2015-10-28, 16:20
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har hållt mig undan i flera dagar fram till igår då jag tyckte det spårat ur fullständigt och hittade tidernas blankningsläge.

Hade jag fel eller?

Blankade du igår Kurre? Grattis isåfall!

Men nu känns aktien åter köpvärd. Vi kommer säkerligen att se siffror på 500 SEK igen under nästa år.
2015-10-28, 16:22
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har hållt mig undan i flera dagar fram till igår då jag tyckte det spårat ur fullständigt och hittade tidernas blankningsläge.

Hade jag fel eller?

Nej, säger inte att du har fel. Säger att du spelar smart över att säga saker som en idiot kan räkna ut. Ungefär som att jag kan upplysa dig om att Google kan gå ner också.
2015-10-28, 16:30
Medlem
Alla ni hobbyanalyser som sågar aktien, får jag fråga vilket företag som hotar dom konkurrensmässigt? Om alla mobiltillverkar vill ha avläsare i sina telefoner och det inte finns något företag som kan mäta sig med fingerprints avläsare, vad är det då som hotar fingerprint som företag? Är tvärtom så att fingerprint hotar andra företag.
2015-10-28, 16:37
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Okej,

ponera att 20k inte ær hela værlden om det går åt pipan.

Detta blir de førsta (1) i min portfølj isf. kanske føljer upp med lite mer långsiktikt sækra H&M t.ex (?)

Uppskattar varenda svar.

/intresserad rookie

Bump (hoppas det ær lov )
2015-10-28, 16:38
Medlem
Zilean1999s avatar
Köpläge! Grymt.

Nya ägare -> gogo
2015-10-28, 16:47
Medlem
P A N I K!

Jag föreställer mig en överfylld båt, och inte en person sitter stilla.
[ ... och så lite svammel om den sanna glädjen... ]

Haha! -40 jävla procent. Otroligt!

(Ta det lugnt alla. Bolaget har inte gått under.)
2015-10-28, 16:57
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Okej,

ponera att 20k inte ær hela værlden om det går åt pipan.

Detta blir de førsta (1) i min portfølj isf. kanske føljer upp med lite mer långsiktikt sækra H&M t.ex (?)

Uppskattar varenda svar.

/intresserad rookie
Vad tror du själv om bolagets framtida tillväxt och marginalernas uthållighet? Utan en egen tes är det jobbigt att sitta lång i enskilda bolag, särskilt mindre.
2015-10-28, 17:01
Medlem
SparkMans avatar
Har en fundering kring de med Bull x3 via CBK. Frös de certet innan nedgång och täckte upp kursen? Eller har någon/några gått på stortorsk i och med att kursen sjönk mer än 33,33%?
2015-10-28, 17:05
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Har en fundering kring de med Bull x3 via CBK. Frös de certet innan nedgång och täckte upp kursen? Eller har någon/några gått på stortorsk i och med att kursen sjönk mer än 33,33%?
De förlorar pengar säkerligen. Det är bara skrika ut att man slutar sälja så kommer dårar sälja certifikatet som kostade flera tusen spänn för några hundra spänn eftersom ingen är villig att handla.

Sen ska världen snacka om moral.
2015-10-28, 17:05
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vad tror du själv om bolagets framtida tillväxt och marginalernas uthållighet? Utan en egen tes är det jobbigt att sitta lång i enskilda bolag, särskilt mindre.

utan allt før stor insikt ser jag en tydlig tillvæxt det senaste 2åren, med denna veckan i berækning..

har støtt på ett problem till, tænkte skapa konto på avanza, ær inte folkbokførd i Sverige då jag bor o jobbar i Norge, så kan inte øppna konto dær.

Någon annan som har något fint tips vart jag ska øppna konto?

Ska primært bara lægga in pengar nu, helst om 1h, på just FPC.

Bugar och bockar før svar.
2015-10-28, 17:09
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
utan allt før stor insikt ser jag en tydlig tillvæxt det senaste 2åren, med denna veckan i berækning..

har støtt på ett problem till, tænkte skapa konto på avanza, ær inte folkbokførd i Sverige då jag bor o jobbar i Norge, så kan inte øppna konto dær.

Någon annan som har något fint tips vart jag ska øppna konto?

Ska primært bara lægga in pengar nu, helst om 1h, på just FPC.

Bugar och bockar før svar.

Svårt att lösa på en timme om du inte har Bank-Id, Nordnet i Norge kanske?
2015-10-28, 17:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Nej, säger inte att du har fel. Säger att du spelar smart över att säga saker som en idiot kan räkna ut. Ungefär som att jag kan upplysa dig om att Google kan gå ner också.
Till skillnad mot FPC så har Google en så pass stark ställning att man kan säga att det är en aktie för framtiden att ligga lång i som jag också gör. Säljer inte mitt innehav för att det gungar lite.

Hur det blir med FPC vet ingen exakt. Men det finns gott om giriga kortsiktiga ägare inom bolaget, det har visat sig för länge sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in