kortsiktiga ägare inom bolaget, det har visat sig för länge sedan.

Det finns en separat tråd för Google. I denna tråden diskuterat vi FPC. Och det är inte relevant att jämföra de bolagen, men det förstår du säkert inte då du är helt blank i huvudet på allt som har med aktiehandel att göra.
2015-10-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Till skillnad mot FPC så har Google en så pass stark ställning att man kan säga att det är en aktie för framtiden att ligga lång i som jag också gör. Säljer inte mitt innehav för att det gungar lite.

Hur det blir med FPC vet ingen exakt. Men det finns gott om giriga kortsiktiga ägare inom bolaget, det har visat sig för länge sedan.

Ingen här bryr sig om hur du resonerar kring ditt innehav i Google.
2015-10-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
utan allt før stor insikt ser jag en tydlig tillvæxt det senaste 2åren, med denna veckan i berækning..

har støtt på ett problem till, tænkte skapa konto på avanza, ær inte folkbokførd i Sverige då jag bor o jobbar i Norge, så kan inte øppna konto dær.

Någon annan som har något fint tips vart jag ska øppna konto?

Ska primært bara lægga in pengar nu, helst om 1h, på just FPC.

Bugar och bockar før svar.

Går att öppna konto i Avanza även om du bor utomlands, men lite annan procedur. Maila dem och fråga hur.
2015-10-28, 17:38
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbelito

Inte en jävel som kan förutspå hur det kommer se ut imorgon. Förmodligen upp men inte tvåsiffrigt
2015-10-28, 17:43
Medlem
SparkMans avatar
Citat:

10-30% nedåt
2015-10-28, 17:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Alla ni hobbyanalyser som sågar aktien, får jag fråga vilket företag som hotar dom konkurrensmässigt? Om alla mobiltillverkar vill ha avläsare i sina telefoner och det inte finns något företag som kan mäta sig med fingerprints avläsare, vad är det då som hotar fingerprint som företag? Är tvärtom så att fingerprint hotar andra företag.

Det finns ett par scenarion som innebär en risk för Fingerprint.
Vad händer om Samsung eller någon annan gigantisk elektronikjätte får för sig att hoppa in på samma marknad?

Kommer fingertryckssensorer verkligen slå i genom brett?
2015-10-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
10-30% nedåt

Vad baserar du det på?
2015-10-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordRymd
Kan bli mycket värre. Cbk har ca en miljon aktier som ska säljas ut innan den 30/10. Råder er att tänka efter ifall det är värt att kliva in i detta läge...

Detta är intressant. Vem/vilka är CBK?

med andra ord väntas aktien tryckas ner ytterligare?
2015-10-28, 18:00
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Går att öppna konto i Avanza även om du bor utomlands, men lite annan procedur. Maila dem och fråga hur.

Snackat med dom nu, måste skicka bild på ID osv.

Men hela processen kommer ta minst 1vecka

Ær jag toast nu eller vad tror folkens?
2015-10-28, 18:04
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Detta är intressant. Vem/vilka är CBK?

med andra ord väntas aktien tryckas ner ytterligare?
Commerzbank skulle jag tro, de som stängde sin certifikat-produkt idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in